Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من دو زایمان زودرس داشتم و الان سرکلاژ شکمی انجام دادم و در هفته ۷بارداری هستم ولی دکترم بهم دارویی ندادن گفتن از هفته۱۲ شیاف استفاده کنم
به نظرتون خودم در این هفته از شیاف پروژسترون استفاده کنم؟ - اورژانسی
سلام دكتر،٢روز قبل از پريود اگه نزديكي داشته باشيم،و ٤روز عقب بيفته پريود،يعني ٦روز بعد نزديكي پريود شدم،امكان بارداري هست؟؟؟؟خيلي استرس دارم....
- قطع خونریزی پریودی
سلام بعد نزدیک قرص اچ دی خورده بودم الان 14 روزه همینجور خونریزی دارم قطع نشده چی بخورم لطفا راهنماییم کنید
- لکه بینی و خونریزی مداوم
سلام خانم دکتر عزیز خانمی ۴۸ سالمه هستم برای داشتن کیست ۳ تا امپول مدروکسی پروژسترون زدم ماه اول پریود نشدم ولی از ماه بعدش تا حالا به مدت سه ماهه که همش لکه بینی و بعضی اوقات خونریزی شدید با درد زیر شکم و پهلو ادامه داره قرص برای بند اومدن و داروهای عفونت و کرم واژینال هم مصرف کردم فایده ای نداشت البته فیبروم تحت کنترل هم دارم برای تنبلی تخمدان هم قرص گلوکاژ متفورمین هم مصرف میکنم باید چکار کنم
- تغذیه
هفته نوزده بارداریم ندونسته توبارداری جگرخوردم ایاضرری برای بچه داردوباعث نقص درجنین میشه
- ازدواج دخترا در سنهایی بالا
سلام خدمت خانم دکتر وخسته نباشید . خانم دکتر بیماریهای که برای دختران دیر ازدواج کردن در سنین بالا من 30 سالمه میخوام بدانم اگه دیر ازوداج کنم مشکلی که بیشتر برام پیش بیاد چیه متشکرم
- طولانی شدن پریود
من امسال سال چهارمم هستش که پریود میشم و تا سه سال اول پریودم نامنظم بود اوایل اضافه وزن داشتم ولی وقتی وزن کم کردم هم باز هم نامنظم بود و چون از سه سال گذشت و هنوز نامنظم بود رفتم دکتر آزمایش برای تیرویید دادم مشکلی نداشتم سونوگرافی هم دادم بازم مشکلی نداشتم به خاطر همین قرص ال دی بهم تجویز کرد اونو که خوردم پریودم منظم شد یعنی قبلا قبل از ۲۱ روز میومد بعد از اون فاصله پریودهام ۲۱ روز به بالا بود مثلا یه بار ۲۳ روز میومد یه بار ۲۵ روز یه بار ۲۴ روز ..... کلا ۱۰ ماه بود که پریودم منظم شده بود و سر همون هفت روز هم تموم میشد ولی ایندفعه که پریود شدم روز ۱۵ لکه بینی شروع چند روز لکه بود البته خیلی کم ولی روز ۱۷ لکه بیشتر شد و مجبور بودم از نوار بهداشتی اشتفاده کنم الان فکر کنم ۱۲ روزه که هنوز خونریزیم قطع نشده و البته اینم بگم بعد اینکه پریودم منظم شد دو سه روز اول خونریزی به نسبت روزای بعد بیشتر بود و کم کم تا روز هفتم کم تر میشد اما ایندفعه خونریزیم اونجوری نبود میتونم برای اینکه خونریزیم تموم بشه از قرص مفنامیک اسید استفاده کنم ؟ و اینکه اگه دفعه بعد هم اینجوری نامنظم اومد میتونم از قرص ال دی استفاده کنم یا نه باید به دکتر مراجعه کنم
- قاعدگی زود هنگام
سلام خسته نباشید من دوماه زود پریود میشم واینکه داخل رحمم یه چیزی مثل غده است میتونه به خاطر اون باشه اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم
- نازایی
سلام..من یکسال ونیمه برای بارداری اقدام کردم یکسالیم میشه پیش یه دکتری رفتم الان میخام دکترموعوض کنم بیام پیش شماعکس رنگی انجام دادم ولی بهمگفته مشکلی نداری قرص های لتروزول وکلومیفن مصرف کردم امپول هم زدم...همسرم کم تحرکی اسپرم و حرکت روبه جلوی اسپرمش ضعیفه که میخاددبره پیش ارولوژی...خواستم بدونم من که مشکلی ندارم لازمه بیام پیش شما؟
