Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درموردتیروئیدبارداری
سلام خانم دکترمن دوم همین ماه آزمایش تیروئیددادمو0.9شددکترقرص ندادکفت لازم نیست من ماه چهارم بارداری هستم بنظرتون نرمالهبرابچه خطرنداره
- سونو سینه
سلام ببخشید من سونو سینه چپ انجام دادم به خاطر درد ریر سینه در جواب اینجوری نوشته میخواستم ببینم معنیش چیه چیز نگران کننده هس؟ نوشته:افزایش اکوژنیسیته پستان چپ ناشی از تراکم بالای نسج فیبروگلندولر مشاهده می شود.
- درباره درد رحم
سلام خانم دوکتور. من ۲۶سالمه یه زایمان داشتم سزارین. بعداززایمانم همیشه لکه قهوی رنگ میبینم بابوی بد. ودردزیرشکم. چندین بارتست دادم میگه هیچ مشکل نداری حتآتست سرطان رحم اونم منفی اومد خیلی نگرانم. میشه توضع بدین چی اس این لکه که میبینم این درد که میکشم
- کانون اکوژن
سلام وقت بخیر ببخشید من امروز سونو انجام دادم و داخل سونو نوشته شده اندومتر ضخامت ۵میل داره و بصورت triple line این یعنی چی؟ و اینکه نوشته شده در قسمت dependentتخمدان چپ کانون اکوژن با ابعاد 18 در ۱۲ در ۸ دیده شده خیلی میترسم این یعنی چی؟ من متاهلم و تاریخ سونو هم بعد از ۱۰روز از آخرین روز قاعدگی هستش
- زنان
سلام من رحم درد دارم سوزش واژن هم دارم علت اون چی میتونه باشه ؟
- کیست تخمدان
سلام، مادرم69سالشونه، سونودادن، تخمدان راست کیست به دیامترmm43*59بادوسپتوم ظریف وتخمدان چپ هم کیست به قطر32mmداره،خطرناکه؟ بایدجراحی بشه؟
- فیستول
سلام آیا فیستول جزئی واژن با دارو رفع میشه؟چه دارویی مورد نیاز هست؟ از علائم فیستول فقط باد واژن دارم لطفا اسم دارو را بفرمایید تا بیشتر نشه و نیاز به جراحی نباشه
- سلام من کیست تخمدان دارم کیست ریز دکتر برای قرص کلوفین داده که از ۵قاعدگی شبی ۲تا بخورم خیلی یا گفتن اگه کیست تخمدان داشته باشی کیست بزرگ تر میشه باقرص کلوفین آیا راسته
- زنان وزایمان
با سلام یازده ساله ازدواج کردم متاسفانه هنوز باردار نشدم با توجه به سونو گرافی اخیر که انجام دادم فیبروم و تنبلی تخمدان دارم آیا میتونم بار دار بشم یان؟
- موعد زایمان
سلام. خسته نباشید من باردار هستم و یک هفته است که متوجه شدم باردارم یعنیذی سری علائم داشتم رفتم آزمایش خون مشخص شد باردارم.. شرایط کاری کن یجوری هستش که از الآن باید برای تاریخ زایمان درخواست مرخصی بدم تا روند اداری طی بشه و تأیید بشه.. انوقت رفتم دکتر که تاریخ زایمان را بدونم دکتر گفت به تاریخ اولین روز آخرین پریود دویست و هشتاد روز اضافه کن میشه تاریخ زایمان.. ولی من نمدونم.. یعنی اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی پریود شدم.. دکتر گفتند باید بری سونوگرافی..نوبت زدم دوهفته دیگ برا سونوگرافی چون نوبت نداشتند زودتر.. منم بخاطر شرایط کاریم و زندگی زودتر نمیتونم زودتر برم.. از طرفی باید تا سه روز دیگه درخواست مرخصی بدم.. حالا میخواستم از شما بپرسم در سونوگرافی چجوری و بر چه اساسی تاریخ زایمان را میگن.. موعد زایمان را براساس همون دویست و هشتاد روز مشخص میکنند یا کمتر؟ .. اصن از کی حساب میکنند؟.. میشه بگید حداکثر چقد طول میکشه بارداری من براساس سونوگرافی.. که من بتونم درخواست مرخصی بدم.. حداقل تقریبی بگم در چه بازه زمانی مرخصی بهم بدید.. ازتون ممنونم.
