Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی بعد از بارداری
باسلام. سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم تا دو ماه خونریزی و لکه بینی مدام داشتم و بعد از آن یکهفته تا ۱۰ روز پاک دوباره چند روز لکه بینی دارم سونوگرافی انجام دادم به این شرح ابعاد رحم ۳۷×۷۷. ضخامت آندومتر ۳mm. مختصر مایع به قطر ۴mm بین دو لایه آندومتر دیده شد. تصویر یه کانون اکوژن به قطر ۶mm در حفره رحم رویت شد که میتواند مطرح کننده پولیپ آندومتر باشد. میوم سابسروز به قطر ۲۴mm در خلف بادی رحم دیده شد. اندازه تخمدان راست ۱۹*۳۸و چپ ۲۱*۴۰. لطف میکنید راهنمایی کنید علت لکه بینی چیه و تا کی ادامه داره و راه درمانش را بفرمایید . با سپاس .
- تخمک گذار
سلام خسته نباشید - 35 ساله هستم اوایل اسفند آزمایش و سونو قبل از بارداری دادم همه چیز خوب بود و گفت تخمک گذاری هم مشکلی نداره فقط پرولاکتین بالا بود چون پریودهای من همیشه منظم بوده (28-29 روزه) دکتر گفت مکلی نیست و احتمالا نوع خون من اینطور بوده و بالا نشون میده --- این ماه برای بارداری اقدام کردم از روز 11 ام کیت رو تو ساعت مشخص استفاده کردم ولی جواب مثبت نشد و خط تست کم رنگ شد --- میخواستم ببینم یعنی من تخمک گذاری ندارم --- خیلی نگرانم چکار باید کنم ؟ --- پیش چه دکتری باید برم ؟ خیلی ممنون
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام وقت بخیر. ببخشید من هفته ی ۱۳ بارداری هستم و توی آزمایشم هموگلوبین خون ۱۴و نیم بود. برام روزی ۱ آسپرین 80 تجویز شده اما من میترسم مصرف کنم خواستم نظر شما رو بدونم ممنونم🙏
- سقط جنین
سلام من سقط داشتم طبیعی امروز سونو دادم نوشته نزدیک ب بخش میانی کاویته اندومتر کانون هتروژن به ابعاد ۱۸×۱۱به نفع بقایای حاملگیبه همراه تجمع مایع خونریزی درون کاویته اندومتر مشاهده شد ایا خطر داره
- سرکلاژ،،
سلام خانم دکتر . من هفته نوزده سرکلاژ شدم سرویکس بیست و دو بودم سرکلاژ شدم استراحت کردم بیرون نرفتم فقط آشپزی کردم بعد یک هفته رفتم سونو شد هفده الان بیست و یک هفته هستم سرویکس شده یازده دکتر م گفت استراحت مطلق باید باشم . امکان سقط هست . یعنی امکان سقط دارم؟ و اینکه شما قبول میکنید من رو برای ادامه تایم بارداریم من لاهیجان هستم
- کولیت روده
سلام من ۲۷ سالمه باردار شدم و مشکل کولیت روده زخمی دارم روزی ۹تا قرص مزالازور و ۲تا زوپیرین و ۲ تا فولیک اسید میخورم برای بارداری مشکل ایجاد میکنه
- سلام من دوتا زایمان زودرس داشتم ۲۱ هفته و۲۶ هفته که آخریش سرکلاژ بودم اما نتیجه نگرفتم حالا به دکتر مراجعه کردم که پیرناتولوژیست هستن یکیش میگه سرکلاژ شکمی کیش میگه دوباره واژینال حلا من موندم چیکار کنم به حرف کدوم گوش کنم لطفا راهنماییم کنید حتی اون دکتری که میگه واژینال میگه فرق ندارن باهم اما اگه دوست داری برات انجام میدم اما به نظرم این کارو نکن
سلام خسته نباشید ،خانم دکتر من دوسال ونیم سرکلاژ شکمی به روش لاپارا انجام دادم پایین تراز خط سزارین به سمت چپ ی نقطه حالت گز گز وسوزش دارم مثل جایی ازبدن که انگار اسیدی بشه ،بعضی وقتا هرروز ی وقت دوساعت درروز مدام میسوزه علتش چیه ؟من چه بررسی انجام بدم تا علتو بفهمم
- خدا جان
سلام خانم دکتر ۸ماه شده که سزارین کردم وبچه ام همون ۲۰ روز اول فوت کرده و می خام حامله بشم اقدام هم کردم ولی هیچ نتیجه ای نداشته چی کار کنم که حامله بشم آیا مشکلی که نداره که تا الان حامله نشدم چون اصلا حال روحیم خرابه از وقتی که بچه ام فوت شده وفقط وقتی حامله بشم حالم خوب میشه لطفاً راهنمایی کنید
- جلوگیری از زایمان زودرس
سلام من قبلا دوبار بارداری ناموفق در هفته های بیست و چهار وبیست وبیست وپنج هفته داشتم و الان برای بار سوم باردارم و بیست ودو هفتمه،از یک ماه پیش کل شکمم همش شل وسفت میشه و بیشترم شده قرص ایزوپرین هم استفاده میکنم هیچ تاثیری نداره میترسم دوباره زایمان زودرس بگیرم لطفا کمکم کنید چیکار کنم؟
- شیردهی
سلام ، بعضیا تو بارداری سینشون ترشح یا شیر داره ،من در هفته ۳۸ بارداری هستم ولی هنوز سینم شیر یا ترشح نداره، ایا ممکنه بعداز زایمان شیر بیاد؟ نگرانم بعداز زایمان شیر نداشته باشم .
