Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کرم تریپل سولفا
سلام من 37 سالمه و عمل میومکتومی انجام دادم حدودا 6ماه پیش، چندین فیبروم داشتم در جاهای مختلف حدودا 3تا به اندازه پرتقال و چندتا کوچیکتر از رحمم در آوردن بعد از عمل چون به قرص آموکسی حساسیت دارم بیرون روی شدید و دل پیچه واسم میاره ، به دکترم گفتم و استفاده نکردم الان شکمم باد داره اطراف نافم دردهلای شدید شکمی دارم چه پریود باشم چه نیاشم، قبل از پریودیم چند روز لکهای قهوه ای ازم خارج میشه و حدودا بعد 4 روز شروع به خونریزی میکنم. ترشح هم دارم دکترم بهم کرم تریپل سولفا داده اما پیدا نمیشه الان نمیدونم چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنمایم کنید. چی بجاش استفاده کنم.
- غربالگری روتین یاcell free dna
سلام.35ساله و10هفته و3روز باردارم.بعلت دوحاملگی پوچ قبلی ،آسپرین وانوکساپارین روزانه مصرف میکنم.صدای قلب جنین در سونو 7 هفته شنیده شد.سابقه 5 سقط(2الکتسو،1خارج رحمی و2حاملگی پوچ )دارم.بیماری اسکلردرمی کنترل شده دارم وآزاتیوپین ،لوتیروکسین 1/5 قرص ودیلتیازیم مصرف میکنم.در ضمن بلافاصله بعد قطع پیشگیری وبدون اقدام خاصی باردارشدم.سابقه عقب ماندگی در خانواده های دوطرف نداریم.1-به نظر شما سونو وغربالگری های روتین را انجام دهم یا یکدفعه آزمایش cell free dnaرا انجام بدم همراه سونوگرافیها؟2-با توجه به اینکه مشکل انعقادی ندارم آیا لازم است انوکساپرین وآسپرین را همچنان مصرف کنم؟3- با اینکه خونریزی ولکه بینی ندارم آیا همچنان باید شیاف سیکلوژست رو استفاده کنم؟ مرسی
- پریودی و آبله مرغان
سلام خانوم دکتر من این ماهیی ک اومد پریودم تازه تموم شد آبله مرغان گرفتم الان دوباره پریود شدم این مشکلی ندارن؟
- نازایی
با سلام. من چهار با انتقال جنین انجام دادم در ۴ مورد منفی بوده که دوباه از همسرم آزمایش گرفته شده DNA اسپرم ۳۲ درصد هستش دکتر سونو ی واریکوسل ندوشته که علایمش نداره مثل گره خوردگی ولی گاها کمی تیر میکشه آیا درمانی جز عمل داره؟ همین دلیل باردار نشدن هستش،؟
- Ohss
سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم
- کانون اکوژن در قلب جنین
سلام من هفته ی۱۷بارداری هستم تمام آزمایشاتم سالمه به جز سونوگرافی که نوشته کانون اکوژن ریز به قطر ۳م م در بطن چپ قلب جنین مشاهده شد آیا این خطری داره؟اکوی جنین هم سالمه.
- هیدروکسی کلروکین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من به تازگی متوجه شدم ک باردارم و چون سقط داشتم آزمایش ایمنی و انعقادی دادم ک پروتیین اس پایین بود و آسپرین و آمپول انوکسا استفاده میکنم و همچنین tpo بالا عددش۱۵۹ و آنتی تروگلوبولین هم بالا عددش ۱۰۴ و دکتر ایمونولوژیست گفت ک باید قرص هیدروکسی کلروکین استفاده کنم ولی میترسم ضرر داشته باشه چون داخل بروشور نوشته به جنین آسیب میزنه نظر شما چیه خانم دکتر؟
- زگیل تناسلی
سلام خانوم دکتر من ۱ساله ازدواج کردم چند روز پیش که رابطه جنسی داشتم خونریزی خفیفی داشتم که رفتم دکتر گفتن که عفونت قارچی دارم و دهانه رحمم زخم هست که بهم پماد میکوزین دادن بعد از چند روز به دلیل سوزش شدید پماد عوض کردم و میکونازول گرفتم الان بین واژن و مقعدم متوجه یک دونه برجسته شدم که سرش سفیده و دست میزنم درد میگیره..احتمال زگیل هست؟؟
- سفت شدن جنین
سلام من هفته 29 بارداری ام خیلی بچه توی شکمم خودش رو جمع میکنه نفسم تنگ میشه چیکار کنم
- بارداری
سلام به خانم دکترکبیر.تصمیم بارداری دارم برای همسرم قرص یا...معرفی می کنیدممنونم
- لنف نود گردن
سلام ،من دچار لنفوم گردن شدم و بعد از آزمایش تخصصی ihc مشخص شد reactive هست ،الان دردهای لحظه ای دارم ،در اطراف نخاع ،سمت راست شانه ،احساس درد در گاوها دارم ،آنکولوژی و جراح گفتن فعلا دارو نمیدهیم و جراحی نمیکنیم ،نظرشما چیست
