Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رنگ مو
سلام به تازگی متوجه شدم باردارهستم یک ماهه پیش رنگ موگذاشتم میخواستم بدونم چه عوارضی داره؟برای خانمه باردارمشکل سازهست؟
- سلام خانم دکترعزیزمن میتونم باوجودفتق زایمان طبیعی داشته باشم؟؟بعدزایمانم بایدنافم راحتما جراحی کنم؟؟خیلی ازتون ممنونم ک جواب سوالهامون رامیدید
- بارداری
سلام من چهار بار سزارین کردم الان ۲ سال که میگذرد الان میتونم باردار پنجم انجام بدم
- قاعدگی دردناک
سلام من چهارده سالمه و حدودن دو ساله دارم پریود میشم تو این دوسال اصلا درد نداشتم و کلا دو روز قبل قائدگی درد خفیف تو پاهام داشتم که با شروع قاعدگی برطرف میشد ولی الان نمیدونم چی شده درد شدید و بی سابقه ای تو کمر و شکمم دارم طوری که نمیتونم بشینم باید دراز بکشم جریان خونریزیمم تغییر نکرده فقط دفعه قبلی که پریود شدم خونریزی خیلی کمتر از همیشه بود بنظرتون خطرناکه و مشکل از چیه؟ اینم بگم من یه مقدارم کم خونی دارم
- بارداری با وجود پولیپ رحم
من سی سالمه و برای دومین بار میخوام اقدام به بارداری کنم ولی پولیپ رحم 7میلی دارم که بدون علایم هست آیا میتوانم باردار بشم خطر سقط اینا نداره
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتر ببخشیدمن تنبلی تخمدان درتخمدانم کیست دارم دکترزنان به مدروکسی پروژسترون داده شبی 2عدد از14پریدی به مدت 10شب ولتراکس لتروزول داده حالامن دکترمو عوض کردم به من گفته این داروهاروبخور برام دوفاستون نوشته شبی یک عدد بخورم یعنی گفت داروقبلیارو بخوردوفاستون هم بخور حالا چطوری هم مدروکسی پروژسترون بخورم هم دوفاستون؟؟؟ البته دوفاستون شبی یک عدده که این دکترجدیدم داده؟؟؟من 3شب که قرص دوفاستون شروع کردم ولی مدروکسی رو4روزدیگه شروع میکنم از14پریدی میخوام بدونم دوفاستون ومدروکسی پروژشترون میشه باهم خورد ممنون که جواب میدین
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر عزیز.تاحالا سرکلاژشکمی زیاد انجام دادین روی مریضها یا هیچکس مثل من نیست؟
- کاهش ذخیره تخمدان
سلام خسته نباشیدمن خانومی 31ساله هستم ازمایش قبل بارداری دارم amh3.6که رنج نرمالش 0.14تا10.40هست وf.s.h6.10روز11سیگلم دادم فولیکول18یازده پریودداشتم بدون قرص..ایاازمایشات من نرمال یاذخیره تخمدان کمه..نرمالش واسه باروری چنده
- پروژسترون بالا
وقت بخیر من ۳۹سالمه،یه پسر ۱۸ماهه دارم تا قبل از سزارین و بارداری،هیچ وقت مشکل نامرتبی پریود نداشتم اوایل بعد از سزارین ،پریود نمیشدم،گفتن بخاطر شیر دادنه،۱۴ماه دادم،الانم شیر خشک میخوره پسرم اما من چند ماهه که پریود نامرتب دارم و همش تاخیر در زمان شروع داره،حدود ۴-۵ذوز گاهی هم بیشتر سونو دادم،سالم و طبیعی ازمایش خون،یه مشکل تیرویید نشون داد که رفتم متخصص عدد و الان اوتیروکسین میخورم یه مشکل پروژسترون بالا چند روز پیش رفتم برای واکسنهای پسرم،خانه ی سلامت،اونجا بهم گفتن ممکنه این پروژسترون بالا بخاطر وزن زیاد باشه.قدم ۱۶۱ وزنم ۷۴کیلو قبل از بارداری۶۲کیلو بودم بارداری ۸۴شدم،الان با ورزش و دکتر تغذیه شدم ۷۴ خیلی ذهنم درگیره بنظرتون باید نگران باشم؟ قبلن دو تا سقط داشتم بارداری اخر هم دوقلو بوده که همون هفته ۸(هر دو مورد قبلی هم هفته ۸از بین میرفتن) از بین رفت
