Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص نورم اسکین
سلاام من نزدیک به ۲ هفته هست که از قرص نورم اسکین یا همون راکوتان استفاده میکنم و چند روزی هست که در ناحیه واژنم احساس خارش دارم و احساس میکنم قسمت لابیاها بزرگ تر شدن و نامتقارن. میخواستم بدونم میتونه به دلیل این قرص باشه؟ درصورت ادامه دادن به خوردن قرص میتونه بزرگ تر بشه لابیا ها؟
- پولیپ دهانه رحم
سلام من سی سالم هست و قصد بارداری داشتم که برای آزمایشات و چکاپ قبل از بارداری نزد دکتر رفتم آزمایشات خوب بود اما در اسمیر پولیپ دیده شد دکتر سونوی واژینال تجویز کرد که روز چهارم بعد از پریودی برم اما با اینکه هیچ اقدامی برای بارداری نداشتم و تست بی بی چک هم منفی بود ده روز پریودیم عقب افتاده اول اینکه بفرمایید با اینکه هیچ علایمی تا حالا نداشتم ایا عمل لازمه و اینکه مانع باردار شدن میشه دوم اینکه اگه قبل از پریودی برم سونو ایا جواب میگیرم یا حتما باید صبر کنم؟ ممنون از راهنمایی تون
- پرده بکارت
سلام من دختر هشت ماهه دارم دیروز تو اتاق خواب از تخت افتاد پایین آیا امکان داره پرده بکارت با از پایین افتادن از تخت دو نفره اتفاق بیفته؟ خونریزیم نداشت ممنون میشم جواب بدید.
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
History: Not stated Gross: Specimens are received in two containers labeled as: (A) Endometrium: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 3x3x1 cm totally (B) Endocervix: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 2x2x0.6 cm totally. S.O.S: A) M/2+ B) M/1 Embedded: Totally (A&B) Diagnosis: (A) Endometrial curettage: - Early secretory endometrium - Endometrial polyp (B) Endocervical curettage: Unremarkable endocervical epithelium
- زایمان طبیعی بعد از سزارین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من ۳۷سالم هست دوتا سزارین قبلی داشتم دومی سال۹۷ بود الان ۱۴هفته باردارم ،می خواستم بدونم امکان داره این زایمانم طبیعی باشه؟در کدام بیمارستان رشت امکان زایمان طبیعی بعد از سزارین است وشما این نوع زایمان رو انجام میدهید؟
- سالیددرپستان
کانون هایپواکو با مارژین میکرولوبوله در ابعاد3در 12 میلی مترکه به نظر میرسد سالید باشد این یعنی چی؟ الان این خطرناکه؟
- شیاف
سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن چند روز پریودم عقب افتاده بود رفتم دکتر به من گفت کیست سه و نیم داری چون در اقدام به بارداری بودم گفت فعلا این ماه ال دی مصرف کن بعد بیا چک کنم اگه کوچیک شده بود اقدام به بارداری مجدد انجام بده من موقع معاینه گفتم یکم ترشح دارم دکتر معاینه کرد گفت خیلی کم ترشح داری ۷تا شیاف داد گفت استفاده کن من بعد از چند روز که آمپول پروژسترون زدم شیاف استفاده نکردم و پریود شدم بعدش تقریبا اصلا ترشح دیگه ندارم بنظرشما الان شیاف رو استفاده کنم یا چون اصلا ترشح من قطع شده باز استفاده کنم یا دیگه نیازی نیست دکتر گفت بود یکم ترشح داری
- اکوژن
سلام من در سونوگرافی دیروزم یک ماه پس از جراحی اپاندیسم نوشته بود اکوژن با ابعاد ۳۴ در ۱۰ خطرناکه ؟ خیلی نگرانم به جراح نشون دادم گفت احتمالن التهاب پس از جراحیه ولی گفت به ی جراح دیگم نشون بده خیلی نگرانم
- پلاکت خون۱
خانم دکتر در ادامه سوال قبلیم که گفتم تو هفته ۲۷ بارداری هستم و پلاکت خونم ۱۵۸ هستش و من خیلی نگرانم،هموگلوبینم ۱۱.۵ هستش خانم دکتر شما کپسول Easy Iron ,پریناتال،کلسیم رو برام تجویز کردید،الان که پلاکتم پایینه میتونم دو تا ایزی آیرون رو بخورم؟اصلا تاثیری تو پلاکت داره؟