- کیست مغز در جنین
سلام خسته نباید وقتتون بخیر ببخشید من هفته هجده بارداری برای غربال گری انومالی رفتم کیست در مغز جنین نشون داده خیلی هم نگرانم برای سلامتی جنین ینی راه حلی نیست
- سلام من تنبلی تخمدان دادم
سلام بنده در اقدام بارداری هستم ماه گذشته پریودی دورزوه بوده و سه روزهم لک بینی ک سونو شدم گفت تنبلی تخمدان داری و قرص مدروکسی دادن ک بعد از پاکی ده روز بخورم و من دوشبه شروع کردم میتونم اینماه برای بارداری اقدام کنم؟
- خوردن قرص ال دی بعد فردای سقط
سلام من یکشنبه رابطع داشتم و دوشنبع سقط بچم رو انجام دادم ۶هفتع و ۴ روزش بود امروز از ترس اینکه مبادا بخاطر وارد شدن مایع ب بدنم باز باردار شم ۴تاقرص ال دی خوردم الان خونریزی بعد سقطم قطع شده خطرناکه واسم ؟؟؟
- بارداری
طول سرویکس حدود۳۳میلیمترمی باشد funnelingمش اهده نشد یعنی چی
- بارداری با وزن بالا
سلام من هفته هشت بارداری هستم قدم 170و وزنم 82 کیلو .چیکار کنم تو بارداری زیاد وزن اضافه نکنم
- شیاف پروژسترون ۴۰۰
با سلام ببخشید خانم دکتر من از اوایل بارداریم دکترم برام شیاف پروژسترون ۴۰۰نوشته و الان هم که بین ۱۶ _۱۷هفته هستم حدودا، میخواستم بگم اگه استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ادامه بدم در جنین مشکل ایجاد میکنه؟ آخه ی جایی خوندم که باعث مشکل در جنسیت جنین میشه و باعث دوجنسه شدن جنین میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- امپول پرولوتون
سلام باردارم هفته ۲۳ هستم هفته ای یه امپول پرولوتون میزنم جایی که تزریق میشه میخاره همون محدوده ازبس خاروندم زخم شده ایا من حساسیت دارم ؟ باید چیکار کنم البته بلافاصله بعدازتزریق خارش نمیگیره چندروزبعد خارش شروع میشه
- َسزارین و جراحی فتق ناف
سلام خانم دکتر مهربون من ۲ سال وهشت ماه پیش توسط شما در بیمارستان آریا سزارین شدم وبسیار راضی بودم حالا قصد دارم در چند ماه آتی باردار بشم اما در بارداری اول دچار فتق ناف شدم حالا میخواستم بدونم این فتق ناف در بارداری دوم برای من مشکلی ایجاد نمیکنه و سوال بعد اینکه میشه در زمان سزارین همزمان فتق ناف راهم عمل کرد؟؟؟؟؟؟
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام خسته نباشید من ۸ ماه پریود نشدم سیبل رو دکتر دادن گفتن بخور نحوه مصرف رو نمیدونم چطو ی استفادع کنم
- ناباروری
سلام 7ساله باردار نشدم تنبلی تخمدان دارم در مرحله ای وی اف بودم که تخمک کشی کردم گفتن جنین تشکیل نشده حالا بهم کمپول اووبوست داده امکان داره باین کمپسول باردار بشم