- سلام من در د و متورم شدن ناحیه کلیتوریس را می خواهم بدان و راهنمایی بفرمایید چکار کنم
سلام خستع نباشید.ببخشید من یه مدت ناحیه کلیتوریسم به اندازه نخود بزرگ شده ووقتی دستم بهش میخوره درد میگیره تاحالا رابطه جنسی نداشتم ومجردوم چه پمادی استفاده کنم؟تو رو خدا راهنمااییم کنید
- بقایا بعد از زایمان
سلام خانم دکتر من دو ماهه زایمان طبیعی کردم بعد از زایمان خونریزی شدید داشتم با انجام سونوگرافی متوجه شدم بقایا دارم الان بعد از دو ماه که سونوگرافی انجام دادم بقایا خیلی کوچیک شده اما گفته که کلسیفیه به اندازه ۲ م م دیده شده این یعنی چی؟
- سلام من هفته ششم بارداری با آی وی اف هستم لکه بینی ودرد دارم ممکنه مشکلی میش بیلد
- بارداری
با سلام من سیکل های ۳۰روزه دارم آخرین بار یکم بهمن پریود شدم و چون تصمیم به بارداری داشتم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و در روزهای ۱۸ و ۱۹بهمن کیت تخمک گذاری مثبت شد و روز ۲۰و۲۲ بهمن اقدام داشتم در روز چهارم اسفند بی بی چک مثبت شد و روز ۶م اسفند آزمایش بتا دادم که عدد بتا ۴۳۶ بود ، آیا این عدد بتا طبیعی هست ؟ و من چند هفته باردار هستم ؟ ممکنه بارداری خارج از رحم باشه ؟
- سلاموقت بخیر. کرم مترونیدازول در چهار شب استفاده کردم. در شب پنجم که عادت شدم ارش دیگه استفاده نکردم. و تا الان که به مدت دو شبه دارم ارش استفاده می کنم ایا باید پنج شبه دیگه ادامه بدم یا نمی خواد. و شوال دیگه اینکه طی این دو شب بعد استفاده از این پماد ترشح قهوه ایی تیره ازم خارج میشه. دوره درمان رو ادامه بدم یا خیر.
- اقدام به بارداری
الان چند شبه ک عروسی کردم و خیلی دوس دارم باردار شم نمی دونم چیکار کنم ک زودتر باردار شم
- کیست
سلام و عرض خسته نباشید خانم دکتر من امروز خدمت شما ویزیت و کنترل شدم و فرمودید کیست به اندازه ۴۶mmمشاهده نمودید ؛ گرچه کلا فیبرو کیست هستم ؛ اما نفرمودید نوع کیستم چطور بوده!! و ازمایش ca125 لطف کردید ایا مشکلی سرطانی دارم ؟؟ متشکرم
- نوع بیهوشی
سلام خانم دکتر خسته نباشید میشه لطفا بفرمایید شما برای عمل سزارین بیهوش میکنید ویا بی حسی موضعی؟ من تحت نظر خودتون هستم بسیار متشکرم
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان خیلی خفیف دارم و متفورمین مصرف میکنم این ماه اقدام کردم ب بارداری ایا مضر هستش مصرف قرص و اینکه میتونیم حلقه لاغری برم چون تخم ریزی کردم میپرسم ضضری نداره با تشکر
- انتقال جنین فریز
سلام عمل پانکچر انجام دادم.7تا جنین فریز دارم بدلیل میوماتو بودن رحم لنتقال ندادن.بزرگترین میومها:33*28اینترامورال با اثر فشاری بر انومتر-46*45*36اینترامورال با اثر فشاری-25*18اینترامورال-30*28اینترامورال-30*25*12اینترامورال ساب موکوزال با اثر فشاری- 5*3.5 اینترامورال ساب موکوزال با اثر فشاری- 5.5*3 اینترامورال- 12*9 اینترامورال- 30*24 اینترامورال با اثر فشاری برای روز 12 پریود. دکتر گفت:میتونی الان انتقال بدی شاید گرفت یا میتونی بری عمل بعد انتقال بدی. گفت ممکن با توجه به وسعتش بعد عمل چسبندگی پیدا کنی.من موندم که چی کار کنم؟بعد عمل هم نمیدونم چند وقت بعد انتقال میدن؟تورو خدا راهنمایی کنی.ممنون
- جوش در ناحیه تناسلی
من ۱۴ سالمه و در ناحیه تناسلی جوش زدم و درد ندارم نشانه چیشت


