Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی؟
باسلام دختر من 19 سال سن دارد و طبق سنو گرافی دارای کیست اکوژن داخلی تخمدان میباشد ممنون میشم برای درمان راهنمایی کنید باتشکر مادر نگران
- سرکلاژ شکمی و سپتوم
سلام آیا با داشتن سرکلاژ شکمی میشه عمل براشتن سپتوم رو انجام داد؟
- خارش و التهاب واژن
من اخرای پریودم رابطه داشتیم و از اون موقع بعضا یه خارشی در ورودی واژنم هست که موقع ادرار هم بیشتر میشه و زود به زود نیاز به دسشویی رفتن پیدا میکنم، هر از گاهی هم یه لکه خونی ازم میاد علتش چی میتونه باشه چجوری درمان کنم؟
- درباره رحم
من ۶۱ سالم هست و فقط برای جماپ سونو انجام دادم که این جمله نکرانم کرده Endometrial thickness is 6mm and it's echogenicity represent secretory phase اکه ممکنه برام توضیح بدین که مشکلی هست یا نه. ممنون از وقتی که میگذارید
- سقط جنین
سلام جواب سونوگرافی من محتویات هتروژن با افزایش مختصر واسکولاریتهبه حجم ۵.۸ccدرون کانال رحمی دیده شده من ۳هفته هست سقط کردم یعنی چیزی باقی مونده نمیخوام کورتاژ بسم آیا با قرص برمپیش دکتر درمان میشود
- درمورد تخمدان
من طی ۳سال دوتخمدان خودم روازدست دادم تخمدان سمت راستم روبخاطر تومورسروزبوردلاین درهفته۱۸حاملگی ازدست دادم وتخمدان چپم بخاطر توده وکیست باتورشن تخمدان ازدست دادم من باچه دارویی میتونم پریود بشم واینکه شبها دچار گرگرفتگی میشم چیکارکنم
- آشرمن
سلام خانوم دکتر. من ۳۶ سال دارم و شش ماهی میشه ازدواج کردم . به دلیل لک بینی های مکرر به دکتر مراجعه کردم و پولیپ رحمی یک و نیم سانت تشخیص داده شد. اسفند ماه سال گذشته تحت عمل هیستروسکوپی قرار گرفتم و پولیپ برداشته شد. دقیقا بعد از عمل برداشتن پولیپ پریودی های من از پنج روز به دو روز اونم خونریزی خیلی سبک در حد دو نوار بهداشتی کاهش پیدا کرده. میخواستم بدونم آیا عمل برداشتن پولیپ میشه باعث آشرمن بشه ؟ خیلی نگرانم ممنون بابت جوابتون
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من کیست درمویید در هر دو تخمدانم داشتم الان ۳ ماه است ک عمل کردم ی هفته اس ک درد داشتم رفتم سونو گرفتم تخمدان سمت راستم یک کیست حاوی اکوهای اینترنال با ابعاد11*26م.م وجود داره ک میتواند مطرح کننده کیست همورژیک ویادر درجه بعد اندومتریوما باشد و مایع در کلدوساک خلفی با حجم حدود10-9 سیسی مشاهده شده الان میشه راهنمایی کنید ک باید چیکار کنم
- خونریزی ناحیه کلیتوریس
سلام دکتر وقتتون بخیر دکتر من زمان رابطه اورال وقتی که کلیتوریسم تحریک میشه گاهی اوقات خونریزی داره علت این خونریزی چیه؟ و اینکه مطمئنم از واژن نیست
- توده کلسیفیه
با سلام من پريود منظمي دارم ولي به دليل ريزش مو و جوش هاي صورت كه طي ٦ ماهه بوجود اومد به دكتر غدد مراجعه كردم.برام سونوگرافي رحم نوشتن و يك توده اكوژن كليسيفيه تو تخمدان سمت چپ مشاهده شد.مجرد و ٣٤ ساله هستم،لطف ميكنيد كه پاسخ ميديد،٣روز تعطيلات رسمي هست و نميتونم صبر كنم .مرسي
