Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بقایای سقط
با سلام و خسته نباشید حدودا 2ماه پیش به علت عدم تشکیل قلب جنین در 7هفته و بارداری پوچ مجبور به سقط با قرص شدم ولی بعد از12 روز که رفتم سونوگرافی هنوز بقایای زیر یک سانت داشتم.خونریزیم بعد از15روز کامل قطع شد و ولی حالات حاملگی انگار هنوز وجود داره و چیزی هم دفع نکردم و2 دوره پریودم تقریبا شدید بوده.ایا برای رفع بقایا در این اندازه احتیاج به کورتاژ هست؟ یا با دارو میشه دفع بشه.ممنون
- موی زاعد
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه و خیلی نگرانم من در ناحیه ی زیر چانه دور ناف و کله دور سینه و قفسه ی سینه و بین دو سینه موهای زبر و بلند سیاه دارم و در بقیه ی نواحی سینه و شکم موهای ریز تر و کرکی رنگ پریودامم کاملا منظمه و مادرمم مثل منه ممکنه دلیل ایم موها ازثی باشه و ربطی به مشکلات داخلی نداشته باشه؟ آیا با لیزر درمون میشه خیلی ناراحتم
- بارداری
سلام من اکرم رمضانزاده خواهر سحر رمضانزاده همکار اتاق عمل در گیل هستم ۲۸ سالمه هشت سال ازدواج کردم سال گذشته یک سقط ۲۱ هفته داشتم طبیعی جنین دفع و کورتاژ شدم الان باردارم هفته سیزده سرکلاژ شدم قبلا شیاف سیکلوژست استفاده میکردم الان دکترم آمپول فمولایف ۲۵٬۰ میلی هفته ای یک بار تجویز کردن آیا این آمپول با شیاف سیکلوژست اثرات یکسانی داره بعد زدن این آمپول مدام کمردرد دارم و گاهی زیر شکم و واژن تیر میکشد ممکنه علایم خطرناکی باشه الاندهفته نوزده بارداریم و استراحت مطلق هستم قرص پرگویت و لاکتوفم هم مصرف میکنم اگه میشه راهنماییم کنید من خیلی استرسی هستم و دور از خانواده زندگی میکنم اگه میشه کمکم کنید
- حدکتهای جنین
سلام وقت بخیر، ببخشید من ۱۸ هفته هستم حدودا تا ی هفته پیش تکونهای جنین رو خیلی خوب حس میکردم الان چند روزه احساس میکنم حرکتاش کم هستش نگرانم به نظرتون طبیعی هست؟ ۸ مرداد سونو بودم دکتر گفت همه چیز خوبه ولی نمیدونم چرا چند روزه حرکتش رو کمتر حس میکنم.
- سالیددرپستان
کانون هایپواکو با مارژین میکرولوبوله در ابعاد3در 12 میلی مترکه به نظر میرسد سالید باشد این یعنی چی؟ الان این خطرناکه؟
- مدت مصرف بیوقفه اتیسترون برای جلوگیری از پریود در شرایط خاص
بخاطر شرایط خاصی که برام پیش اومده نمیخوام فعلا پریود بشم و بخاطر پلی کیستیک، از قبلش اتیسترون مصرف می کردم. برای پریود نشدن، بسته دوم رو بی وقفه شروع کردم ولی اون شرایط خاص همچنان برقراره و من نمیخوام پریود بشم. تا چند بسته مجازه که بی وقفه استفاده بشه برای جلوگیری از پریود؟
- سونی سینه
سلام خسته نباشید کیستیک کوچک که مطرح کننده تغییرات فیبرو کیستیک خوش خیم(fcc)با گسترش patchyدرپستانها میباشد یعنی چی؟
- بارداری خارج از رحم
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من ۵۰روز پیش سرکلاژ شکمی انجام دادم بعد دیشب حواسم نبود ۸کیلو زور زدم احتمال داره سرکلاژم باز شده باشه
- آندومتریوز
با عرض سلام گفتند اين بيماري دارم و ممكن باردار نشم مگر با اي وي اف واقعا يعني راهي نداره و چي هست اين بيماري
- امینوسنتز
