Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هورمون FSH
سلام خانم دکتر وقت بخیر دختری ۳۴ ساله هستم روز ۱۶ سیکل قاعدگی آزمایش خون دادم هورمون Fsh ام ۲۷ بوده. تا روز ۱۴ ، من لکه بینی داشتم. سیکل قاعدگی ام ۲۶ روزه هست. و همیشه روز ۷ پریود پاک میشدم. روز ۳۴ سیکل قاعدگی هست ولی هنوز پریود نشدم. توی آزمایش ادرارم هم خون و باکتری و موکوس دیده شده. توی سونوگرافی اندازه تخمدان ها طبیعی بوده و و اندومتر ۶ میلیمتر بوده. آیا مشکلی هست؟ آخه خواهرم در ۴۲ سالگی دچار یائسگی زودهنگام شده.
- سونوگرافی رحم و تخمدان
میوم ساب موکوز کوچک در خلفی فوقانی اندومتر به قطر۸ م م دیده شد در سونوگرافی وازینال چیست؟آیاخطرناک است وچگونه رفع میشود
- سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید بنده 47سال دارم قبل از مهر 4یا5ماه عادت ماهانه نداشتم بعد مهر تا 15رور آبان پریود شدم بعد تا حالا باز هم هم عادت ماهانه نداشتم سونو دادم ضامن دولایه اندومتر 5میلی متر اندازه گیری ش میوم اینترامورال به قطر 27 میلیمتر درتنه رحم رو شد تخمدان ها نمای سونو گرافیک طبیعی دارند ودر آدنکسها یافته پاتولوژیک دیده نمی شود مایع آزاد خفیف در کلدویاک خلفی رویت شد مایع آزاد شکمی رویت نشد لطفا راهنمایی کنید علت قطع پریود بنده چیه دراین سن یائسگی پیش می آید؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید بنده 47سال دارم قبل از مهر 4یا5ماه عادت ماهانه نداشتم بعد مهر تا 15رور آبان پریود شدم بعد تا حالا باز هم هم عادت ماهانه نداشتم سونو دادم صخامت دولایه اندومتر 5میلی متر اندازه گیری شد میوم اینترامورال به قطر 27 میلیمتر درتنه رحم رویت شد تخمدان ها نمای سونو گرافیک طبیعی دارند ودر آدنکسها یافته پاتولوژیک دیده نمی شود مایع آزاد خفیف در کلدویاک خلفی رویت شد مایع آزاد شکمی رویت نشد لطفا راهنمایی کنید علت قطع پریود بنده چیه دراین سن یائسگی پیش می آید؟از سن 46تا47این مورد پیش امده
- پستان..
سلام خسته نباشید من چند وقته روی هاله ی سینه ام برآمدگی های ریز مثل جوش میبینم البته وقتی پوست سینه ام کشیده میشه دیده میشن وقتی فشارشون دادم چرک میاد بیرون (خیلی خیلی کم یک جورایی اندازه سر سوزن ) این موضوع خطرناکه ؟ و علتش چیه؟
- متفورمین ۵۰۰
سلام خسته نباشید من دختری ۱۹ ساله هستم پریودم منظمه و کیست ندارم یه مقدار پلاکتین بالا دارم از علاعم فقط جوش صورت دارم چاق نیستم اما کل صورتم مخصوصا زیر گردنم کلی جوش زدم بزرگ و دردناک میشه از متفورمین ۵۰۰ استفاده کنم ؟ البته ۳ ماهی هست ویتاگنوس مصرف میکنم ایا تداخل داره؟ باعث نامنظم شدن پریودم نمیشه ؟ باعث نمیشه موی زاعد در بیارم ؟ ممکنه جوش هام بیشتر بشه ؟ آیا این قرص با ویتاگنوس تداخل داره ؟ برای جوش صورت میخام مصرف کنم ایا جواب میده؟
- سلام ۷ روز انتقال جنین دادم دوشبه هنگام خواب لرز وسرما شدید میاد سراغم تو این ماه مرداد
- ؟؟؟؟؟؟
خسته نباشید خانوم دکتر گلم من الان به دکتر دسترسی ندارم و برام مقدور نیست برم دکتر، میخاستم کاملا راهنماییم کنید من پرولاکتین ۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم، سنو دادم گفتن کیست های ریز و تنبلی داری رفتم پیش یه متخصص زنان و بهشون گفتم من هرماه پریود میشم گفتن دوباره سنو بده و دوتا فولیکول ۱۲ دارم و سنوم خوب بود و هیچ کیست و تنبلی هم نشون داده نشد! تاریخ منظمی ندارم هر ماه جلو میفتم مثلا یبار ۱۳ یبار ۱۵ دوباره۱۳ بعد ۲۹ پریود شدم تو پریودیم مشکلی هست؟ چون ادنوم دارم دیگه میخوام زیر نظر یه دکتر باشم به چه کسی باید مراجعه کنم
- تپش قلب در بارداری
سلام خانم دکتر. من تو هفته ۱۶ بارداری ام و بیشتر وقتها تپش قلب دارم ،آیا این طبیعیه؟