- سلام ببخشید در یک لیوان دو تا ساشه بریزیم یا فقط هرروز یدونه
- تاخیر در ترزیق آمپول
با سلام دکتر برام دوره ماهانه آمپول واریوپپتیل تجویز کردند. دوز اول رو که ترزیق کردم تاخیر داشت پریودم اما شدم . دوز دوم رو ۲۸ روز تجویز نکردم و روز ۲۹ ام تجویز کردم اما روز ۲۹ ام قبل از ترزیق پریود شدم و خونریزی داشتم با وحود اینکه روز قبل پاک شده بودم . بعد از ترزیق بیشتر شد خونریزی . چیکار باید کنم ؟آیا طبیعی است ؟راهی دارد ؟نگرانم خیلی
- سلام خانم دکتر قارچ رحم داشتم مامایی برام شستشو داد بار اول خوب بود اما بار دوم بعد آز فریز به شدت درد وسوزش دارم
- خون ریزی کم قاعدگی
سلام من ۱۴ سالمه دیشب روز یک پریودم بود از صب خون قاعدگیم نسبت ب روزا دیگ کم شده بود دیشب ی صحنه جنسی ی فیلم یادم اومد بعد یک دونه نبض در مثانه ام حس کردم فقط یک دونه بعد این کارم ایا خود ارضایی محسوب میشه ینی ارضا شدم ؟ یا باید چن تا نبض و تند تند میبود از دیشب وقتی نبض رو حس کروم صب ساعت ۹ بازم خونم کم بود ولی از یک بعد از ظهر تا الان خونم کمترم شده ایا اون صحنه باعث کمتر شدنش شده یا ن بعد من تو ماه قبل ی استرس متوسط رو تجربه کردم و کم کاری تیروئید دارم برا درمانشم یک ساله دارو میخورم ایا کم بودن خونم طبیعیه؟ و ایا خون قاعدگیم ب داخل لگنم برگشته ک خونم کمتر شده یا چیز دیگ ای هست و ایا چیز خطر ناکی در این بین وجود داره؟ ممنون میشم خانوم دکتر گل جواب بدیدممنون😘
- من روز نهم انتقالم لکه بینی و علائم پریودی دارم. ممکنه نشانه پریود باشه؟
- تاخیری پریودی
سلام ایا بقایا سقط یا عفونت میتونه باعث تاخیر پریودی بشه
- خراش پرده بکارت
سلام عذر می خوام من چند وقت پیش خود ارضایی انجام دادم روز ششم پریودیم بود البته قبلش خون نیومد تموم شده بود بعد خود ارضایی خون دیدم هیچ چیزیرو داخل نکردم پیش ماما رفتم گفت پردت پاره نشده اما خراش داره این یعنی گواهی سلامت نمیدن گفت سر این ماه بیا بگم چقدره خراشه چون الان خون مردگی هست خون مشخص نیست
- مربوط به مشکلات زنان
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۱سال خرده ای ازدواج کردم قبلا همش دچار عفونت بودم قرص و پماد مصرف میکردم خوب میشد دوباره بعد مدتی سوزش وخارش ترشح داشتم که گاهی این مشکل برام پیش میاد ...چندی با همسرم رابطه داشتم لکه بینی یا همون خونابه دیدم به رنگ صورتی و موقع رابطه درد وسوزش هم دارم چه کنم
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- درد و قرمزی محل بخیه سزارین بعد از چهار سال
سلام من چهار ساله سزارین کردم دو قلو داشتم یه گوشه از محل بخیه سزارینم باز بود که بعد از یک سال تحت نظر پزشک بودم تا بسته شد ودوسال بعد به دلیل درد زیاد رفتم سونو بافت نرم گفت که یه تیکه نخ بخیه به ابعاد سه میلی جامونده و حالا هم درد دارم نظر شما چیه به کجا مراجعه کنم
- جلوگیری
سلام دکتر خسته نباشید دیشب نزدیکی بدون جلوگیری داشتم حدودا ۱۹ ساعت پیش . الان نگران شدم که نکنه حامله شم .. اخه ۸ ماهِ پیش سزارین شدم و قصد بارداری ندارم ... الان باید چه قرصی مصرف کنم ؟؟؟ ۱۰ سیکل ام بود که نزدیکی داشتم


