سلام.پس از پریود سونوگرافی را تکرار کنید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نامنظمی پریود وحامله شدن
من حدوو چهار پیش به دکت مراجعه کردم برای اینکه پرویدم نامنظمه ومیخواهم انشالله چند ماهه دیگه باردار بشم خانم دکتر برام سه دوره قرص پرژسترون نوشتن وگفتن بعد از سه دوره اقدام کن این ماه یک شب اقدام داشتیم ولی حامله نشدم پرویدم نشدم حالا می خواستم بدونم الان دوباره به دکت مراجعه کنم یا خودم امپول پرژسترون بگیرم بزنم تا پریوددبشم ودوباره اقدام کنم اینم اضافه کنم که من دوتا بچه دارم که باامپول باردار شدم دوتاشونو والان برای سومی اقدام کردم
- خونریزی
سلام من 50سال سن دارم دوهفته پیش پریود شدم باخوردن مفنامیک پاک شدم 3روز پاک بودم رفتم واکسن کرونا زدم برکت.دوباره الان 4روز افتادم خونریزی شدید دکتر هم رفتم قرص ترنسید داده اثربخش نبوده.درضمن ماهها ی قبل سونوگرافی دادم پاپ اسمیر دادم سال قبل هم تکه برداری رحم دادم سالم بوده .در حال حاضر دیگه نمی دانم چه کنم
- رابطه
سلام راهای پیشگیری از بارداری را میگین بهم من تا الان دو ساله ازدواج کردم طبیعی دارم جلوگیری میکنم یعنی اب منی به داخل واژنم نمیره با قرص نمیتونم جلوگیری کنم لطفا راهنماییم کنید بجز قرص چجوری میتونم جلوگیری داشته باشم تا حالا از کاندوم هم استفاده نکردم
- تخمدان پلی کیستیک PCOM
سلام من ۱۵ سالمه و حدود ۲ ساله که تخمدان پلی کیستیک دارم و دارو مصرف میکنم.بدون دارو پریود نمیشم مثلا ۳ماه یبار میشم.میشه در این باره توصیه بکنید چه کار کنیم تا خوب بشه? سونوگرافی هم دادم فولیکول ۳_ ۴میلی متری در تخمدانها،ضخامت آندومتر ۳.۷ ابعاد تخمدان ۴۳،۲۰ ۴۱،۱۹ ممنونم
- سلام
سلام من امپول زیر ناف زدم تخمدانهام خیلی فعال شدند که یکی کیست درست شده دکتر بهم گفت ۶شب نزدیکی داشته باش بعد تا ۱۵روز یک شب درمیان الان شوهر سرماخوردگی شدید گرفته نمی تونه از جاش بلند شه فقط ۳شب پشت سر تم تونستیم نزدیکی کنیم الان باید چکار کنم
- عفونت واژن
من 4 روز میشه ک داروهامو شروع به مصرف کردم برای عفونت واژن قرص مترونیدازول هر 12ساعت با شوهرم میخوریم و قرص لاکتوفم رو بعد ناهار یه عدد میخورم و الان چهار شب از پماد دالاواگسی استفاده کردم و امروز پریود شدم دکترم بهم گفته تا ده شب استفاده کنم الان باید قطع کنم؟ یا در دوران پریودیم استفاده کنم؟!
- جفت اکرتا
با سلام من الان دو روزه رفتم تو ماه هشتم رفتم سونو دکتر گفته هم مایه اب جنین زیاده و هم جفتم چسبیده است به نظرتون چکار کنم خیلی نگرانم ایل آیین وضعیت بدیه ؟
- بکارت
سلام آیا امکان دارد تشخص شود که پرده بکارت چند سال پیش زده شده است.