- دستمال مرطوب برای نوزاد
سلام خانم دکتر. میشه کلا به جای شستن بچه هم موقع ادرار و هم موقع مدفوع، از دستمال مرطوب استفاده کرد؟ و هفته ای یه بار هم حمامش کرد؟چون هر کس یه چیزی میگه در مورد استفاده از دستمال مرطوب
- عده ی سالید
سلام توی کمرم یه غده ی سالید با آکوی متوسط دیده شده سونوگرافی دادم که نمای ظاهری آن با لیپوم مطابقت نداشته و غیر اقتصاصی میباشد باید نمونه برداری بشه میترسم میشه جواب بدین لطفااا حدود ضایعه شارپ وفاقد کپسول میباشد اندازم ۲۴و۸۳میبلشد
- درمورد زنان زایمان سونو گرافی
سلام دکتر من روز ۱۲ سیکلم رفتم سونو گرافی دکتر گفت تخمکات کمی ضعیف فولیکول ۱۰ بزرگترین ش بود حالا من قرص فرتیل آید همیشه نخوردم واسه تقویت تخمدان چون خوب جواب داده حالا باید چند تا بخورم واسه فولیکولی که آماده بارداری باشه
- ورم در بارداری
با سلام هفته ۳۱ بارداری هستم و از اول بارداری به دلیل سقط های قبلی و سرکلاژی که در هفته ۲۰ داشتم استراحت مطلق هستم و به جز مکمل های بارداری قرص آ اس آ ، ایزوپرین و آمپول انوکساپارین و شیاف پروژسترون استفاده میکنم . پا درد زیادی در ناحیه مچ پا احساس میکنم و امروز متوجه ورم پای چپم شدم . خواستم بپرسم آیا خطرناکه ؟؟ و اینکه با عرض معذرت گاهی احساس دلپیچه و دفع مدفوع به همراه مخاط دارم نگرانم
- سوزش واژن
سلام دکتر جان من چندوقته سوزش واژن دارم از داخل خیلی اذیتم و اچ پی وی هم دارم و۱ماه قبل هم کلونوسکوپی انجام دادم .بنظر شمادلیلش چیه وچیکار کنم واقعااذیتم
- سقط
سلام من سقط 6 هفته داشتم تیتر بتا دادم اول عدد 349 بعد چهل و هشت ساعت بعد مجدد آزمایش دادم که عددش 321 شد ولی تکرار زده بود بعد از تکرار عدد بتا به 389 رسیده خیلی نگران هستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- تفسیر عکس رحم
سلام قتبخیر Spillage کنتراست به داخل حفره پریتوئن مشاهده میگردد یعنی چی؟؟
- سلام شوهرم ناتوانی جنسی داره میخواد آزمایش اسپرم انجام بده اگه قرص سیلدنافیل سیویا صد بخوره مشکلی نداره برای آزمایش بده
- سوال مهم
سلام خانم دکتر من ۲۱سالمه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف می کنم عادتم سروقت شده ولی ایندفعه ازهفت روز فقط دوروز عادت شدم باخونریزی کم درصورتی که قبلا هفت روز می شدبنظرشمابخاطرقرص اینطوری شده ؟یانیازبه پیگیری داره واینکه چهارده روزبعدازعادت بایداین قرصوبخورم والان نمیدونم چیکارکنم آیا همین دوروزروعادت حساب کنم وطبق اون قرص بخورم پیشاپیش ممنون ازراهنماییتون واینکه وقت باارزشتونو برای پاسخگویی می گزارین🌹🌹🌷🌷
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر اینکه فرمودین ،منظور از استخوان های بلند،بازو،و ساعدو ران وساق است این استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی جنین در سونوگرافی آنومالی علاوه بر بازو و ساعد و ران و ساق شامل انگشتان دستها و پاهای جنین هم میشه؟ خواهش میکنم سوالمو جواب بدین.
- درد واژن
سلام خسته نباشید من20سال سن دارم و مجردم.بعضی وقتا دهانه واژنم همون ورودیش تیر میکشه وبعضی وقتا مقعدم.علتش چی میتونه باشه؟من چندبار پردمو نگاه کردم ایا ممکنه بخاطر کشیدن لبه های واژنم پردم اسیب دیده باشه؟ممکنه پردم اسیب دیده باشه و اون تیر کشبدن ورودی واژنم بخاطر اسیب باشه؟یا تیرکشیدن بخاطر عفونته؟ توروخدا جواب سوالمو واضح بدین


