Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی TVS
سلام دکتر رفتم سوتوگرافی نوشتن از درد پهلو و جای بخیه چهارسال پیش سزارین و اینکه پریودم یک عفته تاخیر داشت بعدشم بیشتر لکه بینی پراکتدخ داشتم سوترمرافی رفتم گفتن دستگاه آیو دی جابه جا شده و سونوگرافی TVS توصیه کردن یعنی چی؟
- سوال
سلام. خانومی20ساله هستم ادنوم و پرولاکتین دارم و کیست و تنبلی تخمدان و کیست تیرویید و مشکل تیرویید دارم. مدت طولانی سیگار میکشم چون مشکل اعصاب دارم ایا روی این مریضی هام تاثیر میذار
- واریوپپتیل و پریود شدن
سلام. درسیکل ای وی اف هستم. قبل انتقال باید ۳تاواریوپپتیل بزنم پریود نشم. اما روز ۱۶ دوره ام و ۱۴روز بعداز تزریق اولین آمپول پریود شدم.ایا این پریودی طبیعی؟مشکلی برای انتقال جنین نداره؟باتشکر
- کورتاژجنین
سلام خسته نباشیدمن20 سالمه که باردارشدم دکترم بهم گفت جنینم قلب داره ولی یه لخطه خون پشت جنین هست فقط بهم یه قرص دادن که بعدیک ماه گفتن لخطه کم شده ومن رو فرستادن سونوگرافی 3بعدی وقتی انجام دادم گفتن که جنین 9هفته هست و3هفته 5 روزه که فوت شده که من فرداش ساکشن انجام دادم فقط دوروز لکه بینی داشتم ایا این عادیه؟وروزای اولی که ساکشن شدم اصلا دردی نداشتم بعد 3روز دردشدید داشتم که دکتررفتم برام انتی بیوتیک دادن وچون خونریزی نداشتم قرص دادن الان قرص رواستفاده میکنم فقط 3روزخون خیلی کم والان هم فقط ترشح خونی کم دارم ایا اینا عادی هستن؟بعدچندماه دوباره میتونم حامله بشم؟بعدیک هفته ازمایش بتادادم ولی هنوز پایین نیومده چرا؟ممنون
- واژینو پلاستی
سلام چند وقت بعد جراحی واژینو پلاستی میشه نزدیکی داشت اگر عفونت داشته باشم و واژینال عمل شده باشم دارو میتونم بخورم رفع میشه
- خونریزی طولانی مدت
سلام من ۳۷ساله مجرد هستم ...این سری عادت من ۱۴روز بعد از عادت قبلی با لخته بینی بزرگ و شدید شروع شد و تا امروز ۱۴روزهست ...به دکتر مراجعه کردم با سونوگرافی و آزمایش به من گفتن تنبلی تخمدان دارم قرص وروژست و روکین تجویزکردن ..با وروژست خونریزیم شدیدتر شد گفتن قطع کنم و فقط روکین را مصرف میکنم با ترانزامیک و مفنامیک ولی هنوز قطع نشده ولی خیلی کم شده تا چقدر برای تمام شدن ادامه بدم ...
- پلی کیستیک
سلام وقت بخیر،دختری ۲۰ ساله هستم،دکترم قرص سیبل نوشتن بسته اول رو مصرف کردم فقط قرص های سفید رنگ مونده،دکتر ب من گقتن بعد اتمام بسته بسته بعدی رو از روز سوم پریودی باید شروع کنم،آیا تا شروع پریودی قرص های سفید رو بخورم بعد از پریود شدن قطع کنم و از روز سوم بشته بعدی رو شروع کنم یا خیر؟ لطفا راهنماییم میکنین
- آزمایش بتا
سلام خانم دکتر من ۸ روز از انتقال دو جنین فریزم گذشته. دیروز آز پروژسترون دادم که عددش ۱۰.۹ شد و امروز بتا ۲.۳ بود. آیا انتقال ناموفق بوده؟؟ ممنون میشم زودبهم جواب بدید⚘️
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
- اینترنال اکو در مثانه چیه
درمانش چیه ایا خطر داره
- سلام خسته نباشید برای دوقلو باردارشدن خانمم پسر میخایم چه کاری انجام بدیم
مبخاد خانمم دوقلوباردارشه چکارکنیم 2بارم سقط شذه بچه نگه ندااشته زحمش
- سلام. ببخشید من الان 7 روزه آمپول زولا کس زدم ولی خونریزیم قطع نشده کیست تخمدان دارم ولی نوعش مشخص نیست باید سونوی داخلی انجام بدم. باید برم سفر آیا برای قطع خونریزی از ال دی میتونم استفاده کنم؟ با زولادکس تداخل نداره؟ چون 23 روز دیگه باید نوبت بعدی آمپول رو بزنم
- مشاوره تعیین جنسیت
با سلام .آیا برای تعیین جنسیت مشاوره انجام میدهید ؟؟و احتمال موفقیت چقدر میباشد؟
- تست بارداری
سلام من قبل موعد پریودیم ۳تا تست گرفتم ومنفی بودن آخریشون در روز ۲۶ سیکلم گرفتمش دوره ام ۲۸روزس آیا باردارنیستم با این وجود
- آی یوآی
باسلام من چهل سالم برای تعیین جنسیت۴بارآی یوآی ناموفق داشتم.داروهام لتروزول آمپولhmg.آمپولhcg وافرودیت هستش میخواستم بدونم برای افزایش شانس باروری چیکارمیتونم بکنم
- نازایی
سلام من چندماه پیشه دکتر ظ***ری رفتم اما با یکبار دارو درمانی برام لاپراسکوپی نوشت بعدش پیشه م***فزا رفتم که اصلا تحویل نمیگیرن میخواستم بیام پیشتون که مشکلم تنبلی تخمدانه ایا خیلی زمان میبره تا مشکلم حل بشه؟هورمون مردونه دارم و پریود نامنظم
- سلام من یک سال و ودوماه پیش سقط داشتم کورتاژ کردم تواین مدت فقط سه بار پریود شدم بهمدت سه روز باردار هم نیستم میشه راهنمایی کنید پریودم منظم بشه
- درموردسونوگرافی
آندومتر ضخامت بالا دارد 13mm اثری از ساک حاملگی دیده نشده ناحیه اکوژن به اندازه 32*14mm در سگمان تحتانی رحم دیده می شود. علائم بنفع incomplete وretainedtissue اندک می باشد. جریان عروقی در داخل ناحیه فدق دیده نشده. توصیفاتبه نفع لخته های در حال دفع میباشد
- نحوه مصرف قرص
سلام دكتر براي درمان تنبلي تخمدان قرص سيپروترون كامپاند رو تجويز كردند و گفتن از روز اول قاعدگي تا ٧ روز هر شب مصرف كنم ولي متاسفانه بقيه دستور رو فراموش كردم ممنون ميشم جواب سوالم رو بديد
- سلام من می خواهم برای بار پنجم سزارین بشم واسم تنگی نفس دارم ایا خطر ناک است