- بقایای سقط جنین
سلام من ۱۰روز پیش سقط داشتم ۵روز بعدش رفتم سونوگرافی ببینم کامل دفع شده یان ک داخل سونوگرافیم نوشته دربخش میانی و ناحیه فوندال کویته رحم ضایعه آکوژن ب ابعاد 8*23 میلیمتر دارای رگ خونرسان مشهود است ک مطرح کندده ی بارداری اخیر است این یعنی چه؟یعنی سقط کامل شده یا ن؟
- زگیل
با سلام خانم دکتر من قبل برف خدمت تون امدم و شما آزمایش HPV pCRرا برام نوشتید . ازمایش از هم اوردم اهدهمکاران شما ، داخل اوردند و به من گفتند مشکلی ندارد .می خواستم دوباره حضوری خدمت تان برسم که این جریان کرونا پیش آمد . در معاینه فرمودید که در دهانه واژن حالت زبری وجود دارد .حالا با این ازمایش یعنی زگیل یا تبخال ندارم ؟ ببخشید این ازمایش نشان می دهد که خدای نکرده سرطان نباشد
- هیستروکتومی
۳۸ ساله هستم ۲ ماه پیش هیستروکتومی کردم تخمدانها دست نخورده دو روزه لک بینی دارم مشکل از کجاست و باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بدید خدا خیرتون بده
- قائدگی
سلام من قاعدگیم نامنظمه و دکتر بهم قرص سیبل داده تا حالا مصرف نکردم ولی نزدیک پریودم هست و نمیخوام پریود شم میشه از قرص سیبل برای پیشگیری از پریود نشدن استفاده کرد؟ خواهشا سریع پاسخ دهید ممنون
- واریس
با سلام و خسته نباشید خدمت شما،برادرزاده ام شانزده ساله و مجرد هستن مدتی پیش متوجه ی توده در ابتدای واژن خود شد به متخصص زنان مراجعه کرد که بهد از معاینه گفتن واریس هست و دارویی ندارد فقط اگه باعث ناراحتی شد بوسیله جراح باید جراحی شود و مربوط به متخصص زنان نمیشود، خانم دکتر نظره شما چیست مگه در ناحیه تناسلی اونم ابتدای واژن واریس ایجاد میشود؟
- آزمایش بتا
سلام
من ده روز از پریودم میرفت، آزمایش دادم بتا ۶۷۵ بود. همون روز خونریزی داشتم، تا الآن که ۴ روزه خونریزیم قطع نشده.
دکتر بهم کپسول اتروژستان داده خوراکی مصرف کردم، ولی تو این ۴ روز خونریزیم فرقی نکرده و دوباره آزمایش دادم که گفتن بتا اومده پایین تر. چیکار کنم؟ باید سقط بشه یا با تغییر دارو میشه که سقط نشه؟ راهنماییم کنید لطفا. - درد تخمدان ها
سلام خسته نباشید حدود 4-5-روزه درد تخمدان دارم دوطرف و کامل زیر شکم، کمردرد و بی ادبی نباشه هم نفخ زیاد دارم، و شکمم زیادتر از حد معمول کار میکنه. چیکارکنم؟ ممنون
- کلومیفن
آیا میشه بعد از پریود قرص کلومیفن ره مسرف کنم
- درد پشت کمر و پهلو و درد لگن
سلام خانم دکتر هفته ۲۰ هستم و قسمت سمت چپ کمرم تقریبا ناحیه ای که به پهلو وصل درد میکنه و بعد درد ول میکنه اما مثلا درد لحظه ای میاد ، خداروشکر لکه بینی اینا ندارم میخواستم بدونم این حالت طبیعی؟ به چه علت این درد دارم؟ دقیقا عین این درد رو در ۱۸ هفته هم داشتم البته اون در قسمت استخوان لگن بود سمت چپ قسمت جلویی به نظرتون علت درد چیه؟
- سوال.درمان۱
سلام ممنون از پاسخگویی شما عنوان سوال من(سوال.درمان) بود ایا من میتونم از اب و بتادین استفاده کنم؟
- مصرف اسپیرونولاکتون و یاسمین
دختر ۲۱ ساله پرمویی زایدبه علت کیست تخمدان نحوه مصرف قرص یاسمین و اسپیرونولاکتون باهم به چه صورت هست ؟ آخه میگن تداخل دارویی دارند اما دکترزنان گفته به طورهمزمان مصرف بشه میخواستم ببینم مشکلی نداره
- پاپ اسمیر
سلام بنده بواسیر دارم قبلا موقع دفع خونریزی جزئی داشتم و موقع رابطه جنسی از پشت خونریزی جزئی داشتم،از کجا بفهمم که زائده مشکل داری نیست؟و ارتباطی با hpvنداره؟ زائده هیچ دردی ندارد، سوال بعدی اینکه پاپ اسمیر ویروس hpv رو هم تشخیص میده؟ من تیرماه ۱۴۰۱ پاپ اسمیر انجام دادم، الان ۲۰ هفته باردارم بعد زایمان کی میتونم پاپ اسمیر انجام بدم و از سلامت رحمم مطمئن بشم؟ علایمی که داشتم قبل بارداری تاخیر در پریود بود و پریود نامنظم، ترشحات واژینال سفید داشتم، روزهای خونریزی پریودهام کم بودن، قبلا هم دو تا سقط داشتم هیچ علامتی واضحی ندارم فقط اون بواسیر دارم ، ولی درخصوص hpvنگران شدم چون چند سالی میشه پاپ اسمیر ندادم آخرین بار تیرماه ۱۴۰۱ بود،الانم باردارم و ترشحات آبکی سفید دارم.به نظرتون علایمی که از ابتدای سوال تا انتهای سوال عرض کردم طبیعی هستن؟


