Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بکارت
سلام خانوم دكتر، متاسفانه در دوران نامزدی (عقد نه) بكارتمو از دست دادم و به دلایلی جدا شديم الان ميخوام ازدواج كنم، شما ترميم انجام ميدين!؟
- کوچکی رحم
دخترم سیزده سال هنوز به بلوغ نرسیده دکتر غدد بردم سونوگرافی دادم گفت رحمش کوچکه نسبت به سنش باید چکار کنم
- کیست
سلام در آدنکس راست کانون سیستیک با ابعاد ۲۵ در ۳۲ میلیمتر حاوی سپتای اینترنال و میکروکلسیفیکاسیون موید کامپلکس کیست مشاهده گردید یعنی چی ؟ دکتر برام آزمایش تومورمارکر و ام آر آی نوشته یعنی مشکل خطرناکی دارم ؟ خیلی نگرانم
- عفونترحم
منترشحاتزیادداشتمدکتربرامکرمکلیندازولدادهاما.بعداز۴شباستفادهسوزشوخارششدیدگرفتمبایدچیکارکنم.قبلازاستفادهازاونخارشنداشتم.
- غربالگری مرحله دوم
با سلام واحترام اگه کسی آزمایش NIPT داده باشه نیاز به آزمایش خون غربالگری دوم داره؟ با تشکر
- بارداری
سلام مجدد ... منظورم این بود که دو هفته بعد از مصرف نزدیکی انجام داده بودیم که بنده کامل در حالت عادی بودم ...
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من کیست درمویید در هر دو تخمدانم داشتم الان ۳ ماه است ک عمل کردم ی هفته اس ک درد داشتم رفتم سونو گرفتم تخمدان سمت راستم یک کیست حاوی اکوهای اینترنال با ابعاد11*26م.م وجود داره ک میتواند مطرح کننده کیست همورژیک ویادر درجه بعد اندومتریوما باشد و مایع در کلدوساک خلفی با حجم حدود10-9 سیسی مشاهده شده
- لکه بینی ، دخول ، قرص جلوگیری
با سلام من تازه ازدواج کردم حدود ده روز قبل از پریودم اولین رابطه رو داشتیم که تا نصف آلت همسرم که داخل شد آنقدر درد شدید داشتم که اجازه ادامه کار بهشون ندادم از شما سوال پرسیدم گفتید با کرم یا اسپری بی حس کننده امتحان کنیم که چند روز بعد مجدد امتحان کردیم و باز هم همون درد شدید رو داشتم بعدش هم موعد پریودم بود ، مدت پریودم هفت روزه هست روز هفتم که تموم شد شب ش دوباره رابطه داشتیم و فرداش من لک خون دیدم که گفتم مال پریودم هست و تا ده روز لک بینی ادامه داشت که گذاشتم پای پریودم بعد از روز دهم مجدد ارتباط داشتیم و بعد باز من لک خون دیدم و تا الآن که حدود ده روز گذشته همچنان لک بینی دارم ( معمولا در طی روز خون نمی بینم و دم غروب و شب لک بینی دارم ) از طرفی من از ماه قبل برای جلوگیری از بارداری با نظر پزشک قرص سیبل( سیپروترون کامپاند) استفاده می کنم و این پریود بسته دوم رو شروع کردم میخواستم بدونم لک بینی های خون مال استفاده از قرص های جلوگیری هست یا بعلت دخول و برای بر طرف شدنش چیکار باید بکنم ؟ قرصم رو باید عوض کنم یا صبر کنم خودش خوب میشه آیا تو مدت لک بینی می تونم ارتباط داشته باشم یا ممکن باعث بدتر شدنش بشه ببخشید توضیحاتم طولانی شد ، پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم
- شیردهی
سلام خانم دکتر عزیز شما در دوران شیردهی قرص اکتا ول رو پیشنهاد دادید اصلا داروخانه ها ندارن اصلا نشنیدن من به عنوان ویتامین چه قرصی بخورم قبلا اکتی ومن رو تجویز کرده بودید که نایاب شده سپاس
- خروج تکه گوشت از واژن بدون درد مجرد هستم هر ماه روز 4ام پریودی تکه گوشت میاد
سلام من 20 سالمه و از کلاس چهارم پریود شدم یک یا دوسالی میشه هر وقت پریود میشم روز 4 ام تکه گوشتی ازم خارج میشه خیلی نگرانم یعنی الان برای پرده بکارتم مشکلی پیش نمیاد یا این نشونه نداشتن پرده بکارت هست؟
- حاملگی
سلام خسته نباشید.من چند روز دیگه تو هفته ۱۶ باید برم آزمایش بدم و درهفته ۱۸سونو.وقتی ازمایشم اماده شد باید بیارم مطب نشون بدم یا با جواب سونو تو همون تاریخی که نوبت دارم بیارم؟نوبتم ۲۰اسفند میخواستم بدونم با شیوع این ویروس برام خطرناک نیس برم آزمایشگاه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من در سن ۲۸سالگی مشکل غدده هیپوفیز داشتم و جراحی کردم بعد پنج سال عود کرد بعد پرتو درمانی کردم الان سه سال از پرتو گذشت می توانم بارداربشم برام خطر نداره
- پریودی نامنظم
سلام من کلا پریودیم نامنظم بود ولی هر وقت قرص میخوردم پریود میشدم اما الان دوبار بیبی چک زدم منفی بود تا الانم دو ورق قرص ال دی و جستیران و پروژسترون خوردم و دوبار امپول پروژسترون زدم اما پریود نمیشم چیکار کنم
- ضربه به شکم و خونریزی
سلام من خوابیده بودم دخترم به شوخی به شکمم ضربه زد و شب با همسرم نزدیکی داشتم که باعث خونریزی شد به نظر شما ضربه ای که وارد شده مشکل ایجاد کرده
- قرص نورم اسکین 20
سلام دکتر من دخترم 12سالگی دارم پریود میشه خیلی زیاد میشه صورتش هم جوش زده بردم دکتر بهش این قرص را داده نورم اسکین 20ایا این نازایی میاره یا نه و برای زیادشدنش هم نگرانم آیا من این قرص را استفاده کنم یا نه دکتر میگه جوش هاش هرمولی هست
- اندونتریوزیس چگونه انجام میشود؟
من آزمایشات هورمونی کامل سنو گرافی رحم و تخمدان دادم نرمال بود به علاوه سنو گرافی انرمال تخمدان و رحم انجام دادم ،حال میخوام از لحاظ اندونتریوزیس بررسی بشم، چگونه انجام میشود؟
- سرکلاژ
سلام سنو سه بعدی از رحم انجام دادم گردن رحم 6/9mmاست دوتا زایمان زودرس هم داشتم هفته 21بدون سرکلاژ وهفته 22باسرکلاژمکدونالد.من میتونم دوباره باردار بشم وبچه دار بشم؟؟
- لکه بینی وپریود نشدن
سلام از اول بهمن لکه بینی دارم ۵بهمن باید پریود میشدم ولی فقط لک میبنم امروز که ۸بهمن هست لکه بینی دارم زیاد نمیشه خون پریودم ماما بهم قرص مدروکسی پروژسترون داده گفت خونریزی زیاد شد قطع کن ایا بخورم این قرصو یا خیر؟
- زایمان
سلام در این بیمارستان اتاق تک نفره موجوده؟ همسر میتونه بعنوان همراه پس از زایمان بمونه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر،من هفته ۲۸ بارداری هستم،میشه به جای قرص easy iron شربت فروگلوبین بخورم؟


