Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جراحی دندان عقل و اقدام به بارداری
سلام من جراحی دندان عقل باید انجام بدم و نوبت جراحی چند روز قبل از تایم تخمک گذاری هست .میتونم بعد از جراحی اقدام کنم و هم زمان داروها و مسکن هارو استفاده کنم؟
- پریود بعد از قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید. من سیکلم عموما سی روزس که۲۲خرداد رابطه باکاندوم داشتم دوساعت بعدش قرص اورژانسی تنسی دوتا باهم مصرف کردم ۱۱روز بعد دپم تیر خونریزی سبک با لخته داشتم بمدت ۴روز. درکل پنجم شیشم تیر وقتم بود. بعد اون خونریزی ازمایش دادم.بتام شد۱.۲> بیبیچک زدم منفی شد ولی زیردلم سمت چپ یدفه سمتراست یدفه سفته تکرر ادرارم دارم
- قرص مدرکسی پروژسترون
با سلام خانم دکتر عزیز . من پولیپ داشتم جراحی کردم و قرص مدرکسی پروژسترون تجویز نمودید 1ماه مصرف نمودم بعد در ماه ماموگرافی رفتم و و بدلیل مشکوک بودن به بد خیمی بیوپسی انجام دادم که خدای شکر مشکلی نبودیعنی سرطانی نیست ولی با ید هر 6ماه چک کنم دکتر جراح به من گفتند قرص را نخورم .،در ماموگرافی رسوب کلسیم بود و بدلیل اینکه شکل ظاهریش نشان دهنده بدخیم بود نمونه برداری انجام شد که نکروز چربی بود . اما با ید کنترل کنم در پروسه شش ماهه
- درد بخیه سزارین بد از ده سال
سلام خسته نباشید ببخشید من ده سال پیش عمل سزارین انجام دادم و الان نزدیک به یک ماه هست بخیه سمت راستم خیلی درد و میسوزه انگار اب جوش با سرنگ میریزن روش و من ساکن اینگلیس هستم رفتم دکتر و دکتر معاینه کرد گفت بخیه هات مشکلی نداره حساسیت پیش اومده خواهش میکنم راهنمایم کنید
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من مدتهاست تنبلی تخمدان دارم و همیشه تحت نظر بودم قرصای مختلف و وزنمم کم کردم رژیمم دارم پیاده روی هم میکنم اما به محض اینکه قرصم قطع بشه دیگه پریود نمیشم تا اخر عمر باید قرص بخورم و تنبلی تخمدان درمان نمیشه؟😔
- بارداری
سلام من رابطه محافظت نشده داشتم، قرص اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم و خیلی شدید تر و طولانی تر از زمان عادی بود، ولی الان ۵ روز هست که عقب افتاده، آیا احتمال حاملگی هست یا عوارض لونژین هست؟ چون دوتا مصرف کردم
- زنان
سلام خسته نباشید من ۴۹ سالمه و دکتر بخاطر خونریزی خیلی شدید در زمان پری به خاطر وجود فیبرم بزرگ آمپول دکاپپیتل را تجویز کرده که به هیچ وجه پیدا نکردم حالا نوع زیر حلدیشو پیدا کردم می خواستم ببینم فرقی نمی کنه می تونم استفاده کنم آیا اینهم بصورت ماهانه تزریق میشه . ممنون از شما
- مایع کلوساک خلفی
سلام وقتتون بخیر من 17 سالمہ بخاطر نامنظم بودن عادت ماھانہ سونوگرافی لگن وشکم رفتم ایجاد فضای جزئی کلدوساک خلفی بہ منظور چیست خطر ناکہ؟
- …………..
