Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- معاینه خانم های ازدواج نکرده
سلام، آیا خانمهایی که ازدواج نکردن رو میشه معاینه کرد؟ یا آزمایش پاپ اسمیر و نظیر این کارها رو انجام داد؟
- لکه بینی
سلام من برای لکه بینی ونامنظمی قرص دوفامد۱۰میخورم یک بسته تموم شده لکه بینی قط شده ولی ترشحات همراه کمی خون وقهوهای میاد علتش چی هست ممنون
- سقط جنین با قرص سایتوتک
بعد از مصرق ۴ قرص سایتوتک و بعد از ۴ ساعت هنوز خونروزی شروع نشدع آیا امکان داره جنین سقط نشه در ماه اول بارداری
- کیست اکوفری
سلام وقت بخیر من 23 سال دارم و پریودی هام تقریبا 31 روزه بوده اما این ماه پریود نشدم و 5الی6 روز مرتب کمر درد و دل درد به همراه حالت تهوع داشتم و یبوست هم دارم، بعد آزمایش بتا اورژانسی دادم مثبت بوده رفتم سونوگرافی گفتن که کیست اکوفری یونی لوکولار در تخمدان سمت راست به ابعاد40×57 میلیمتر دیده شده و گفتن که در حال حاضر ساک بارداری دیده نمیشه! میشه بهم بگید که الان من باردار هستم یا خیر!
- بارداری
برای رفع کم خوابی در بارداری چکار کنیم؟بعد اینکه کلا چقد نیازه بخوابیم تو کل روز
- آزمایش بعد انتقال جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر من ۲۲ شهریور انتقال جنین انجام دادم ۱۶ روز بعد از انتقال آزمایشم منفی شد ولی چندجا خونده بودم که ممکن آزمایش اول منفی بشه و چند روز بعد مثبت بشه بخاطر همین داروهام رو تا دیروز ادامه دادم و هنوز آزمایش دوم نرفتم به نظرتون نیازی هست بازهم داروها رو ادامه بدم یا خیر و اینکه تا چه زمانی احتمال مثبت شدن تست وجود داره؟
- باسلام من ۱۴سالمه و ده روز زودتر پریود شدم میخواستم بدونم مشکلی ک نداره؟؟دو بار این اتفاق افتاده ی بار ۱۰روز زودتر شدم و اینبار ۹روز
باسلام من ۱۴سالمه و ده روز زودتر پریود شدم میخواستم بدونم مشکلی ک نداره؟؟دو بار این اتفاق افتاده ی بار ۱۰روز زودتر شدم و اینبار ۹روز
- ایا برای دیدن جنین در هفته 6 نیاز به سونو واژینال هست؟ نیا
ما برای دیدن جنین دوبار مراجعه کردیم به دکتر و ایشون هم در هفته 6 و هم 9 سونوی واژینال انجام دادن، آیا این نوع سونو برای جنین ضرر نداره؟ ممنون میشم راهنمایی کنین🙏🙏
- سقط
سلام من دیروز سقط داشتم متاسفانه ناخواسته بود قرص مارولین مصرف میکردم نمیدونسم باردارم ولی اولش خونریزی کردم و ی تیکه از جنینن دیدم الان من باید چیکارکنم قرص مارولینو ادامه بدم؟
- آزمایش سلامت جنین
سلام خانم دكتر عزيزم براي آزمايش جنين حتما بايد آزمايشگاه خاصي رفت يا زمايشگاهب كه خودم ميرم قبوله ؟بعد حتما سونو و آزمايش غربالگري ١بايد تو ١روز انجام بشه ؟
- سلام خانم دکتر من شهریور بخاطر خونریزی شدید کورتاژ تشخیصی انجام دادم جوابش فقط به ریختی هورمون ..استروژن بالا و پروژسترون صفر ولی باز هم خونریزیم قطع نشده پزشک تجویز قرص پروژرا 5 دادند به اضافه امپول لوپرومر 3/75 ولی بازم خونریزی دادم و پزشک بار دوم همان امپول رو تجویز دارند میخواستم بپرسم من که از رحم مشکلی ندارم امکشنش هست بتتزریق این امپول یایسهبشم و چند نوبت طول میکشه یاییسه بشم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز مصرف شربت دیفن هیدرامین در بارداری مضر است؟ممنون
- ترشحات واژن
سلام، وقت بخیر، من دو روزه گاهی ترشحات بی رنگی مانند آب دارم که به یکباره از وزن خارج میشه که احساس خیسی در لباس زیر میکنم. ترشحات گاهی مانند سفیده تخم مرغ است.ممنون میشم راهنماییم کنید.
- درمان سیست نوبوتین حداکثر ۷ میلی
با سلام هفته ۸ سونو دادم نوشته جفت سیرکولار یه جا نوشته شکل غیر طبیعی جفت هست یه جا میگن به معنای جلو بودن جفت و پایین بودن جفت نگرانم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- درکاویته اندومتریال ریم مایع حاوی دبری ب دیامتر ۵mmرویت می شود یعنی چ
میشه جواب بدین
- کیست تخمدان
سلام من یه ماه پیش کیستی به اندازه۲۷× ۳۵ در تخمدان راستم داشتم دیروز رفتم سونوگرافی گفت کیستی به اندازه ۲۷×۲۸×۳۰درتخمدان چپمه
- عفونت وازینال
سلام خانوم دکتر وقت بخیر من بعد ادرار ترشح رشته ای مانند میبینم گاهی زرد رنگِ و کمی درد زیرشکم دارم شما برام قبلا ژل مترونیدازول تجویز کرده بودید میتونم دوباره بخرم استفاده کنم ؟ کمی زخم دهانه رحم و hpv و کم خطر دارم
- عفونت واژن
باسلام من مدت زیادی هست عفونت شدید دازم ۳بار دکتر رفتم ولی مشکلم حل نشد. در واقع من هنگام نزدیکی از واژن به شدت مقعدم درد میگیرد سونو واژینال و پاپ اسمیر هم دادم مشکلی نبوده جز عفونت .... درد مقعدم هم فقط موقع نزدیکی هست مشکلات گوارشی هم ندارم... خواهشا بگید چیکار کنم. ممنون
- خونریزی ناشی از وروژست
سلام. متخصص برای کیست تخمدان من سه ماه وروژست تجویز کردن. بعد از یک ماه پریود شدم و خونریزی خیلی کم اما نزدیک دوازده روزه ادامه داره و اینطور که میفهمم هنوزم خون داخل بدنم هست. دکتر گفت اگر خونریزی بود هم قرص را بخور ولی نگفت تا چه حد خونریزی ادامه داشت طبیعی هست. خیلی نگرانم . یعنی مصرف قرص را ادامه بدم و خونریزی ادامه داشت مشکلی نداره؟
- شیاف پروژسترون
آیا شیاف پروژسترون رو از اول ماه بارداری تا ماه اخر استفاده کنم یا ماه های خاصی داره و اینکه کاربردش در بارداری چیه سپاس فراوان