- قرص گین اپ
سلام من 19سالمه قرص گین اپ استفاده میکنم ممکن است برای پریود ضرر برساند
- هتروژن چیست؟
هتروژن چیست؟
معنی هتروژن در گزارش سونوگرافی چیست؟ در گزارش سونوگرافی نوشته شده: رحم به ابعاد ۳۲ * ۹۴. اکوی رحم کمی هتروژنرویت شد. لطفا این سوال را جواب بدهیدبا تشکر - سلام من ۱۳ پریود سونو دادم گفتن یه کورپوس لوئیوس در تخمدان راست مشاهده شده و مختصر مایع ازاد هم در تخمدان راست هست میتونه باردار باشم
- هیستروسالپینگوگرافی
با عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر عزیز لطفا میشه آدرس مکانی که هیستروسالپینگو گرافی رو با بی حسی یا بی هوشی انجام میدهند در رشت لطف فرمایید🙏
- بارداری
- توده در پستان
سلام من سونوی پستان دادم که نوشته سینه چپ در ساعت ۳-۴ منطقه اواسط،تا دور یک توده لوبوله نا همگن ۸*۱۱ میلیمتر مشاهده می شود. لطف میکنید بگید یعنی چی. ؟ من قبلا سابقه ماستیت پستان در سینه راست داشتم که الان برطرف شده لطفا بگید خطرناکه یا نه. ممنون میشم
- سلام وقت بخیر خسته نباشید خانم دکتر بنده ۲۳ سالمه و پلی کیست دارم و تخمدان ها کیست های ریز دارن و ادنوم بدون ترشح هم دارم یه مدت پیش آزمایش پرولاکتین دادم که از رنج آزمایشگاه بالاتر نبود و مشکلی نداشت دو سه بار هست ک قبل از عادت ماهیانه ترشحات قهوای رنگ همراه با ترشحات طبیعی واژن دارم و درد زیر شکم الیته این ترشحات بدون بو هستن و من همیشه قبل از اینکه عادت ماهیانه بشم چند وقت قبل روی ران سمت راست پام درد میگیره و تا زانو و ساق پام درد میگیره اما شکم دردی که با ترشحات قهوهای رنگ بسیار منو نگران کرده میخواستم بدونم این مسئله مهمی و ممکنه مربوط به کیست ها باشه؟ چون در صفحات وب نوشته بود میتونه به دلیل پارگی کیست ها باشه!!
- لکه بینی در دوره مصرف قرص دروسبلین
با سلام من به خاطر مراسم ازدواجم از روز اخر پریودم مصرف این قرص را شروع کردم الان بعد 10 روز لکه بینی دارم و خیلی نگران که برای روز مراسمم اتفاقی بیافته ممنون میشم راهنمایی فرمایید.
- با سلام و خسته نباشید درد تخمدان بعد از تزریق واکسن hpv عادی هست؟البته اینم بگم که زمان پریود من هست
دکتر عزیز بعد از تزریق واکسن hpv زمان پریودم بود ولی با اینکه در زمان پریود قبلا درد نداشتم ولی متاسفانه این دفعه سمت راست شکمم میشه گفت تخمدانم درد میکنه چندین روزه میشه بفرمایید که تاثیر واکسن میتونه باشه
- سلام من ۲۲ سالمه ودیروز انتقال داشتم دکترم فقط آمپول پررژستورون برامنوشتن که یکی روز ویکی شب بزنم هر دوازده ساعت ولی قرص استرادیول برام ننوشتن من نگرانم آیا لازم نبوده که ننوشته یا در همه ی آی وی اف ها لازمه میشه جوابم وبدین خیلی نگرانم
- ناباروری
سلام دختری 40ساله هستم و مجرد و درا ستانه ازدواج وزن من 105و قدم 155 واضافه وزن دارم ...ببه خاطر کم بودن خونریزی ماهیانه و اینکه ایا در اینده برای بچه دار شدن مشکلی دارم یا نه ازامایش و سنو انجام دادم .. سنو من مشکلی نداشت و همه چیز نرمال بود اما ازمایش A.M.H=0.5 وکلسیم دی 6 وهموگلوبین من 11.1بقیه مشکلی نداشت...خانوم دکتر اینا یعنی چی؟یعنی من در اینده به طور طبیعی بچه دار نمیشم؟دکترمن خیلی با حرفاش منو نگران و مظطرب کرد.میخوام بدونم درصد بارداری طبیعی من در اینده چقدره؟چکارکنم این درصدزیاد بشه؟تا چند سال دیگه یاسه میشم؟چکار کنم این کار به تعویق بیفته ؟ایا مشخص چه مقدار دیگه فولیکول دارم ?ایا وزن کم کردن تاثیری داره؟ ترو خدابگید چکار کنم خیلی نگراتم
- توده پستان
توده هایپواکو به اندازه ۲سانت در پستان دارم خیلی میترسم سنمم ۲۶ حتما باید نمونه برداری شه؟


