Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام من ۱۲ سالمه وخب عاشق رابطه ام و با پسرای مختلف سکس کردم یه روز که هیچکی خونه نبود پسر هامسایه اومد خونمون و باهم رابطه برقرار کردیم و برای اولین بار از جلو رابطه داشتم خیلی درد داشتم وبعد از اون هیچ خونی ندیدم ولی پسره میگفت دو سه قطره اومد بنظرتون پردم سالمه یا نه جوابببببببب
- خوردن چیپس
سلام من باردارهستم هفته پانزده هستم امروز یه بشقاب میوه خوری چیپس خوردم خیلی پشیمونم درضمن دوقلو باردارم میترسم برای نی نی هام ضرر داشته باشه ولی اولین بار بود که میخوردم😔
- اقدام به بارداری و تورشن
سلام وقت بخیر خانم دکتر من ۳۸ سالمه تبلی تخمدان دارم لوله فالوپ راستم مسدود و آزمایش اسپرم همسرم خوب بود مشکلی ندارند. جهت اقدام به بارداری فقط یک ماه با داروی باروری کلومیفن و لتروزول و آمپول سینال اف تخمدان چپم دچار تورشن شدم و شهریور ۴۰۲ عمل کردم الان مجدد میخوام اقدام کنم دکترم میگه ممکن دوباره دچار تورشن بشین و فقط ای وی اف پیشنهاد کرده در زمان ای وی اف مگه داروهای محرک تخمک گذاری مصرف نمیشه خب اون زمان هم ممکن تورشن شوم دیگه و هزینه ای وی اف ندارم میخوام با دارو مجدد اقدام کنم آیا برام خطرساز است
- درمانی برای کوچک شدن تخمدان هست
- قرص مدرکسی پروژسترون
با سلام خانم دکتر عزیز . من پولیپ داشتم جراحی کردم و قرص مدرکسی پروژسترون تجویز نمودید 1ماه مصرف نمودم بعد در ماه ماموگرافی رفتم و و بدلیل مشکوک بودن به بد خیمی بیوپسی انجام دادم که خدای شکر مشکلی نبودیعنی سرطانی نیست ولی با ید هر 6ماه چک کنم دکتر جراح به من گفتند قرص را نخورم .،در ماموگرافی رسوب کلسیم بود و بدلیل اینکه شکل ظاهریش نشان دهنده بدخیم بود نمونه برداری انجام شد که نکروز چربی بود . اما با ید کنترل کنم در پروسه شش ماهه
- عفونت در بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم من در هفته ۱۷ بارداری هستم و هفته پیش به خطر عفونت و در بعضی مواقع داشتن ترشح پنیری و سبزرنگ به مدت سه روز پماد واژینال به تجویز شما استفاده کردم و یکی دو روز کاملا خوب شده بودم اما چند روزه دوباره عفونتم برگشته اینبارخارش دارم نوبتم پیش شما برای ده روز دیگست تو این مدت چیکار کنم؟
- بارداری
چه موقع بعدارسقط برای اولین بار میتوانم قرص ضد بارداری مصرف کنم؟
- زنان وزایمان
از۱۵ آذر که پریودم خونریزی قطع نشده گاهی شدید گاهی کمتر آمپول دکاپپتیل دادن که یائسه بشم یا هم کلا رحم رو بردارم کمخونی شدید هم دارم ۵۳ سالمه اول گفتن هیستروسکوپی بشی نتیجه هر چی اومد انجام بدیم آمپولها عوارض نداره؟نظر شماچیه
- پریود نشدن
سلام ایا حرارت دمای بدن رو هروز سر یک ساعت مشخص اندازه گیری کنیم زمان تخمک گذاری مشخص میشود که نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشیم برای باردار نشدن یا چه روزهایی میتوان نزدیکی ایمن داشته باشیم با خیال راحت یا بعد از رابطه قرص مصرف کنیم خطر دارد در طولانی مدت ممنون میشم جواب بدید
- روزه گرفتن و پریودی
سلام خسته نباشید من برای تنطیم قاعدگی با دستور پزشک نزدیک به دوسه ماه متفورمین همراه با یه دوره اتیسترون خوردم و الان نزدیک ده روزه که متفورمین تموم شده الان دارم روزه میگیرم میخواستم ببینم آیا روزه گرفتن باعث میشه که پریود من عقب بیوفته چون دفعه آخر ۲۲ روزه پریود شدم ولی الان در سیکل ۲۸ روزه هستم و پریود نشدم میخواستم ببینم روزه گرفتن تاثیری در عقب افتادن پریود داره؟ اینم بگم قبل از اینکه پریودم بهم بخوره و بخوام دکتر برم و متفورمین بخورم همیشه چند ساله که ۳۰ روزه پریود میشدم.
