Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی نامنظم دارم
سلام دکتر من ۳۵ سالمه الان روز سوم پریودی هست و خروج تکههای کوچک به همراه خون قرمز تجربه دارم طبیعی هست؟؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشیدد من ۱۰ این ماه باید عادت ماهانه میشدم ک نشدم بعد ۱۷ رابطه از پشت داشتم همسرم مایه منی از پشت ریخت روم میخوام بدونم احتمال بارداری وجود داره
- درد مقعد
سلام خانم دکتر من یک ساله از زایمان سزارینم میگذره الان یه مدته در قسمت بالای مقعد درد دارم نمیتونم بشینم حدود ۴_۵ سال پیش کیست مویی داشتم عمل کرده بودم الان دکتر زنان رفتم معاینه کرد میگن کیست نیست،دیگه دلیل درد چی میتونه باشه؟و اینکه پیش چه متخصصی باید برم برا درمان این درد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
- سلام وقت بخیر مصرف قرص ضدبارداری دیان برای
آندومتریوز خوبه یا نباید مصرف کرد
- خونریزی و لک بینی در ایام غیر پریودی
سلام. ۴۲ ساله ام. چند وقته که در روزهای غیر از پریودی لک بینی و بعضی وقتا هم خونریزی دارم.دکتر برام قرص دروسبلین تجویز کرده....من قبلا از قرص های ضد بارداری استفاده می کردم.حالا سوالم اینه اگه این قرص ها ی دروسبلین رو بخورم دیگه لازم نیست فرص های ضد بارداری رو بخورم؟؟ متشکرم
- کاپ قاعدگی
سلام. من از ابتدای امسال کاپ قاعدگی استفاده میکنم و الان بعد از سه دوره استفاده احساس میکنم رحمم پایین اومده نسبت قبل. قبلاً موقع گذاشتن کاپ رحم رو حس نمیکردم اما الان دستم بهش میرسه. آیا رابطه ای بین استفاده از کاپ قاعدگی و افتادگی رحم وجود داره؟ آیا باید به استفاده از کاپ پایان بدم؟ لطفاً راهنمایی کنید. توضیحات: سی ساله هستم و دو زایمان طبیعی داشتم در سال های ۹۵ و۹۸
- سلام خانم دکتر خسته نباشید من ی دختر 38ساله مجردم ی سنوگرافی دادم ک داخل سونوگرافیم نوشته یک فوکوس اکوژن ب ابعاد هشت.پنج م م فاقد فلوی عروقی در قسمت پروگزیمال اندومتر رویت شده ک میتواند مطرح کننده ی پولیپ و یا clotباشد یعنی چی
سلام اکوژن باابعاد15در5 چقدر خطر دارد
- جواب سونوگرافی
ضایعه سالید هترواکو چسبیده به تخمدان چیه؟
- طول سرویکس
سلام من سی و یک هفته ام با طول سرویکس ۲۹/۲ در حالت عادی و در حالت والسالوا ۲۴ باید استراحت مطلق باشم؟ دارویی ک دکتر داده شیاف پروژسترون و آمپول بتامتازون هست
- تاثیر ای وی اف بر کیست سینه
سلام من ۲۸ سالمه فیبرو کیستیک در نواحی ساب ارتولر و در پستان سمت راست در ساعت ۱ و در فاصله ۴.۵سانتی متر از نیپل کیست ندول هیپواکو با حاشیه circumscribedو تشدید صوتی خلفی به ابعاد ۷.۳ ))کیست محتوی دبری)B2 در سونی سینه ام مشاهده شده ایا دارو های انتقال جنین بر کیست سینه ام تاثیر ندارد و من میتوانم ای وی اف انجام دهم؟
- کیست
سلام دختری ۲۱ ساله هستم که از ابتدا دوره های منظم نداشتم از اولین پریودم ۱۰ سال میگذر و نتایج ازمایشم خوب بود و لی در سونوگرافی در تخمدان کیستی با ابعاد ۴۰ در ۲۵ بود که بعد از سه ماه خوردن قرص ضد بارداری و یونوگرافی اندازه ان به ۴۴۶ در ۳۶ رسیده چیکار کنم؟
- سلام ببخشید تفسیرش میکنید
Gross:Received specimen consists of a pieces of brown colored tissue,1*1*0.5 cm. Sos:2/1. Microscopy:Sections show polypoid fragments of endometrial tissue lined by epitheium,fibrous stomach and inactive glandular structure.
- کیست تخمدان
سلام سنو انجام دادم دیروز درتخمدان راست کیستی به ابعاد۲۴×۳۲دارم چیکارکنم؟
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
من حدود 4 ماهه پریود نشدم قبل اونم چند ماه خییلی کم شدن در حد لکه بینی دکترم قرص مروفم رو برام تجویز کرد و گفت هر روز صبح و شب تا پنج روز دوتا بخورم دوتا صبح دوتا شب و بعد 5 روز قط کنم الان 3 روزه قطع کردم ولی دوباره پریود نشدم درد های شدید دارم اما پریود نمیشم باید چی کار کنم؟
- آمپول سینال اف
سلام خسته نباشید من روز۷ پریودی همیشه پاک میشدم ایندفعه گفتین روز ۸تا ده امپول بزن سینال آف امروز هنوز روز هفت هستم پاک نشدم اگ فردا هم پاک نباشم چطوری آمپول استفاده کنم حتما باید استفاده کنم چون روز۱۱هم سونو دارم
- سلام عکس رنگی را میتوان درهشتمین روزپاک شدن ازپریود گرفت؟
- درد پریودی
سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: " در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد." آزمایش خون نرمال بود. دوره ها هم منظم و 31-2 روزه هست
می خواستم ببینم دلیل این درد چی هست و چه راهکاری پیشنهاد میدید؟ ممنون - خون ریزی
سلام من بعد از گذشت یک هفته از پریودیم از پماد کانسدرم استفاده کردم بعد از یک شب خون سیاه ازم میاد که باعث شده نوار بزارم خیلی زیاده علت رو به من میگید
- کمکم کنین
سلام وقتتون بخیر من تاحالا رابطه ای که چیزی داخل واژنم بشه نداشتم اما با نامزدم از پشت رابطه داشتم و برایه تحریک شدنم ب سرعت التشونوبه من مالیدن اما داخل نشده و غیراز اون من خود ارضایی زیادکردم از رو و ورودی واژنم روهم مالش دادم وبازهم چیزی داخل نکردمو اینکه من عادت دارم اول بافشار اب خودمو میشورم بعد با دست الان خودمو که معاینه میکنم پارگی نه بریدگی هایی درحد نوک خودکار باریک و کوتاه در سه ناحیه ساعت سه و چهار پنج و هفت دارم میخواستم ببینم ایاپردم پارهشده ؟؟ قرارع برم معاینه میخام خودم بدونم قبلش
- ببخشید خانم دکتر پودر رویال باعث قطع شدن پریودی میشه؟؟