- عموم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما...من در ۱۸ هفتگی سقط جنین به صورت طبیعی داشتم و ۷ روز در بیمارستان بستری بودم ۵ روز هر ۸ساعت نصف قرص زیر زبونی میدادند تا بچه دفع بشه اما نشد روز هفتم سرم اینداکشن بهم زدن و هر سری دو سی سی دارو بیشتر میریختن داخلش و میگفتن بخاطر شرایطت باید حوصله داشته باشی و کم کم جنین دفه بشه بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی ...و میگفتند اگر اول جفت بیاد بچه میره داخل شکم و مجبوریم رحمت و برداریم..بالاخره با اینداکشن بچه و جفت دفع شدند و همون موقع سونو کردند و گفتند بقایا داری و فردایی کورتاژ هم کردند ..سوال من این است بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی واژینال رفتم که اون موقع خونریزی هم نداشتم در حد لکه بینی و ترشحات کشدار صورتی یا قهوه ای روشن و این را نوشتند در سونو ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد اکوی میومتر رحم هتروژن است ...ضخامت آندومتر ۲/۵ میباشد توده فضاگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلیمتر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲ و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد هر دوتخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلیمتر هستند ...در آدنکسها توده فضا گیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود...با توجه به اینکه ۱۸ روز از کورتاژ میگذرد اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است یعنی بخاطر زایمان اینگونه شده چون در سونوگرافی سال قبل و سالهای قبل تر اکوی میومتر رحم همیشه هموژن بود اما این دفعه هتروژن شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
سلام من کیست کوچکی داشتم دکتر زنان قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کرد از روز سوم قاعدگی الان ده روزه مصرف میکنم هنوز لکه بینی دارم قطع هم نمی شه این طبیعی هست ممنون میشم پاسخ بدید
- دوفاستون
سلام خانوم دکتر عزیز. من 30 عدد قرص دوفاستون برای دو ماه مصرف کردم . از روز 14 دوره . برای ضخامت رحم. دچار سردرد شدید و سرگیجه و درد سینه شدم. دکترم گفت فعلا نمیتونی مصرف کنی . ولی دیگه بهم دارویی نداد. آیا داروی جایگزین نداره؟ یعنی مشکلم حل نمیشه ؟
- هورمون
سلام خسته نباشید من دختر ۱۹ ساله هستم بخاطر مشگل هورمونی ۲ سال قرص اسپیرولاکتون و سیپرتون کامپاد خوردم برای جوش صورتم خوب شده ایا ممکنه بعد از قعط کردن قرص جوش هام دوباره برگرده؟؟ ترو خدا جواب بدید
- تنبلی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من 3 سال ازدواج کردم بدون جلو گیری هنوز باردار نشدم دکتر میرم میگن تنبلی تخمدان داری چیکار کنم دیگه انقد دکتر رفتم خسته شدم دلمم خیلی نی نی میخواد تو رو خدا کمکم کنید 18 سال هم دارم و اضافه وزن دارم به نظرتون از اضافه و نیمه 80 کیلو هستم ممنو ن اگه پاسخ بدیم
- سونوگرافی
سلام.خانم دکتر من قبلن از شما یه سوال پرسیدم و شما عرض کردید که در روش سونوگرافی سن بچه را از لقاح حساب نمیکنند و 15 روز قبل از لقاح حساب میکنند.. میخاستم بدونم چرا از زمان لقاح حساب نمیکنند آیا نمیتوانند زمان لقاح را تشخیص دهند یا دلیل دیگری دارد.. از صبر و شکیبایی شما در پاسخ گویی سپاسگزارم.
- نازایی
سلام خسته نباشید عمل لاپاراسکوپی انجام دادم لوله سمت چپ مسدود بود که باز کردن دکترم برای بارداری دودوره لتروزل و مدروکسی پروژسترون دادن می خواستم ببینم چند درصد امکان بارداری هست لوله سمت راست سالم تنبلی تخمدان هم ندارم
- سلام خانم دکتر من میخوام درباره سرکه سیب بدونم باید چطوری استفاده کنم برای عفونت زنانگی راهنمایی کنید باید سرکه راه گرم کنم توش بشینم کیه این کار بوکنن وچند بار ادامه بدم راجبش توضیح بدین
- سلام وقتتون بخیر من پریود شدیدی دارم
لخته های بزرگ دارم درد شکم وپادرد شدید سه سال زایمان کردم هیچ سونوگرافی هک انجام ندادم انقدر لخته ها بزرگ نگران شدم سرگیجه هم میگیرم لطفا راهنمایی کنید