سلام در سونوی آنومالی آیامشخص میشود جنین مشکل کلیوی دارد یاخیر خواهش میکنم برحسب تجربیاتتون پاسخمو بدین ممنون
- توده اکوژن تخمدان
سلام خانم دکتر من به متخصص زنان مراجعه کردم بعا از دیدن سونو گفتن کیست زیر ۶ سانت اهمیتی نداره اما توده اکوژن باید بررسی بشه با مارکرهای خونی این به چه معناست؟ یعنی میتونه خطرناک باشه؟ توده اکوژن من در تخمدان چپ ۱۹ میلی متر زیر کیست بود به نظر شما نگران کنندست؟
- نتیجه سونوگرافی
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر من سونوگرافی واژینال انجام دادم که سن حاملگی ۶هفته بود همچنین ساک حملگی همراه با یک yolk sac و یک fetal pole با ضربان قلب منظم می باشد و جفت هنوز تشکیل نشده ومیزان مایع کوریونیک آمینیوتیک در حد نرمال می باشد و طول سرویکس ۳۱ میلی متر طبیعی و int.osبسته وهموراژی ظریفی در دیواره قدامی ساک حاملگی مشهود است'آیا تشکیل نشدن جفت تا کنون مشکل ساز است؟ با تشکرفراوان از شما
- فیبروم؟
با سلام، من دخترم و ۳۷ سال سن دارم، سال ۹۳ سونوگرافی دادم گفتن میوم ساب سروزال داری حدود ۹ سانتی متر ، متأسفانه دیگه دنبالش نکردم تا امسال آذر ۱۴۰۱، که یه روز درد شدید داشتم در ناحیه پایین شکم سمت راست، بردنم بیمارستان سونو گرفتن گفتن کیست ۱۷ سانتی متری داری، عملم کردن و گفتن تخمدان راست رو آتروفی کرده با تخمدان و لوله راستم برداشته شد، میخواستم بدونم بالاخره این فیبروم بوده یا کیست؟ اگر فیبروم بوده، آیا فیبروم تخمدان رو آتروفی میکنه؟ و اگر کیست بوده پس چطور در سونوگرافی سال ۹۳ گفتن میوم ساب سروزال داری؟ مگر امکان داره میوم به کیست تبدیل بشه؟ آیا نباید تخمدانم برداشته میشد؟ من از این قضیه خیلی ناراحتم، لطفاً برام توضیح بدید ، آیا میتونستن تخمدان و لوله م رو حفظ کنن؟؟
- زگیل تناسلی
سلام خانوم دکتر من ۱ساله ازدواج کردم چند روز پیش که رابطه جنسی داشتم خونریزی خفیفی داشتم که رفتم دکتر گفتن که عفونت قارچی دارم و دهانه رحمم زخم هست که بهم پماد میکوزین دادن بعد از چند روز به دلیل سوزش شدید پماد عوض کردم و میکونازول گرفتم الان بین واژن و مقعدم متوجه یک دونه برجسته شدم که سرش سفیده و دست میزنم درد میگیره..احتمال زگیل هست؟؟
- سوال مهم
سلام خانم دکتر من ۲۱سالمه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف می کنم عادتم سروقت شده ولی ایندفعه ازهفت روز فقط دوروز عادت شدم باخونریزی کم درصورتی که قبلا هفت روز می شدبنظرشمابخاطرقرص اینطوری شده ؟یانیازبه پیگیری داره واینکه چهارده روزبعدازعادت بایداین قرصوبخورم والان نمیدونم چیکارکنم آیا همین دوروزروعادت حساب کنم وطبق اون قرص بخورم پیشاپیش ممنون ازراهنماییتون واینکه وقت باارزشتونو برای پاسخگویی می گزارین🌹🌹🌷🌷
- قرص راکوتان وسقط جنین
سلام من راکوتان مصرف میکنم و ناخواسته باردار شدم پریشب قرص سایتوتک یکی زیر زبان و یکی واژن استفاده کردم ولی صبح فقط کمی کمر درد و دل درد داشتم و خونریزی خیلی کم بعد چند ساعت خونریزی قطع شده یعنی سقط نشده و امکان آیا امکان داره سقط بشه؟
- سحر
سلام من دو روزه قرص افلوکساسین ومترونیدازل استفاده میکنم الان پریود شدم داروها قطع کنم یا ادامه بدم
- بارداری ومسافرت
سلام خانوم دکتر خسته نباشیدمن ازبیماراتون هستم خانوم دکترآزمایش دادم باردارهستم وهنزسونوندادم سوالم اینه اگه جواب سونوخوب بود میتونم باوی آی پی که صندلی هاش تخت شوهست برم خونه مادرم؟ خونه مادرم همدانه تااینجا ۷ساعت راهه واتوبوس بین راه فقط یکبارنهایت دوبارنگه میدارم ومن نمیتونم مایعات زیادبخورم وبیشترازدوباردستشویی برم اما راحت میتونم دراز بکشم ونهایت یکباریادوبارپیاده شم قدم بزنم بااین شرایط مساله ای نیست برم؟؟؟ توروخدا ازنگرانی منوخارج کنید
- قرص سبیل
دکتر برای من قرص سبیل برای نامنظمی پرویید تجویز کردن طبق برچسب روز گفت مصرف کنم فقط متوجه نشدم اگه روز ۴ شنبه پروید شدم روز ۴ مصرف کردم ۳روزقبلی رو چطور مصرف کنم
- امپول تریپتورلین و بارداری
سلام من دو بار امپول تریپتورلین را تزریق کردم اخرین دوز ۳۰ تیر ماه بود میخواستم ببینم کی میتونم برای بارداری اقدام کنم ایا با زدن این امپول برای بارداری مشکلی برام پیش میاد یا نه
- خارش کلیتوریس
سلام چند روزیه در ناحیه کلیتوریس خارش زیادی دارم که کلافم کرده باید چکار کنم؟


