Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام و خسته نباشید خدمت خانوم دکتر عزیز 1-من ۱۷ سالمه و دو سال هس ازدواج کردم میخواستم بدونم کی میتونم بچه بیارم اگه در ۱۸ سالگی یا ۱۹ حامله بشم عیبی نداره ؟ 2-ایا اگر تا ۱۹ سالگی بچه نیارم باید تحت نظر دکتر باشم یا خیر؟
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من یکی دو ماهی میشه خیلی سرد مزاجی پیدا کردم ومیل جنسی من خیلی کم شده میشه لطفا راهنمایی بفرمایید ودرضمن بعضی مواقع تکرر ادرار و بی اختیاری ادرار هم دارم زود احساس سردی میکنم کم کاری تیرویید هم دارم دارو مصرف میکنم ممنون میشم پاسخ بدید که من با این بی میلی جنسی چه کنم شوهرم رو هم دوست دارم .
- فعال نشدن تخمک
سلام خدمت شما ..فاطمه ۴۰سالمه از کرمان ..سال ۸۶ ازدواج کردم بعد از سه سال باردار نشدن و مراجعه به پزشک متوجه ناباروری همسرم شدم و در مرکز ناباروری قبل از کرونا آقام عمل کرد و اسپرم فریز دارم.هفته گذشته با مصرف دو دوره سه روزه آمپولهای دور ناف و دو عدد گردی که مثل آمپول پنی سیلین بودند تزریق کردن در باسنم ولی جوابی موقع سنو کردن نگرفتم یعنی تخمکی مشاهده نشد..ممنون میشم راهنمائی بفرمائید.. و در ضمن مصرف مواد مخدر تریاک را هم دارم آیا دلیل بارور نشدن میتواند همین باشد
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز. من 56 روز پیش عمل میکرو انجام دادم که متاسفانه جواب آزمایشم منفی شد و برای تکرار میکرو باید بعد از دوماه مراجعه میکردم. ماه پیش پریود شدم . ولی این ماه حدود 7 روز از موعدم گذشته ولی هنوز پریود نشده ام. تقریبا یک هفته است که دردی شبیه پریود دارم . تا دو روز پیش حالت تهوع داشتم و چشمهایم سیاهی میرفت . ترشح دارم که ابتدا بی رنگ بود ولی الان مقدرش کم شده و کمی مایل به سفید است. این پریود نشدن بخاطره عفونت است یا باردارم ؟
- سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه مجردم برای بالا بودن هورمون مردانه ام ک جوش میزنم متفورمین میخورم روزی یه دونه کیست تخمدان هم ندارم العان موهام ریزش پیدا کرده چه قرصی برای موهام بخورم ک ریزش رو قعط کنه
- پیشاب
سلاو وقتتون بخیر من ۸روز بعد از پریودی با پارتنرم رابطه داشتم و ایشون ارضا شد و بعدش دستشویی رفت و یعد ازون باز رابطه داشتیم در حد مالیدن آلت روی هم من ۸روز عقب انداختم سه تا بیبی زدم منفی بوده امکان بارداری هست؟؟
- صدا دادن از جلو
سلام بخشید علت باد خالی کردن از جلو چیه؟طوری که قابل کنترل نیستش
- سرد بودن
با سلام خدمت دکتر عزیزم خانوم دکتر چن وقتیه اصلا نمیتونم رابطه جنسی خوبی با شوهرم برقرار کنم برای تحریک شدن قرص و دارویی هست که بتونم بخورم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم،تشکر که جواب سوالات رو با صبر وحوصله میدین،میخواستم بدونم من الان ۲۵ روز که پریود نشدم،و اینکه هرروز حالت تهوع دارم،و نسبت به غذا کاملا بی اشتها شدم،آیا برای اطلاع از بارداری باید آزمایش خون بدم یا بیام خدمت شما که سونوگرافی بشم.
- سنگ در ناحیه کلیتوریس
سلام دکتر من دیشب حموم که بودم مشغول شستن ناحیه تناسلی بودم که در ناحیه کلیتوریس زیر پوست یه چیزی مثل سنگ به رنگ قهوهای و کمی سفید دیدم انگار یه چیزی گیر کرده بود خودم خارجش کردم ولی الان کمی از پوست اون ناحیه قهوهای رنگ شده. میخواستم علتش رو بدونم و اینکه چیز خطرناکیه؟ ترجیحا در این شرایط نمیخوام به دکتر مراجعه کنم گفتم اینجا بپرسم ممنون میشم پاسخ بدید
- درد در هنگام مدفوع
در زمان پریودی هنگام دفع مدفوع خیلی درد دارم دلیلش چیست؟
- ضربه به شکم
سلام من خوابیده بودم دخترم به شوخی به شکمم ضربه زد و شب با همسرم نزدیکی داشتم که باعث خونریزی شد به نظر شما ضربه ای که وارد شده مشکل ایجاد کرده
- فیبروم
سلام من در حال اقدام به بارداری هستم امام متاسفانه فیبروم بزرگ دارم آیا لوپرومر جواب میده میخوام جراحی نکنم
- پریودنامنظم
من هرماه دوبارپریودمی شم
- نازایی
سلام من دوساله نازایی دارم قبلش یک دخترش ساله دارم الان هم زخم رحم هم عفونت وکیست دارم گفتن بایدلاپراسکوپی انجام بدی منم بخاطره هزینه اش نتوانستم برم پریودم همفقط باامپول وقرصه ممکنه شماداروتوی دارین تجویزکنین
- سونوگرافی.رحم.وضماعم
رحم به ابعاد۴۸mm و۹۳mmوبااکوی میومتر هتروژن رویت شد. آندومتر به ضخامت ۴mmرویت شد.مختصر مایع در کانال آندومتر رویت شد.تصویر ناحیه هیپرهتروژن فاقد واسکولاریته به ابعاد ۲۶ mmو۲۹ mmو۳۵mmو به حجم تقریبی ۱۴ ccدر میوفته محل برش جراحی در سگمان تحتانی رحم وبا گسترش مختار کانال سرویکس رویت شد که می تواند مطرح کننده هماتوم در محل برش جراحی ثانویه به تغییرات postop باشد
- زنانه
سلام خسته نباشید من پارسال یک ماه مونده بود به عید رفتم لیزر بعد تو فرم که پر میکردم یادم رفت قرص ال دی قبلا مصرف کردم یادم رفت که بنویسم بعد از اون دیگه نرفتم لیزر.عوارض داره.جواب بدید ممنون میشم.
- استفاده همزمان کلومیفن ولتروزول
سلام خداقوت من میخوام باردار بشم واین سومین بارداری منه دوتا قبل به دلایلی سقط شدند ومن تیروئیددارم کم کار میخوام همزمان کلومیفن ولتروزول روباهک استفاده بکنم برای دوقلو آبی باامیدبخدادسنمم ۴۰ساله امکان داره راهنماییم بکنید امشبم شب سوم پریودیمه
- درد بعد رابطه
سلام وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه و تازه ازدواج کردم بعد اولین رابطه درد و سنگینی شدیدی در ناحیه واژن احساس میکنم تنبلی تخمدانم ی مدت داشتم البته سونویی که به تازگی انجام دادم دکتر گفت دیگه تنبلی تخمدان مطرح نیس خوشبختانه
- حاملگی
سلام من ۲۳تیر پریود شدم ماه بعدشم ۲۳ مرداد پریود شدم میخواستم بدونم دوره تخمک گذاری من کی میشه واسه بارداری اقدام کنم