سلام با تشکر از وقتی ک می گذارید و پاسخگو هستین همسر من دیشب امینو سنتز شدن سنشون ۳۶ هست اولین فرزندمان هست جفتش خلفی لولاینگ هست.. به گفته خودشان موقع نمونه گرفتن پزشک ۳بار سوزن رو فرو کردن وخیلی درد کشیدن ... الان هم کمی درد دارند وتوساعات اولیه کمی آبریزش داشتند دارو سفالکسین تجویز شده خودشان هم شیاف پروژسترون ... سوالم اینه چه اقداماتی کنیم که فرزندمان در امنیت بمونه ؟چی بخورن ک جبران مایع دور جنین بشه؟ دارو خاص دیگری هم لازمه مصرف بشه ؟
- سلام علیکم من در هفته ۱۲بارداری هستم برای سونوی ان تی مراجعه کردم برای جنین تشخیص امفولاکس
- نامنظمی پریود وحامله شدن
من حدوو چهار پیش به دکت مراجعه کردم برای اینکه پرویدم نامنظمه ومیخواهم انشالله چند ماهه دیگه باردار بشم خانم دکتر برام سه دوره قرص پرژسترون نوشتن وگفتن بعد از سه دوره اقدام کن این ماه یک شب اقدام داشتیم ولی حامله نشدم پرویدم نشدم حالا می خواستم بدونم الان دوباره به دکت مراجعه کنم یا خودم امپول پرژسترون بگیرم بزنم تا پریوددبشم ودوباره اقدام کنم اینم اضافه کنم که من دوتا بچه دارم که باامپول باردار شدم دوتاشونو والان برای سومی اقدام کردم
- دو فاستون
با عرض سلام و خسته نباشید . آیا مصرف هم زمان دو فاستون و متفورین ( شب ها دو ساعت بعد از غذا ) ایرادی ندارد ؟ با تشکر از پاسخگویی شما .
- سقط جنین
سلام من تنبلی تخمدان داشتم با مصرف دارو دوقلو باردار شدم شش ماهم بود که سقط شدن خیلی ناراحت شدم الان ده روز میشه که سقط شدن شکمم خیلی درد میکنه خیلی اذیتم لطفاً بهم بگین باید چیکار کنم لطفاً جواب بدین
- مورد عفونت واژینال
سلام خانم دچار عفونت نسبتا شدید شده دکتر براش ازمایش وسونوگرافی نوشت وداخل تخمدان سمت چپ یک کیستک کوچک ملاحظه شد پس ان به دکتر زنان مراجعه کرد وبرای دل درد امپول کترولاک نوشته وپس از تزریق الان مانند پریود خونریزی داره دوباره رفت ودکتر براش کپسول ۲۵۰ ترنسید نوشته ایا باتوجه به بیماری ام اس که داره برای چشمش اشکال نداره بخوره تا خونریریش کم بشه متشکرم از راهنمایی شما
- میوم و کیست در رحم
با سلام خانمی 45 ساله هستم دارای دو فرزند که سه ماهه که پریود نامنظم دارم و دو روز پیش سونو اناجم دادم که نوشته رحم دارای ابعاد 46*86 میلی و اکوی میوماتوز است. میوم اینترامورال 4*6 میلی متری به همراه چند میوم در بافت رحم. آندومتر دارای ضخامت 6 میلی متری و اکوی هتروژن کیست نبوتین 6 میلی متری ناحیه سرویکال و ابعاد تخمدان ها طبیعیه ممنون میشم نظرتون رو بدونم
- زنان زایمان
سلام من پریود با خونریزی شدید داشتم دکتر مراجعه کردم برام مفنامیک اسید و دو آمپول پروژسترون دادن که استفاده کردم ولی ۵روز بعد دوباره پریود شدید با لخته خون فراوان و بزرگ ازم خارج میشد دکتر برام کپسول ترنسید نوشتن با جستیران که بعد از ۵روز پاک شدم الان نیازی هست جستیران مصرف کنم جواب سونو هم ضخامت رح ۷ و دو فولیکول ۱۵ و ۲۴ در طرف راست و چپ داشتم
- سلام قرص Duphgstonباید چطوری مصرف کنم از چه روز قاعدگی شروع کنم
- سلام خانم دکتر من الان نزدیک یک ماه خونریزی دارم وکیست تخمدان اکولوی راست دارم چکار کنم خونریزی من قطع نمیشه درتخدان است
سلام خانم دکتر من کیست تخمدان اکولوی درتخدان راست دارم وخون یزی دارم حود یک ماه وکو تاژ تشخیص شدم چکار کنم خونریزی من قطع نمیشه


