Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال
خانم دکتر میشه در مورد عمل هیستوروسکپی کنی توضیح بدید من خیلی میترسم
- قرص روکین
- پولیپ رحمی
داروب پروژسترون برای پولیپ رحم چه کاری می کند
- ازمایش پاتولوژی هیسترکتومی
specimen received labeled as uterus consists of uterus whit out annexed. the uterus measures 8*5*3cm. The cervix measures 2cm in diameter. one section the endocevix polyp measuring 2cm in diameter. on sections the endometrium measures 0.1 cm and the myometrium measures 1.5 cm in thickness. 1. chronic cervicitis whi endocervical polyp. 2.proliferative endomerium
- هایپرپلازی ساده non_atipical
سلام خانوم دکتر من ۳۰سالمه ۶ساله ازدواج کردم فرزند ندارم پارسال بعد یک ماه خونریزی ک همچنان داشتم رفتم سونوگرافی ضخامت رحم ۱۴ بود مجسترول ۴۰ رو ۳ماه مصرف کردم دوماهش ک هیچ خونریزی حتی لک هم نداشتم اما ماه سوم کلا دیگه لک و روزی کمی خون داشتم الان ۴روزه قرصام تموم شده اما هروز کمی خون میاد ولی پریود نشدم حالا سوالم اینه بعد ۳ماه مصرف قرص آیا باید صبر کنم تا پریود بشم یا برم برای عمل d&c???خواهش میکنم کامل راهنماییم کنید تشکر
- هیپرپلازی بدون آتیپی
سلام خانم دکتر من پولیپ داشتم هیپرپلازی بدون انتیپی بود دکتر سه ماه دوفامد داد بعد سه ماه دوباره نمونه دادم الان باز جواب ازمایشم هیپرپلازی خفیف کیستیک ساده بدون آنتیپی باید دوباره دارو مصرف کنم مشکلم حل میشه با دارو؟ بچه ندارم
- عمل هستروسکوپی
با سلام و خسته نباشی. عمل هیسترسکوپی در بیمارستان آریا رشت انجام میشه؟ و هزینش چقدره ممنونم
- عمل هیستروسکوپی
proliferative endometrium hemorhagge are also seen سلام خانم دکتر ابن جواب پاتولوژی من هستش خیلی نگرانم میشه بگید ینی چه
- کورتاژ تشخیصی
سلام من دیروز بخاطر خوتریزی زیاد وضخامت ۱۲ اندومتر .کورتاژ تشخیصی شدم وولی از دیروز پاهام خیلی سنگین وبی حس شدن
- سرطان کیست
سلام وقت بخیر ، ۴۸ سالمه و سه ساله ازدواج کردم و بچه هم ندارم. من تازه با آزمایش خون تست CA125 36/5mm. فهمیدم کیست یونی لوکولار دیواره نازک ، تومور میباشد ، میخوام بدونم با عمل کاملا برداشته میشه یا که باید قرص و شیمی درمانی هم بشم. ممنونم از جوابتون البته من چند تا فیبروم ، که یکی شون بزرگ به ابعاد ۸۰×۹۰ mm هست هم دارم.
- ناباروری
- اندومتریوز
باسلام و احترام من ۴۹ساله مبتلا به اندومتریوز هستم گاهی نیمه شبها بدنم داغ میشود. تخمدان ها هم تا حدودی کیست داررشدند. به طور نامنظم، دوپامد خوردم. گاهی در سینه راست و مقعد احساس سنگینی خفیف دارم. پرید منظم و حدود ۱۵ روزه دارم با خونریزی متوسط. دو حاملگی طبیعی و زایمان سزارین داشتم. چند سوال ۱ آیا امپول دکاپتیل بزنم؟ ۲. ایا میتوانم لاپراسکوپی کنم ولی هیستروکتومی نکنم؟ چرا دکتر ها سعی نمیکنند فقط چسبندگیهارا حذف کنند؟ ۳. اگر بگذارم حامله شوم تا بدون مصرف دارو، پرید نشوم و اگر لازم شد سقط کنم یا ادامه دهم تا زایمان، خطری مرا تهدید میکند؟ بنظر شما، حاملگی میتواند راهکاری باشد برای توقف پرید تا یایسگی ام که ممکنست رخ دهد با سپاس از توجه شما
- امپول واریوپپتیل
با سلام من حدود یک ماه پیش عمل لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی انجام دادم دکتر برای من ۳ عدد امپول واریوپپتیل تجویز کردن که هر ۲۸ روز یکبار باید تزریق کنم من همونروز اولی رو تزریق کردم بعد ۲۸ روز دومی و الانم منتظرم که ۲۸روز اینده اخری رو هم تزریق کنم منتها سوالم اینه چرا اصلا پریود نمیشم من تو حالت عادی نهایتاچند روز تاخیر داشتم اما حالا حدودا دوماهه پریود نشدم طبیعیه؟قصدم از عمل هم جهت بارداری هست
- مصرف قرص سیبل/
سلام عمل پولیپ بهمن انجام دادم بعدش پریودی ام جلو می اومد و تخمدانم فعال بود ولی قصد بارداری نداشتم سونودادم نشون دکتر دادم گفت ازمایشات خوبه . ولی از اردیبهشت ماه دوبار در یک ماه پریود شدم و دیگه نشدم تا خرداد فکر کنم اخرش بود تا دوباره تیرماه ۱۸ پریود شدم . ۵روز بعدش قرص سیبل یه بسته دیگه مونده بود مصرف کردم تا به قرص سفید رسید چندتاش خوردم الان یک ماهه از مرداد تا الان پریود نشدم جلوگیری ام هم کاندوم بوده علت پریود نشدن چیست؟
- عمل هیستروسکوپی
در کزارش هیستروسکوپی نوشته دو استیوم در یک سطح رویت شد منظوز ر چیه ؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
- هزینه عمل هیستروسکوپی و اسم بیمارستان
سلام وقتتون بخیر میشه راهنمایی کنید تو کدوم بیمارستان عمل میکنید و هزینه عمل هیستروسکوپی پولیپ رحم چقدر میشه ؟ و اینکه دفترچه بیمه سلامت روستایی قبول میکنین یا نه ؟،
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
Proliferative endometrial with endometrial polyp Mild chronic endocervicitic
- لکه بینی
سلام خانم دکتر.دو سالی میشه که مدام عفونت دارم و پریود هام با لکه بینی 10-12و گاهی 14روز طول میکشن.زخم دهانه رحم دارم و برای لکه بینی تا الان کولپوسکوپی ،عکس رنگی رحم و سونوی واژینال انجام دادم .مشکلی نبود خدا رو شکر فقط لوله سمت راستم توی عکس کمی التهاب داشت .برای بررسی علت لکه بینیم برام هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی تشخیصی نوشتن .بعضی از دکتر ها هم گفتن زحمت رو فریز کن .بچه ندارم و الان نمیدونم اصلا مشکلم چیه و کار درست چیه که باید انجام بدم.مستأصل شدم لطفا شما راهنماییم کنید.ممنون
- پولیپ رحمی
سلام . در سونو واژینال من نوشته ندول هایپر اکو به اندتزهmm ۱۰×۴ در کاویته رحم دیده میشود که میتواند مطرح کننده پولیپ باشد درمانش دارو میتونه باشه ؟


