Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- طول سرویکس کوتاه
سلام خانم دکتر من هفته ۱۸ سونوگرافی شکمی انجام دادم طول سرویکس من۳۰بود انگار دکتر شک کرده برای چند هفته بعد واژینال نوشته بنظر شما۳۰خیلی بد؟؟ بعد من فیبروم هم زیاد دارم.بنظرتون سرکلاژ کنم خوبه؟؟چون رحمم سنگین تر میشه یا عوارض داره؟
- سقط
سلام خانم دکتر من ۳ بار تا الان سقط داشتم در هفته های ۱۷ ۱۹ ۲۳ هفته عمل هیستروسکوپی کردم نارسایی سرویکس تشخیص داد ، در دوتا از بارداری هام سرکلاژ شدم انا بازم سقط شد، به نظرتون چکار کنم
- من روز ۱۳ انتقالمه
سلام و وقت بخیر من ۱۳ روز پیش ای وی اف کردم روز نهم و روز دهم بی بی چک زدم هردو مثبت شد . شیاف و آمپول پروژسترون استفاده میکنم امروز ک روز ۱۳ انتقالمه کمی لکه قهوهای دیدم آیا باردارم یا خیر
- بارداری
سلام خانوم دکترخسته نباشید من باردارهستم وطبق محاسبات خودم بایدالان توهفته۷باشم تاهفته۵ یه مقداردردسینه بخصوص سمت راستم داشتم اماالان دیگه یکهفتس که دردسینه ندارم وعادیه همه چیز ازطرفی لک بینی و..هم ندارم فقط گاهی سمت راست شکمم میگیره وراه زیادمیرم کمرم دردمیکنه وتهوع و...هم ندارم آیا اینکه علایم ندارم ودردسینم ازبین رفته خطرناکه؟
- سلام خسته نباشید، ببخشید من 18هفته باردارم و در سونوی آنومالی من تشخیص داده شد که در لوب تحتانی ریه چپ اکوژنیسیته دیده می شود، آمنیوسنتز هم انجام داده ام ولی جواب نیامده است، به چه علت این مورد در جنین ایجاد می شود وآیا مشکل حادی است وبرای جنین خطرناک است؟
- کیست وخونریزی ادامه دار
برای قطع خونریزی چه باید کرد؟؟؟
- ماندن بقایا
سلام من سقط داشتم سنودادم ۲سانت بقایا مونده بود دوباره ۵تا قرص سقط مصرف کردم واژنی و زیرزبانی .خیلی کم یکی دوبار حالت رگی اومد پایین ازمایش خون دادم اومده بود روی ۱۰ بعد دکتر۲۰ تا قرص بهم داد تقریبا ۱ هفته میشه مصرف دارم میخام ببینم دفع میشه یا خون ریزی میکنم
- ورم کلیه جنین
من هفته 20 بارداری هستم کلیه جنین یه سمت ورم بیشتر یک سمت کمتر است آیا به حاملگی ادامه دهم یا یک بیماریست یا بعد زایمان برطرف میشود
- قطع شیردهی
با سلام.دخترم بیست و سه ماهشه چهار روزه که تغذیه با شیر مادرش رو قطع کردم.سینه هام به شدت درد می کنه و پر از شیره.آیا دارویی یا قرصی برای خشک شدن شیر سینه هست یا اینکه صبور باشم تا خشک بشه؟باید چیکار کنم؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر آیا سرکلاژ شکمی جواب میده چند درصد جواب مید؟ه من طول دهانه رحم زیر 30 و25میلی با وجود سرکلاژواژینال سقط کردم حالا دکتر گفته باید سرکلاژ شکمی بشی آیا با وجود سرکلاژ شکمی میشه سقط کرد اگر خدای نکرده یا تشکیل قلب نداد یا مشکلی در جنین باشه ترا خدا جواب منو بدید البته من سونو واژینال دادم ک بچه سقط شد چون یه بارداری باوجود سرکلاژ تا ۳۶هفته بردم وسزاریان شدن آیابخاطر سونوگرافی واژینال ک انجام دادم بچه سقط شد چون. هیچ مشکلی نداشتم و از سونوگرافی واژینال ک در هفته ۱۹انجام دادم کیسه ابم یه چندروز بعدش سوراخ شد
- مابا سلام و خسته نباشید مایع آزاد لگن در سونوگرافی به عمق ۳۰ میلیمتر مشهود هست میخواستم بپرسم خطری داره یا نه؟
با توجه به درد کلیه و درد بالای شکم به دکتر مراجعه کردم و سونو نوشت در سونوگرافی مشخص شد یک سنگریزه به سایز ۴ میلیمتر و مایع آزاد لگن به عمق ۳۰ میلیمتر مشهود هست
- بارداری با وجود کیست درمویید تخمدان
سلام خسته نباشید .من کیست درمویید سه سانتی در تخمدان راست دارم سالی میشه ولی همچنان اندازه اش ثابت مونده .قصدم باردار شدن هست ولی میترسم .ایا میشود باردار بشم و موقع سزارین کیست را هم خارج کنن بارداری اولم هشت سال پیش بود و طبیعی .سنم هم ۳۰ هست .ممنون راهنمایی کنید
- پریود نامنظم
سلام من هرماه پریودم نسبت به ماه قبل یک هفته جلوتر میشه یعنی از روز اول پریودم تا روز اول پریود بعدی ۲۶ روزه . ماه رمضان من هفت روز اول پریود بودم الانم هفته اخر دوباره شدم ایا این طبیعیه یا خیر .
