Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان
سلام بعد از ۱۲سال درد شدیدی در ناحیه سزارین دارموقتی زیاد بشینم رو زمین درد زیادتر میشه دلیلش چیه
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
سلام وقت بخیر آیا توده هایپر اکو رحمی و میوم با سینه های فیبروکیست با هم ارتباط دارند
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم دکتر برای من لتروزول و کلومیفن تجویز کردن ماه پیش خوردم جواب نداد این ماه دوباره گفتن مصرف کنم از هر کدوم دو تا اینا رو من باید همزمان مصرف کنم یا چطوری ماه پیش صبح یکی از هر کدوم و شبی هم یکی از هر کدوم خوردم ولی جواب نداد ؟؟
- احتمال بارداری
سلام خانم دکتر.. وقتتون بخیر.. خانم دکتر من بعد از 4 ماه با همسرم نزدیکی داشتم.. بعد از 4 ماه، یکهفته، و هر روز نزدیکی و هر بار ایشون داخل ارضاء شدن، من اولین بار بلند شدم سریع و رفتم توالت و تا جایی که میتونستم تخلیه کردم و فرداش قرصِ اورزانسی خوردم.. اما برای دفعه ی سوم قرص ld خوردم.. ایشون کامل تو واژن ارضاء شد هر 7 بار.. حالا زمان ش نیست که باردار بشم و اضطراب دارم.. فقط 3 روز از زمان پریودی م میگذره و بی بی چک م مثبت ه... چیکار کنم؟ یعنی واقعآ قرص ها بی تآثیر یوده و باردارم؟! در ضمن دو باز لک دیدم... لکِ تیره و غلیظ خواهش میکنم پاسخ بدین
- دوفامد و یبوست
سلام من علائمی از ibs دارم و یک ساله تحت نظر پزشک پیدرولاکس و گاهی لاکسی ژل مصرف میکنم و دیگه تقریبا یبوست نمیشدم. بخاطر پلی کیستیک و بی نظمی قاعدگی سه ماهه دوفامد مصرف میکنم. چند هفته است که دوباره دچار یبوست میشم ممکنه بخاطر دوفامد باشه؟ یکی صبح و یکی عصر مصرف میکنم. وزنم هم همینطوری داره کم میشه.
- از چه راهی پریودیم و عقب بندازم؟
- افتادگی رحم
سلام خسته نباشید ۴ ماهه ازدواج کردم قبل ازدواجم یه گوله گوشتی جلو دهانه رحمم وجود داشت الان اون گوله داره بزرگتر میشه ولی نه درد داره نه سوزش نه ترشح خاصی احساس میکنم بدنم داره بیرون میزنه میشه کمکم کنید من ۴ ماهه باردارم
- سلام سنوگرافی من اکوپاترن هیتروژن است یعنی چی
- سلام دوماه از سزارینم میگذره در قسمت سمت چپ احساس سوزش و قرمزی دارم و ی نقطه کوچیک متورم شده و رنگ بنفش داره باید چیکار کنم؟
سلام دوماه از سزارینم میگذره در قسمت سمت چپ احساس سوزش و قرمزی دارم و ی نقطه کوچیک متورم شده و رنگ بنفش داره باید چیکار کنم؟
- بارداری
سلام من درتاریخ چهاراسفند انتقال جنین دادم باید روز سیزدهم به حساب خودم پریود میشدم اما روز شانزدهم اسفنڌ لک قهوه ای ازصبح گاه گاه میبینم وانگشتهای پام سرده هرزگاهی دل درد وکمردرد خفیف دارم به نظرتون باردارهستم؟
- فقدان قاعدگگی