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشید من با لخته های بزرگ و کوچک مراجعه کردم بعد از سونو گفتند رحم بزرگ و دارای چند میوم و یک میو۵۰ × ۷۱ امپول اسفراین 1125تجویز کردند بیست و هفتم مرداد زدم الان بعد از سه روز لک بینی و خونریزی خفیف دارم شبیه پریود ایا طبیعیه و ایا با وجود میوم با 71میلیمتری احتیاج به عمل دارد و قرص تندرویی پروژسترون که گفته از روز چهارده قاعدگی با توجه به شرایطم من کی باید این قرصها را تا ده شب بخورم مرسی ممنون میشوم پاسخ سوالاتم را بدید ترا خدا جواب بدید خیلی نگرانم مچکرم
- عمل تنگی واژن
سلام خانم دکتر من دوتا سزارین داشتم و دوتا سقط تو بیمارستان تخلیه شده و یک سقط طبیعی احساس میکنم داخل واژنم مثل قبل نیست چجوری متوجه بشو لازم دارم عمل تنگی واژن ؟ یا نخ واژن ؟ کدوم توصیه میکنید و شما انجام میدید
- (تنبلی تخمدان)
باسلام من 29سالمه وپریودیم تقریبا15روزعقب افتاده باردار نیسم مجردم.دکتر رفتم تشخیص تنبلی تخمدان بود این اولین بار من پریودیم عقب افتاده همیشه7روز جلو مینداختم.اما الان دکتر رفتم امپول پروژسترون دادن زدم 10روز رد شد پریود نشدم... خیلی نگرانم بایدچیکاکنم میترسم. لطفا راهنماییم کنید تنبلی تخمدان ازچی بوجود میاداصن. ممنون
- سلام خانمی۳۷ساله اینارو در سونوگرافیم نوشته لطفا نظرتونو بگید تشکرضایعه سولیداکوژن به ابعاد ۲۸*۱۴م.م درون کاویته اندپمتریال همراه مایع لوکوله رویت شد وضایعه هایپواکو محو به قطر۶۳م.مدردیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتر بافوکال ادنومیوزیس مطازقت دارد
- نازک شدن بخیه های سزارین
سلام ببخشید من به دلیل درد زیر شکم به پزشک مراجعه کردم که جواب سونوگرافی من این بود که بخیه هانازک شده و دکتر گفتن که اجازه بارداری مجدد ندارم خطر زیادی دارد لطف راهنمایی کنید ممنونم
- بیماری اندومتریوز
من خونریزی شدیددرسال۹۸داشتم هیپرسکوپی انجام دادم فقط فیبروم دکتراشاره کرده درپاتولوژی به دکتردیگری مراجعه کردم بعدشش ماه تشخیصش هم فیبروم واندمترنیوزبودزلادکس زدم خونریزی بدتر شده بودیم رحم دراوردم سال۱۳۴۰۰،الان یه سال ونیم هست ادرارم خون دیده میشه دکتر میگه دوباره باید عمل بشی تخمدان هارادربیاریم کونوسکوپی سیستوکوپی انجام دادم خوشبختانه چسبندگی نداشتم الان سه ماه هست آمپول دیفرلین میزنم امادردشکم ولگن دارم لطفاراهنمایی کنید
- کورتاژ تشخیصی
سلام من از سوال ۹۷ چهاربار کورتاژ تشخیصی شدم بخاطر خونریزی شدید وگفتند فیبرم هم داری ورحمت هم زخیم میشه دوهفته است کورتاژ شدم ولی درد پیش شکم و رحم دارم میشه راهنمایی کنید
- قرص
سلام خسته نباشید قرصهای ترکیبی تری فازیک سه رنگ تا چندهفته باید از روش کمکی استفاده کرد؟ بسته اولم تازه شروع کردم،
- این جواب سونوگرافی منه ۴۹سالمه آیا خطرناکه؟
در دیواره های قدامی و خلفی رحم کانون های مدور هیپراکوی کوچک به طور پراکنده به نفع adenomyosis مشاهده می شود
- متخصص زنان کلیتوریس
درناحیه داخلی کلیتوریس غده های چربی ماننده ک پوستومیکشم نمایانه امروزدیدم،،چی هس چکارکنم،کاریم نداره بهم


