Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- معاینه ی فیل از تزریغ واکسن گارداسیل
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من برای تزریغ پاکسن گارداسیل همراه مادرم میخوام مزاحمتون شم ولی متوجه شدم که قبلش باید معایینه شم تست بگیرید ازم..من در گذشته یک رابطه داشتم و نمیخواستم در این معایینه چیزی از آسیب دیدن هایمن مادرم متوجه شن..میخواستم بپرسم که در این معااینه برای تزریغ واکسن چیزی در این مورد بیان میشه؟؟
- توده سفت در نوک سینه
با سلام دختری ۳۷ ساله و مجرد هستم. از ۱۳ سالگی دچار رفلکس معده شده و به مدت۱۲ الی ۱۵ سال بطور مداوم داروی متوکلوپرامید و رانیتیدین مصرف میکردم. از ۲۰ سالگی متوجه شدم ترشحات شیری از هر دو سینه دارم که ناشی از مصرف مداوم داروهای معده بود. پس از ۵ سال مصرف دارو را به کلی قطع کردم و هر ۶ ماه یکبار سینه ها را از نظر ترشحات و وجود توده بررسی میکنم که متاسفانه کماکان ترشحات ادامه دارند. ولی هیچکدام از علائم مربوط به هایپرپرولاکتینمی را ندارم.چرخه قاعدگی تقریبا منظم ۲۴ الی ۲۵ روزه - تاری دید ، ترشح غیرمعمول واژینال و موهای زائد ندارم - حدود یک سال است که دچار ریزش موی شدید شده ام . و از ۶ ماه پیش توده سفت و سفید رنگی تقریبا به قطر ۲ میلیمتر در نوک سینه سمت چپم پیدا شد که بعضی از روزها(حوالی روزهای تخمک گذاری) باعث سوزش و خارش نوک سینه ام میشود . گاهی اوقات هم درد به هاله و عمق سینه میرسد. لطفا راهنمایی بفرمایید از نظر شیوع و خطرات احتمالی این نوع توده نیاز به چه اقداماتی دارد؟ پیشاپیش از راهنمایی و لطف شما سپاسگزارم.
- ترشح
سلام خانم دکتر وقت شما بخیر. اگر در بارداری ترشحات زرد داشته باشیم اما خارش و سوزش نداشته باشیم، باید پیگیری کنیم؟
- اندومتریما در تخمدان چپ
سلام خدمت دکتر من چند روز پیش سونو دادم توی سونو تصویر لیژن ایزو اکو با ابعاد ۵۸،۴۲ گزارش شد.بد از برسی دکتر زنان دوباره بد یه هفته سونو واژینال خواستن که تو سونو واژینال کیست از شکل بیضی به شکل دایره تغییره کرده بود که تو سونو نوشتن دبری های ظریف اکوژن.میخواستم بدونم عامل خطر ناکی هس وباید بیشتر پیگیری کنم؟؟؟
- تیرگی ناحیه تناسلی
من ناحیه تناسلی و کشاله رانم خیلی تیرس ایا راه درمان داره
- تکه گوشت در پریودی در دختران مجرد
من 13 سالمه و از اخرای کلاس شیشم نمیدونم یا پنجم پریود میشدم و هنگام پریودی تیکه گوشت میبینم نشونه چیه-مجردم-
- عمومی
سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم برای پیشگیری حاملگی که خطا نداشته باشه و کاملا مطمئن باشه کاندوم اوکیه؟یا روش دیگه ای رو پیشنهاد میکنین؟ و اینکه لیزر بدن برای حاملگی ضرر نداره؟
- چسبیدن محل برش سزارین به خلف مثانه
سلام بعدازعادت ماهیانه هنوزخونریزی داشتم وقطع نمی شددرجواب سونوگرافی این مواردگفته شده: درلیومیوم ساب موکورال درقدام اندومتروبخش تحتانی بادی به ابعاد17در21م م دیده شد. میومتردرمحل اسکارسزارین دربخش تحتانی بادی کاملانازک وامتداداندومتربه این محل دیده شد. چسبندگی محل برش سزارین به خلف مثانه دیده شد. یک کانون کیستیک باسپتاواکوی داخلی به ابعاد45در55م م درتخمدان چپ دیده شد. فعلابا داروی پزشک خونریزیم قطع شده اماآیابرای درمان حتمابایدعمل جراحی انجام دهم؟؟؟
