Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف دارو
سلام میخواستم بپرسم شربت اکسپکستورانت بهسا توی بارداری مجازه دکتر عمومی رفتم برام تجویز کرده هر ۶ ساعت ۱۰ سی سی مصرف کنم
- خارش واژن
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من یه دختر ۲۰ ساله دارم دخترم خارش واژن گرفته موقع خارش لبه های واژن کمی خون ریزی داشته خواستم ببینم این خون ریزی پوست بدنش بوده ؟ یا خون ریزی پرده بکارت ؟ البته هیچ چیزی رو تا به حال وارد واژن نکرده فقط موقع خارش کمی فشار به محل واژن شاید اتفاق افتاده خواستم ببینم این خون خون پرده بکارت بوده یا خون پوست اطراف لبه های واژن ؟؟ ممنون خانم دکتر عزیز♡
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- فشارخون
سلام خانم دکترعزیزخسته نباشیدببخشیدمن توهفته ۱۳بارداریم هرروزساعت ۴صبح ب بعدفشارم میادپایین رو۸ونیم اینافشارم نرمالم همیشه ۱۰بودعلتش چیه خیلی داغونم کرده ممنونم
- سقط جنین ۱۴ هفته ک بقایای ب اندازه دو سی سی دارم
- اکوژن کبد
سلام می شود بگویید توده اکوژن در کبد چبست؟؟؟
- با سلام. احتمال پولیپ های ریز یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر
با سلام در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۴ سونوگرافی احتمال پولیپ های ریز و یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر ولی در داپلر هیپوواسکولار است نشان داد. و در تخمدان چپ اندومتریا ۱۵*۱۹م م دیده شد که در داپلر هیپوواسکولار است. با ۳ دوره خوردن قرص دوفامد در ناریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ دوباره سونو دادم باز هم همونطور نشون داد فقط تخمدان چپ اندومتریا ۱۱*۱۵ م م دیده شد. باید چکار کنم. قاعدگی منظم هم دارم. و ۴۲ سال دارم
- کیست تخمدانی
سلام من کیست اکوفری تخمدانی ب ابعاد 60x46دارم و حامله هم هستم چهار هفته و سه روزمه میخواستم بدونم مشکلی نداره؟
- بارداری پوچ
سلام و عرض ادب اخرین پریود من ۲۵ابان بود که ۳۷ روز پس از ان تیتر بتا دادم که ۳۱۱بود پزشکم گفتند ،۴۸ ساعت بعد تکرارش کنم که روز ۳۹ تکرار کردم و عدد بتا۵۹۹ بود و پزشکم مجدد دستور تکرار دادند، که من ۴روز بعد یعنی روز ۴۳تکرار کردم که بتا ۹۹۶ بود و پزشکم گفتن احتمالا بارداری پوچ هست و روز ۴۵ سونو واژینال انجام دادم که فقط ساک خالی دیده شد و تخمین سن بارداری ۴هفته و ۱روز زده شد ۱۱روز بعد که سونو رو تکرار کردم باز هم ساک خالی با سن ۴هفته و۵روز رویت شد،تیتر بتا هم دو روز قبلش۱۸۰۰بود الان مشکل من اینه که یک پزشک به من گفتند که این بارداری پوچ هست و دستور ختم بارداری رو دادند و یک پزشک بهم گفتند که یک رشد خیلی ارام میبینم و احتمالا به همین ارامی قلب هم تشکیل بشه الان من بین دو راهی موندم ،واقعا الان باید با خوردن گرمیجات ،پروسه سقط شروع بشه یا باز هم صبر کنم من تمام این مدت لکه بینی هم نداشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
- ازمایش اسپرم
سلام ازمایش اسپرم همسرم.. درصدclassA+B=43....و درصدclass A=7.....آیا ضعیف محسوب نمیشه؟ البته مرجع ازمایشگاه نوشته a+bباید بالای ۳۲ باشه که خب نرماله... نظر شما چیه..