باسلام من با روش میکرو باردار شدم دلیل باردارنشدنم جزو دلایل ناشناخته بود قبل از بارداری به طور مرتب عادت میشدم اما الان هفت ماهه عادت نشدم بچم فقط یک ماه و نیم شیرم خورد و دیگه الان ۶ماه نخورده یک ناه هم قرص استرومارین و دوفاستون خوردم بعدش عادت شدم اما ماه بعد هنوز دوباره نشوم تا چند دوره میتوان ازین دوتا قرص خورد تمام ازمایشات لازم هم انجام دادم ممنون
- بکارت
سلام،شما تک نفره ویزیت میکنین؟ژل یا بیحسی بهم معرفی میکنین که بکارتم پاره بشه
- تخمک گذاری
من می خوام بدونم زمان تخمک گذاری دقیقا چه موقعی و باید هر شب پشت سرهم نزدیکی کنیم در زمان تخمک گذاری؟ یا همون چند روز؟
- ویزیت پیش از بارداری
سلام،۳۵سالمه میخوام از مردادماه برای بچه دوم اقدام کنم از کی باید بیام خدمتتون برای ویزیت پیش از بارداری؟درضمن دوست دارم بچم پسرباشه.قبلش اسید فولیک چندمیل باید بخورم ۱میلی یا۵میلی
- خونریزی زیادماهانه
سلام خسته نباشی من خانمی 47ساله هستم پنج زایمان طبیعی داشتم دوتاسقط درسن37سالگی لوله بندی کردم چندسالی هست خونریزی زیادماهانه دارم اکثردکترزنان گفتن رحمت بزرگ شده تا آمپول دیفرلین میزنم 5ماه خونریزی قطع میشه بعد دوباره خونریزی شدید دارم آیا تواین سن یایسه میشم یااخرباید رحمم بیرون بیارم چکار کنم راهنمایی کنید لطفاً ممنون
- عوارض ال دی
سلام وقت بخیر خسته نباشید بعد از دوماه بعد از هیستروسکوپی بقایا برای جلوگیری از بارداری به مدت ۶ ماه ال دی مصرف کردم.از ماه سوم مصرف دچار لکه بینی شدم البته این لکه بینی بصورت طولانی تر شدن روزهای پریودم بود.یعنی از پریود ۸ روزه تبدیل شد به لکه بینی بعد از روز هفتم تا ۱۰ الی ۱۱ روز .بعد از ۶ ماه مصرف قرص رو قطع کردم ولی هنوز هم روز دهم پریود لکه خیلی خفیف دارم یعنی اصلا به لباس زیر نفوذ نمیکنه و اگه دستمال رو به واژن فشار بدم لک قهوه ای روشن میبینم.یا هنگام دفع مدفوع با زور زدن کمی لک میبینم.آیا با قطع ال دی بازهم اثرش باقی می مونه تا چند وقت؟نیاز به مصرف مفنامیک اسید نیست؟ ضمنا دکتر زنان و هم دکتر عمومی معاینه کردند و گفتند مشکلی نداری.ممنونم از وقتی که می گذارید
- چکاپ زنان
سلام .من از آبان ماه بخاطر کنسر سینه قرص تاموکسیفن می خورم .سوالی که دارم اینه که چند ماه بعد از مصرف قرص باید سونوگرافی واژن انجام بدم برای اندازه گیری اندومتر؟
- سونو سه بعدی یا عکس رنگی
سلام خانوم دکتر من زایمان زودرس داشتم ب نظر شما عکس رنگی میتونه برای تشخیص کمک کننده باشه یا سونوسه بعدی داپلر؟
- سوال بارداری
سلام خسته نباشیدمن تنبلی تخمدان دارم ورفتم پیش دکتربهم امپول اچ ام جی اچ سی جی دادماه پیش بیست وپنجم پریودشدم باپروژسترون الان۶روزه اززدن اخرین تمپولم میگذره ولی پریودشدم درحالیکه دکترگفت بایداین ماه بارداربشی متفورمینم میخورم
- من دیشب ۳ بار باهم رابطه داشتیم بار ۳ اب بدن همسرم ریخت ابشم کم بود احتمالش هست باردار بشم بعد ش ادرار داشتم سریع واژن شستم


