Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش اسپرم
سلام آزمایش اسپرم بعداز نزدیکی چندساعت انجام شود بهترین زمان رو بفرمایین
- قاعدگی نامنطم
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالم هست و هر ماه سر تاریخ ۱۸ اُم پریود میشدم و سیکلم ۳۰ روزه بود دقیق یک ماه و نیم قبل تقریبا وسط اماحانام بود و از اونجایی که خیلی میریزم بهم وقتی پریود میشم رفتم دکتر و برای اینکه پریود نشم بهم قرص ترنسید داد این ماه پریودم ۶ روز عقب افتاده بخاطر قرص ترنسید هست درسته !؟ باید برم دکتر یا خودش منظم میشه مجدداً!؟
- علت
علت خارش پوست پایینی لبه ها که ما بین دهانه واژن است چیست؟
- قرص مدروکسی پروژسترون
به علت اینکه سه ماه یریود نشدم ۴۵ ساله هستم و آزمایش های هورمونی و پرولاکتین طبیعی بود ولی با عدم پریود ضخامت آندومتر به حدود ۱۴ رسیده مدروکسی پروژسترون را شبی ۲ عدد شروع کردم با تجویز پزشک گفتن تا ده شب یعنی ۲۰ عدد بخورم آیا بعد از خوردن ۲۰ عدد باید قطع کنم تا خونریزی شروع شود ؟ دیگه نباید بیشتر بخورم ؟ و جدار رحم بعد از قطع پریود باید به چه عددی برسد تا نیاز به کورتاژ نداشته باشم ؟ و اینکه من سینه هام فیبروکیستیک هست و تعداد زیادی کیست در هر دو سینه دارم آیا خوردن این قرصها برای کیست سینه خطرناک نیست ؟
- چطور بچع رو سقط کنم
میخوام چیه رو سقط کنم
- لکه بینی و زمان اولین سونوی بارداری
سلام بنده روز شانزده قاعدگیم هست وچرخم ۲۸روزس و لکه بینی مشاهده کردم همراه با لکه های کوچک خون درحد دستمال توالت آیا اگر باردارباشم در این سیکلم اولین زمان سونو وزودترین سونو چه زمانی هست برای موقعیت جنین اینکه کجای رحم قرار دارد
- لاغری
سلام خانم دکتر خسته نباشید با رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن با ورزش کم باعث میشود سینه ها هم آب شوند؟
- ترس
سلام خسته نباشید من هفته پیش پاک شدم و بعد با همسرم معاشقه کامل داشتم بدون دخول بعد لک خون دیدم موقع شستن خودم و چون دخترم خیلی ترسیدم و سریع دوتا قرص اچ دی خوردم و دوتزده ساعت بعدش همدوتا دیگه امروز صب دوباره من خون دفع کردم از حالت اول پریودی کمتر ولی ی مقدار از لک هم بیشتر خیلی میترسم ینی دلیلش چیه؟ ممکنه به پرده اسیب رسیده باشه؟؟
- آزمایش بتا
سلام من روز ۱۵انتقال ازمایشم ۲۱/۷۹بود امکانش هست بالا بره ؟این عدد مثبته یا منفی
- پریودی طولانی مدت
سلام .. من بعد از دو ماه پریود نشدن روز ۲۵ بهمن پریود شدم که تا چهار روز اول خیلی کم بود خونریزی و به علت اثاث کشی جسم سنگین بلند کردم و الان خونریزیم زیاد شده و الان روز نهمم هست و همچنان خونریزی ادامه داره در صورتی که دوره های قبل خونریزی متوسط داشتم. ایا احتمالش هست که بخاطر دو ماه پریود شدن یا بلند کردن جسم سنگین باشه؟ خودش کم میشه یا باید به دکتر مراجعه کنم؟
