Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زخم دهانه رحم
سلام خانوم دکتر. آیا با وجود زخم دهانه رحم میشه واسه بارداری اقدام کرد؟
- اکوی مایومتریال هموژن وفاقدضایعه فوکال یامنتشراست وتخمدانهاباحجم افزایش یافته راست (۳۶*۲۱*۱۸م م وحجم ۸سی سی _چپ ۴۲*۲۵*۱۸م م وحجم ۱۱سی سی )حاوی فولیکولهای متعددمحیطی (۹_۲م م )واسترومای اکوژن مشاهده شدند جهت برسی ازنظر .
سلام خانم دکتر من ۳۱ساله ام ۶ساله که ازدواج کردم ویه بچه دارم والان حدود یه سال که این علائم رودارم میشه راهنماییم کنید استرومای اکوژن چی هستن ایاخطرناک هستن ؟؟بایدچکارکنم
- قرص اورژانسی تاریخ گذشته
سلام من تقریبا سه ماه قبل قرص اورژانسی مصرف کردم، دقیقا به موقع پریود شدم الانم پریود شدم دقیق فقط الان فهمیدم که قرصی ک تنسی اورژانسی بوده خوردم تاریخ انقضاش ۲۰۲۲/۰۲هست و ده ماهیه ازش میگذره میخام بدونم اثر داره یا نه خیلی نگرانم🥲🥲بیبی چک گذاشتم بعد اینکه پریودشم مارک روژان سه تا زدم هاله داشت بعدش وندفو زدم هاله نداشت میشه راهنمایی کنید استرس دارمم پریودیمم منظم بوده الانم ک روز تخمک گذاریمه اواسط سیکلم یک دردخفیف شبیه ب پریود دارم ولی پریود نیستم اخه زیر شکمم هست بعضی اوقاتم جای تخمدانام قبلا این دردو نداشتم تا این ماه!!
- کیسه در شکم
وقتي عمل كردم نميتوانم برد دشوي درد مثانه دارم
- بزرگ شدن سینه
سلام خسته نباشید ببخشید من سینه هام واقعا کوچیکن مثل یه بچه ۱۲ساله ودراین قضیه هم تو زندگیم به مشکل برخوردم الان خوندم ک قرص سیپروترون خیلی خوبه من مشکل تنبلی تخمدان دارم ی دختر ۲ساله هم دارم ک قصد دارم یه سال دیگه مجدد باردار بشم میخاستم ببینم اگه این قرص رو بخورم به مشکل برنمیخورم بعدا واسه بچه دار شد؟؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- گلوکفاژ
سلام خسته نباشید اگه قرص گلوکفاژ با دز ۱۰۰۰واسه درمان تنبلی تخمدان استفاده بشه موثر یا روزی دوتا با دز ۵۰۰؟یا فرقی نداره تاثیر هردوروش یکیه ممنون میشم از پاسخگویتون
- نامنظم بودن پریودی
من در ماه فقط ۴تا۷روز پاک هستم ۱۲روز کامل خونربزی دارم وبعد از آن هر روز لکه بینی دارم بطوری که هر روز باید از پد بهداشتی استفاده کنم قرص مدروکسی پروژسترن هم ۳دوره استفاده کردم فایده ای نداشت لطفا راهنمایی کنید
- بارداری
سلام این ماه من از روز سوم تا هفتم شبی دوتا لتروزول خوردم و روز نهم و یازدهم هم قرص سینال اف زدم و همزمان قرص اووبوست و اوزیل هم خوردم و روز پونزدهم هم hcg زدم و روز دهم ک سونو رفتم فولیکول ۱۴ داشتم الان روز ۲۹ هستم و بی بیچک زدم منفی شد یعنی قراره پریود بشم؟
- دردپا بعد پریود
باسلام وخسته نباشید دکتر جان یک مدتی هست که بعد پریود هر دو پام درد میکنه زانو وبالاتر از زانو، دلیلش چی میتونه باشه
- غده دردناک
با سلام.موضوعی هست که باعث نگرانی من شده. در قسمت اتصال لب های کوچک به هم به صورت غیرقرینه یک بیرون زدگی وجود داره که با برخورد به لباس دردناکه و پرخون هم هست. مثل یه حباب شفاف که پرخونه. دلیلش چیه و چکاری باید انجام بدم
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام قبل بارداری برایم اسپرین ۸۰ تجویز کردین ۳ ماه مصرف کردم والان باردارم در۵ هفته بارداری هستم .مصرف اسپرین ضرری ندارد؟همچنان به مصرف اسپرین ادامه دهم؟
- سفت شدن جنین
سلام من هفته 29 بارداری ام خیلی بچه توی شکمم خودش رو جمع میکنه نفسم تنگ میشه چیکار کنم
- تیروئید
سلام. خانم دکتر خواهر من کم کاری تیروئید داره. از قبل باردارشدنش قرص لووکسین۱۰۰ میخورد. الان بچه ش ۶ماهشه. بعد از اینکه بچه شو به دنیا آورد یه چند ماهی قرص تیروئید رو نخورد، ولی خیلی اذیت میشد دکتر متخصص داخلی رفت اونم بهش همین لووکسین ۱۰۰ بهش داده. خانم دکتر چون شیر به بچه ش میده اشکالی نداره قرص و بخورن؟؟ممنون
- سلام وقت بخیر، طریقه دقیق مصرف اینوفولیک رو میخواست بدونم از چندم پریودی شروع کنم ب مدت چندروز مصرف کنم
- در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خودبخود سقط شد
سلام و احترام،
دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
- عمومی
سلام وقتتون بخیر ممنون میشم لطف کنین راهنماییم بفرمایین
من روز دهم پریودم قرص دروسبلا شروع کردم والان روز 20 پریودم دچار لکه بینی شدم چون عازم سفر هستم میخوام تا سه هفته بعد پریود نشم ممنون میشم راهنماییم کنین چیکار کنم - تست امینو سنتز
سلام خسته نباشید من باردار هستم و هفته 13 هستم سونو سه ماهگیم عالی بود ولی ازمایش تریزومی 21رو زده 1:696و تریزومی 18رو زده 1:30000>و تریزومی 13 رو زده 1:30000> من سه بار سابقه سقط داشتم البته ازمایش های لازم رو داده بودم منظورم کاریوتایپ و غیره اکی بود الان سوالم اینه که ایا امینوسنتز واقعا نیازه و ایا برای کسی با شرایط من پر خطر نیست؟قید کنم که دو سقطم بر اثر ایست قلبی و یکی هم پوچ بوده
- میوم
سلام خانم دکتر من مجردم چند تا میوم دارم یه ماه پیش خونریزی شدی کردم با لخته های گوشتی دکتر رفتم بهم دوفامد 10داد و آمپول لوپرومر دوعدد زدم به فاصله دو هفته یکی از میومها 8سانت است الان سه ماه گذشته و من پریود نشدم میشه بهم بگید کی پریود میشم و چیکار کنم
- خوردن قرص ال دی بعد فردای سقط
سلام من یکشنبه رابطع داشتم و دوشنبع سقط بچم رو انجام دادم ۶هفتع و ۴ روزش بود امروز از ترس اینکه مبادا بخاطر وارد شدن مایع ب بدنم باز باردار شم ۴تاقرص ال دی خوردم الان خونریزی بعد سقطم قطع شده خطرناکه واسم ؟؟؟
- سلام خانم دکتر برا کیست کلیتوریس چه دارویی پیشنهاد میکنید