- ای وی آف کردم مثبت شد ولی بعد 48ساعت تیتر اومده پایین دلیلش چیه
- اقدام به بارداری
سلام من 29 سالمه و 5 سال هست که ازدواج کردم پزیودم هر ماه با دو سه روز عقب و جلو شروع میشه و خیلی شدید نیست .الان حدود 4 ماهه که برای بارداری اقدام کردم که نتیجه ای نگرفتم آزمایشات پیش از بارداری رو دادم مشکلی نداشتم و عفونت هم ندارم . سونوی 13 سیکل هم دادم که دوتا فولیکول به ابعاد 19 و21 داشتم ولی داخل سونو نوشته دارای تعداد متعددی فولیکول با ابعاد مختلف و مایع مختصر لگن. همچنین من موقع پریود کلا لخته خون دفع میکنم این میتونه نشونه تنبلی تخمدان باشه؟ و اینکه نیاز هست که عکس رنگی از رحم بگیرم؟
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- بارداری
سلام هفته ۳۷هستم بچه تکون میخوره دوبار حس کردم که شکمم یه صدایی میده همراه حرکتش...این طبیعیه؟
- بارداری
سلام باعرض پوزش من هنگام دخول و رابطه با همسرم درد دارم و نمیتونم با دخول رابطه برقرار کنم و ارضا بشم میخواستم برای بارداری بپرسم الان که بچه میخوام این دردا تحمل میکنم تا فقط منی وارد رحمم بشه ایا با وجود دردی که دارم میتونم بازم باردار بشم واقعا روم نمیشد اینا مسقیم از دکتر بپرسم متشکرم که هستید و پاسخ میدید
- سلام ببخشید خانم دکتر من امروز ۱۶ انتقالم هست دوروزه لکه بینی قهوه ای رنگ دارم داروهامم سروقت مصرف میکنی ایا مشکلی هست
- زنان
سلام خسته نباشید علت ترشحات زنانه ک بدون بو و بی رنگ و خیلیم کشدار هست چی میتونه باشه
- سندروم قبل از قاعدگی
سندروم قبل از قاعدگی خطرناک است و نیاز به درمان دارد؟ علایم سندروم قبل از قاعدگی دارم سندروم قاعدگی یعنی چه
- جواب عکس HSG
سلام. اثرفشاری بر ناحیه فوندوس رحم رویت می گردد. انجام سونوگرافی تراس واژینال جهت بررسی ضایعات فشاری ومیوم برحفره آندومتر توصیه می شود. هر ولوله فالوپ بصورت نرمال رویت گردید. اسپیلاژخفیف پری امپولردردوطرف رویت می گردد. نمای اسپیلاژدرسمت چپ می تواند مطرح کننده درجاتی از پری توبولار Adhesion
- سرکلاژ بارداری
سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه باردارم ۳۱ هفته و چهار روز تاریخ آخرین پریود ۱۹ مهر ماه بوده زمان زایمان در آخرین سونو ۲۵/۵/۹۴ تخمین زده شده میخواستم بدونم با توجه به زمان پریود زمان زایمان درست تشخیص داده شده در ضمن من هفته ۲۱ سرکلاژ اورژانس شدم در اطراف ناف گهگاهی درد خفیفی دارم آیا طبیعیه یا نه لطفا راهنماییم کنید با تشکر .
- خونریزی بعد از هیستروسکوپی
سلام
من 16 روز عمل هیستروسکوپی و تخلیه انجام دادم..روزهای اول خونریزی نداشتم ولی مدت یک هفته است که مثل پریود خونریزی دارم…نمیدونم طبیعیه یا پریودم..تا کی امکان داره بعد عمل خونریزی داشته باشم
با تشکر
- سقط
سلام خانم دکتر عزیز من یکماه سقط انحام دادم هنوز خونریزی دارم الان سونو انجام دادم گفت از بقایا ی سقط رحم مونده حالا با این قرصامیفته گفته که یه کیستم سمت راستم دارم