- هیپرپلازی بدون آتیپی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من هیستروسکپی پولیپ داشتم جواب پاتولوژی پولیپ هیپرپلازی و اندومتر هیپرپلازی بدون آتیپی بود دکتر قرص دوفامد واسه سه ماه داده از ۱۵ پریود ۱۰ روز استفاده کنم یک ماهه استفاده کردم. میتونم همزمان با مصرف دوفامد اقدام به بارداری کنم ؟؟؟
- عدد بتا در آی وی اف
سلام روز نهم انتقال جنین بتام رو 9 بود روز 14 123 ای میتونه یه بارداری موفق به دنبال داشته باشد؟؟
- IVF
سلام خسته نباشید من عمل پولیپ رحم داشتم۲روز بعد باید آمپول واریو پپتیل میزدم نصفشو اما به اشتباه کامل زدم باید انتقال جنین انجام میدادم بعد پریودم اما پریود نشدم میخواستم بدونم کی پریود میشم
- دفع بقایای سقط زیر یک سانت
سلام روزبخیر من دو هفته پیش سقط داشتم در هفته هفتم. الان دیگه خونریزی ندارم. در سونوگرافی بقایای دارای عروق زیر یک سانت دارم. آیا باید داروهایی مثل ارگونوین بخورم یا صبر کنم پریود بشم بلکه دفع بشه یا چیکار باید بکنم؟
- سرکلاژشکمی
سلام هزینه سرکلاژشکمی چند میلیونه
- پروژسترون
سلام وقت بخیر آمپول پروژسترون و قرص پروژسترون یکی هست برای برگشتن پریود از دست رفته یکی هست و یا کدام سریعتر عمل میکند و بعداز مصرف ان چندروز طول میکشد پریودی بر میگردد
- افزایش بافت گلاندولار
بافت سینه فیبروگلاندولارهتروژن یعنی چی تو سونوی قبلی هموژن بود الان هتروژن زده با دو تا کیست ۳.۳×۲۰۵میلیمتر
- کلیتوریس
با سلام.17 ساله هستم.کليتوريس من با کوچکترين لمس و يا تماس با لباس زير تحريک و باعث برانگيختگي ميشه .حتي موقع رقصيدن بعد 5 دقيقه حالت ارگاسم بوجود مياد و مايع واژن جاري ميشه.آيا دارويي و يا راهي براي کاهش حساسيت کليتوريس وجود داره؟
با تشکر. - سوال عمومی
سلام خسته نباشید من با نامزدم رابطه داشتم از پشت و جلوگیری نداشتیم ترسیدم وقتی آبش رو پشتم خالی کرد آیا داخل رحمم شده یا ن من باکره هستم از اون لحاظ ترسیدم و ۱ ساعت بعدش یک قرص زد بارداری و ۲۴ ساعت بعدش یک قرص اورژانسی ۱نیم خوردم و روز سوم ۴ عدد قرص زد بارداری خوردم و بعد ۱۲ ساعت بعد دوباره ۴ تا دیگه قرص زد بارداری خوردم ۵ ساعت بعدش حالت تهوع و استفراغ داشتم و بعد ۱۰ دیقه ۴ تا دیگه قرص ضد بارداری خوردم ک ۵ دیقه بعدش همون حالت تهوع رو گرفتم و باز استفراغ کردم با شکم خالی بعدش رفتم صبحونه خوردم ولی هنوز حالت تهوع رو دارم و موندم ۴ تا دیگه قرص زد بارداری بخورم یا ن ممکنه چون استفراغ کردم حامله باشم ؟
- سلام شما گفتید از روز 17 که تاریخ پریودیم هستس گل مغربی رو بخورم ولی روش نوشته روزی یک عدد و من هرروز دارم میخورم فقط گل مغربی هرروز میخورم و تا روز پنجم پریودی که سیپروکامپاند رو بخورم.ایا خوردن گل مغربی هرروز خطرناک؟ من کیست تیرویید و تخمدان دارم و ادنوم دارم. روش نوشته گل مغربی با وعده غذایی در روز