- من بعد از ۱۳ سال سزارین زیر شکمم سمت چپ سفت وارد میکنه
- کلومفین
سلام خانم دکتر من این ماه کلومفین خوردم فولیکولم 19 بود الان 7 روز عقب انداختم بی بی چک منفی بود صبر کن یا برم آمپول بزنم
- پریود زودهنگام
با سلام به تجویز دکتر برای دفع بقایلی ناچیز سقط از شب پنج پریود قرص روکین مصرف کردم که وسط سیکل یکبار دچار لکه بینی شدم انا هنوز یه دونه قرص مونده اما لکه بینی دارم و فکر میکنم که پریود شدم . این پریود که تقریبا یکه هفته زودتر از موعد اتفاق افتاده مشکل ساز نیست برام ؟؟؟
- درد شبیه پریودی
سلام خسته نباشید. من چند شبه، همین که دراز میکشم زیرشکمم دقیقا مثل درد پریودی، درد میکنه. همش احساس میکنم پریود شدم. صبح که از جا بلند میشم دردم قطع میشه و باز شب میاد سراغم. حتی نصف شب که این پهلو اون پهلو میشم و نیمه هشیار میشم میشم میبینم شدیدا درد پریود دارم. امروز روز ۲۸ سیکل بودم. ضمنا پیشگیری هم ندارم.
- بارداری باوجودکرونا؟
باعرض سلام وخسته نباشید. بنده 37ساله مه ویک بچه دارم ویک سقط انجام دادم. هم خودم وهم شوهرم دوست داریم که بچه زیادداشته باشیم. باوجوداینکه سنم داره زیادمیشه وکروناهم هست بفرمائیدکه ماچه تصمیمی بگیریم؟خیلی ممنون
- لکه لانه گزینی
سلام آیا امکان داره لکه لانه گزینی تبدیل به خون بازی بشه مثلا ارضا بشیم و تبدیل به خونریزی بشه
- خونریری شدید ماهیانه
سلام همسر من هر ۲۱ روز یک بار خونریزی داره و بسیار هم شدید است لخته خون ازش خارج میشه خیلی هم درد داره آیا آمپولی هست که باعث قطع عادت ماهیانه به مدت ۶ ماه یا کمتر بشه چون کم خونی شدید هم داره
- تعیین جنسیت
باسلام میشه یه دکتر خوب که تعین جنسیت انجام میده بگین؟
- پرده بکارت
سلام خسته نباشیدمن به مدت یک سال خودارضایی مالشی انجام دادم ولی هیچ چیزی وارد واژنم نکردم.چندروز بعد از پاک شدنم از پریودی خودمو تو اینه نگاه کردم لبه های پرده ام صاف بودش ولی حدود15روز بعد از پاک شدنم ار پریودی خودمو تو اینه نگاه کردم لبه های پرده ام صاف نبود و در ساعت 5و6 و8 انگار پارگی های یک میلی متری داره. ایا این پارگی های یک میلی متری طبیعیه یا واقعا پردم اسیب دیده؟؟؟؟و سوال دیگم اینکه زمان پریودی ربطی به شکل پرده داره یعنی شکل پرده ممکنه تغییر کنه؟؟؟؟و اینکه اگه برای گواهی سلامت برم دکترمتخصص زنان یا پزشک قانونی میتونن تشخیص بدن که اسیب پرده ام در اثر رابطه نبوده؟؟؟؟توروخدا جواب سوالامو بادقت بدین ممنون
- مصرف پماد
سلام.من در اقدام به بارداری دچار عفونت شدم دکتر بهم گفت پماد کلیندامایسین استفاده کنم.یک بار ساعتی بعد از مصرف پماد نزدیکی داشتم.یک بار هم یک شب بعد از پایان دارو نزدیکی داشتم. و یک شب هم دو روز بعد از پایان دارو نزدیکی داشتم.(نزدیکی جهت بارداری) آیا مصرف دارو روی باردار شدن اثر دارد؟