- بارداری
سلام خسته نباشید من هفته سیو هشت و شش روزم چند روز پیش سونوگرافی انجام دادم جنین دو کیلو نیم وزنش بود ایا نرماله یا کمه میترسم وزنش کم باشه چی بخورم تا این چند روز که مونده وزن بگیره
- قرص سیبل
سلام من کیست تخمدان کوچیکی دارم و22 سالم هست. دکتر قرص سیبل رو تجویز کردن. بهنگام مصرف این قرص، داشتن رابطه جنسی محافظت شده ممنوع هست؟ مشکل یا تداخلی ایجاد میکنه یا این طور نیست؟
- درد زانو و پا بعد از پریود
سلام خسته نباشید خانم دکتر ۲۱ سالمه مجردم بعضی وقت ها بعد از پریودم بلافاصله تموم میشه زانو درد و پا درد شدید میگیرم علتش چی میتونه باشه و اینکه چون دانشجو هستم زیاد در مسیر رفت و آمد و سره پا هستم ممکنه به این علت باشه ؟ خیلی نگرانم لطفا پاسخ بدین تشکر
- عقب افتادن پریودی
سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالم متاهلم و الان دوماه پریود نشدم ازمایش دادم منفی بود نمیخوامم مثبت باشه فعلا فقط نگران اینم چرا پریودم انقدر عقب افتاده چیکار کنم؟
- کیست تخمدان درسمت چپ
سلام خانم دکترعزیزخسته نباشید درجواب سونوگرافی دخترم که 34 سال سن دارد وهنوز ازدواج نکرده یک کیست به ابعاد 78mmدر100 در تخمدان چپ دیده شد.افزایش ضخامت جداری بصورت نامنظم به ضخامت حداکثر 15mm روی دیواره خلفی و لترال چپ مشاهده گردید.در سایر قسمتها ضخامت جداری نرمال بوده و septation دیده نشد.دربررسی کالر دلپر فلوی جزیی در قسمتهای solid جداری مشاهده گردید.ضایعه فضاگیر cystic یا solid در تخمدان راست مشاهده نشد.ممنون میشم اگه بطورواضح جوابم را بدهید چون خیلی نگرانم با تشکر
- منظور از اکوژن درموید احتمال حاملگی یا نطفه هست؟
سلام وقت بخی حدود یک مته پیشر من در حاملگی سوم در 5 هفته مورد عمل اسکار سزارین و ترمیم چسبنگی و رحم و مثانه شدم آلت دو روز هستش از ناحیه راست شکم انتهایی بخیه و بالای شرمگاه احساس درد میکنم به طوری که فکر میکنم عضله ام تیر میکشه
- هماتوم بارداری
سلام باردار هستم در هفته ششم و سه روز قراردارم قلب جنین تشکیل شده و منظم است فقط یک هماتوم ۱۵میلی متر در ۳ میلی متر در خلف جفت دارم آیا خطر ناکه چیکار کنم از بین بره اصلا لکه بینی و خو نریزی ندارم
- خانم دکتر خواهش
سلام من بعلت ورم بالای سینه و نزدیک زیر بغل بعد از اتمام شیردهی به چندین ماکت مراجعه کردم و همه تشخیص دادند که هیچگونه مشکلی نیست در سنو هم مشکلی نبوده برای برطرف شدن این بادی و ورم چکار کنم
- علائم بارداری
با عرض سلام چنددفعه رابطه مقعدی داشتم و هر بار هم قرص LD یکی دوتا خوردم و پرده بکارتم هم سالم هست ، سرموقع هم پریود شدم ولی الان که ده روز از زمان پریودی میگذره یبوست شدید گرفتم که هر ملین هم که میخورم خوب جواب نداده و شکمم متورم شده و میترسم از بارداری لطفا جواب بدین و من رو از نگرانی دربیارین ممنون میشم با تشکر
- بارداری
نقاط ظریف اکوژن درخشنده کلسیفیه ناشی از بارداری قبلی به بارداری جدید عوارض دارد