- راهنمایی
سلام خانم دکتر ۲۱سالمه و مجرد هستم من تا الان سه بار سرگیجه گرفتم که بین هرسرگیجه ۲یا سه هفته فاصله بوده سرگیجه هام اینجوریه که سرم گیج میره و وقتی دراز میکشم و چشمام رو میبندم حس میکنم رو هوا معلقم و دارم میچرخم و این حالت وقتی که سرم رو تکون میدم بدتر میشه و بعد از یک یا دو ساعت خوب میشم میشه راهنمایی کنین که این مشکلم از چیه و یا پیش چه دکتری باید برم ؟ ممنون
- سنوم
سلام خسته نباشد میخواستم بگم ک ابعاد رحم ۶۳.۳۲هست تخمک راست ۳۲.۱۲ هست مال چپ هم ۳۰ و ۱۸ اندومتر هم ۸ میلیمتر اکوژسترون هست
- عفونت دندان
سلام خسته نباشید آیا عفونت مختصر دندان موجب شکست ای وی اف میشه؟
- باردار
سلام درسونوی شکمی ساختمان هتروژن به ابعاد۳۵*۴۰*۴۵دردیواره قدامی بادی رحم مشاهده میشود یعنی چه؟باید حتما عمل بشم یا نه؟برای بارداری مشکل ایجاد میکنه
- پرولوتون
سلام من حدود دوماه هرهفته یه امپول پرولوتون تزریق میکنم این بار جای تزریقم کمی ورم کرده و داغه و خارشم داره دوروزه هنوز خوب نشده چیکار کنم خطرناکه هفته ۲۸ بارداری هستم
- درد مقعدی
من بعداز رابطه از مقعد با همسرم درد شدیدی دارم بطوری ک نمیتونم تحمل کنمو جواب همسرمو بدم علتش چی میتونه باشه؟؟
- سلام چه کار کنم خونریزیم قطع بشه؟
سلام ۴۴ سالمه پریودی طواانی مدت با خونریزی خیلی زیاد داشتم تشخیص دادن باید هیتروسکوپی بشم بعد از عمل پریود یک هفته ای با خونریزی خیای کم داشتم الان بعد پنج روز دوباره خونریزی افتادم خیلی ناداحتم نمیدونم علنش چیه ک دوباره ب خونریری افتادم لطفا راهنماییم کنید
- غربالگری اول
سلام خانم دکتر .در غربالگری تریزومی ۲۱ ۱در۲۹۳ باشه نیاز به آمینوسنتز هست؟ ۲۵ سالمه .عدد NT تو سونو ۱.۶۵ بود
- ناباروری
سلام وقت بخیر من دختر سه ساله دارم ۴۲ سال دارم از تیرماه اقدام به ivf واسه تعیین جنسیت پسر دارشدن کردم تا آبان انتقال یه جنین پسر انجام شد ومنفی بود بعد دوماه اقدام طبیعی کردم دکتر رفتم عدد ۴ mu..بودو دکتر بهم قرص فماتی و آمپول سینال آف داد اما متاسفانه این ماه هم باردار نشدم به نظرتون درمان ادامه بدم یا دیگه جواب نمیده
- اقدام و واکسن
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر🙏🏼❤️در زمان اقدام به بارداری میشه واکسن انفولانزا تزریق کنیم من و همسرم یا تزریق نشه بهتره؟