- استفاده از پمادمیکوزین
سلام خانم دکترمن نوزده هفته ودوروز باردارم وترشحات سبز رنگ دارم واز پماد های دیگه استفاده کردم تاثیر نداشت دکتر ماما برام پماد میکوزین نوشته ولی توی توضیحات منع کرده دربارداری استفاده بشه من یک شب استفاده کردم والان می ترسم مجدد استفاده کنم
- سوال پلی کیست
سلام وقت بخیر. اینجا امکان فرستادن عکس نیست.. من پلی کیست هستم و روز اول پریودی صبح و عصر با یکم درد یه چیزی شبیه لخته یا گوشت یا جگر دقیقا نمیدونم.. ولی دفع کردم. چند روز قبل پریودی درد هم داشتم چون سر تاریخ خودمم نشدم. تاریخم 17.اما 9شدم خواستم بدونم این کیست بوده یا لخته یا چی
- آمپول سینال اف
سلام خسته نباشید من روز۷ پریودی همیشه پاک میشدم ایندفعه گفتین روز ۸تا ده امپول بزن سینال آف امروز هنوز روز هفت هستم پاک نشدم اگ فردا هم پاک نباشم چطوری آمپول استفاده کنم حتما باید استفاده کنم چون روز۱۱هم سونو دارم
- درد در زیر ناف
سنو دادم حجم تخمدان هاطبیعی است اما استرومای اکوژن در هر دو تخمدان افزایش یافته اخرشم ک گفته مجموع یافته های اول مطرح کننده PCOsدیده شده
- اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر باشه من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی درتخمدان وپریدهای نامنظم دارم که دکتر به من مدروکسی پروژسترون داده که شش ماه ازشب 14 پریدی به مدت 10شب دوعدد میخورم وگفت بایدادامه بدی تامنظم بشی ومتفورمین 500هم داده برای تنبلی تخمدان حالا اون ماه که رفتم پیشش گفت عفونت داری شیاف مترونیدازول واژینال داده بهم تا10شب استفاده کردم وفلوکونازول هرسه روز یک عدد مفنامیک اسیدهم داده برای درد اگه داشتم بخورم آخه اگه یادتون باشه شما اون سری گفتم دردزیرشکم دارم شماگفتین عفونت بایدبرسی بشه که عفونت شدیدبود به خاطر کم خونیم قرص اهن هم نوشت که به خاطررفلاکس معده ایرانی نمیتونم بخورم امریکاشو گرفتم که بخورم ویدوفولیک هم نوشته شبی یک عدد لاکتوفم هم نوشته روزی یک عدد ولتراکس لتروزول هم نوشته ازروز 3قاعدگی تا5روز روزی 2عدد بخورم این قرص هارو برای ماه قبل استفاده کردم فقط قرص لتروزول رونخوردم شماگفتین عفونتم خوب بشه بعداقدام به بارداری کنم حالا خانوم دکتر من فرداپریدمیشم ومیخوام بعدازپرید اقدام به بارداری کنم حالا خانوم دکتر ببخشید این دردزیرشکم من برای چیه موقع نزدیکی خیلی درد دارم میشه بگین چه قرصی برای عفونت بخورم ؟؟؟؟چون ب بعدازپریدی میخوام حامله بشم مرسی ازشما که جواب میدین
- سنوگرافی
سلام من دو ماه پیش ی کیست ب ابعاد 4سانت داشتم امروز سنو گرافی دادم همه چی نورمال بود فقط من یه چی متوجه نشدم نوشته Rto=25×14mm و Lto=28×14mm این ینی چی این کیسته؟فقط همینو نوشته بقیه چیزا نورمال و اوکی بود
- بارداری
دوسال بچم سقط شد کورتاژ شدم حامله نشدم امپول سه تا دادن ایا باردار میشم


