Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
چطور وقعی هنوز عروسی نکردم بفهمم بچه دار نمیشوم
- آمپول پروژسترون
سلام. من آمپول پرژسترون دوشب،شب یکی ماما واسم نوشتن ب دلیل عقب افتادگی زدم.( سال قبل و زودترشم استفاده کردم. )ولی ایندفعه بعداز اولین آمپول خواب آلودگی و تهوع و سرگیجه وضعف و.... داشتم بعداز دومین آمپول دل درد و لکه بینی و خونریزی کم و بعدم پایین دلم ک میشه جایی ک خط سزارین هس و پهلو و کمر دردشدید دارم.با کمی حالت تهوع. علت چیست؟
- بعد از زایمان
علت ترشح زرد خیلی کم رنگ و بد بو بعد ۴۰ روز از زایمان سزارین
- سلام دختر من چند سالی تو سینش توده داره خیلی دکتر بردم ولی میگن چیزی نیست سینه چپش ورم میکنه داغ میشه ویمایع زرد رنگی وقتی فشار میدی بیرون میاد یکبارم دکتر تخلیش کرده ولی الان دوباره داره اود میکنه لطفا راهنماییم کنید
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید اگه کپسول اسلیم مد که ترکیب سرکه سیب وچای سبز وواسه چربی سوزی مصرف کنیم چندماه مصرف بشه وبارداربشیم ایا نگران کننده س وواسه جنین مشگلی پیش میاد ؟
- ۴۰سالمه و اقدام کردم باردارنشدم
سلام خانم دکتر ۴۰سالمه ی ساله ازدواج کردم بچه دار نشدم اقدام کردم ی سال نشدم چیکار کنم اگه برم دکتر چی ازش درخواست کنم برای سریع باردارشدن
- پرده بکارت
سلام من یک هفته عقد کردم با همسرم رابطه داشتم اما میگن که کامل داخل نبردن برای گواهس سلامت اقدام کنم ایا گواهس سلامت میدن یا نه نوعی پردبکارتم حلقوی هست
- عقب افتادن پریودی
سلام خانم دکتر من الان ۱۹ سالمه دوساله عروسی کردم از همون اول پریودیام نامنظم بود دکتر هم رفتم جواب درست نداد بهم و هرچقدر اقدام کردیم به بارداری جواب نداد رفتم دکتر بهم قرص داد دوماه منظم شد دیگه نرفتم پیش اون دکتره رفتم پیش ی دکتر دیگه ازم سونو داخلی گرفت بهم قرص متفورمین و زینک وکلومیفن دادن گفتن داروهات تموم کرد بیا کلومیفن و استروژن گفت از سوم پریودی بخور الان ی ماه و ۸ روز عقب افتادم ۲۰ روز پیش تست بی بی چک زدم منفی بود ممکنه اشتباه بشه تست؟ علائم هایی که دارم تکرر ادرار _ ضعف و سیر نشدن _خستگی و کوفتگی _ترشحات سفید آبکی زیاد _و درد شکم به نظرتون من باردارم ؟؟
- پریودی
سلام من همیشه سر وقت پریود میشوم الان هم سره وقت میشم ولی دو ماهه اول هشت روزه شدم بعد رفتم دکتر قرص الدی داد گفت از روز اول پریودی بخور منم خوردم الان روز یازدهم شده ولی هنوز مریضم و زیر دلم یهو درد میگیره چکار کنم ممنون
- آیا باردارم ؟
سلام خانم دکتر ، من ۶ فروردین اولین روز آخرین پرویدم بود و این ماه برای بارداری اقدام کردم ،تقربیا یک روز در میان .۵اردیبهشت باید پریود می شدم ولی ۴اردیبهشت فقط یه قطره خون اومد درد زیر شکم و سینه دارم ولی از خون ریزی خبری نیست ،۲۸ سالمه و تا به حال پریودم عقب نیفتاده بود همیشه منظم و ۳۰ روزه بود امروز رفتم آزمایش خون دادم میزان bhcg یک بود ،این یعنی حامله نیستم ؟ یا اینکه احتمال داره زود آزمایش داده باشم ؟ پیشاپیش ممنون از جوابتون .
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من همونی هستم که گفتم یه دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش رو معاینه کرده و حین معاینه و بعد از معاینه در محلی که بازش میکرد برای دیدن پرده درد و گرفتگی احساس کرده و این کار را ۵ بار تکرار کرده و بعد از ۱ روز از معاینه پریودش۷ روز جلو افتاده و بعد از پریود که خواسته خودش رو معاینه کنه اون قسمت واژنش منقبض شده و از اون موقع از استرس حدود ۲ ماهی پریود نشده و پریودش هم از استرسی که میکشه بی نظم شده خانم دکتر عزیز در جواب شما گفتین معمولا مشکلی نیست ولی برای اطمینان به پزشک هم مراجعه کنه ولی ایشان نمیتونه به پزشک بره چون اصلا پزشک زنانی در روستاشون نیست چون تو جنوب زندگی میکنن اگه میشه خودتون قطعی نظر بدین ممنونم از شما منتظر جواب هستم تا من هم به ایشون اطلاع بدم که با این اقدامات پرده سالمه یا نه ؟؟؟
- امپول واریوپپتیل
باسلام من قصد بارداری دارم اما با تشخیص و تجویز پزشکم ۳ دوز امپول واریوپپتیل ۳و ۷۵ با فاصله زمانی ۲۸روز یکبار تزریق کردم الان بیش از ۳ ماه از تزریق اخرین دوز من میگذره ولی خبری از پریود نیست و همچنین خیلی میل جنسی کم شده و دچارحشکی واژن شدم.از طرفی قرار شد که پریود بشم از روز سوم داروهای بارداری رو شروع کنم.حالا سوال من از شما اینه که بنظرتون میشه امپول پروژسترون تزریق کنم که زودتر پریود بشم ؟ تزریق پروژسترون میتونه کمکم کنه که زودتر پریود بشم؟ وآیا تاثیر بدی توی روال بارداریم داره یا خیر؟ ممنونم
- خروج تکه گوشت از واژن
سلام وقت بخیر من روز سوم پریودیم هست همین الان یه تکه گوشت صورتی رنگ اندازه یک انگشت ازم دفع شد درد نداشت و تمام درد شکم و کمرم هم از بین رفت ممکنه خطرناک باشه؟
- بارداری
سلام من هفته سی و شش هستم چهار هفته مونده تا زایمان طبیعی من که اولین بارداریم هست هفته چندم زایمان میکنم تاریخ اولین روز اخرین قاعدگیم ۱۳۹۹/۹/۲۲ یا در چه تاریخی زایمان کنم ، ،، یا صبح ها بیدار میشم جنین در سمت چپ خودشو جمع کرده شکمم سفته ولی صبحانه بخورم خوب میشه علتش چیست ایا جنین در اوایل هفته های سی و دو و سی و سه یک کیلو هشصد گرم باشه تا چهل هفته وزنش چقدر میسه زیاد میشه
- تزریق اشتباه دوز سینال اف
ببخشید به جای ۲۴ اشتباهی دوبرابر تزریق کردم الان باید چیکار کنم
- بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من متأسفانه یه زمانی که آگاهی نداشتم از خودارضایی، در دوران پریودی با فشار دادن شدید و محکم پاها بهم خودارضایی میکردم و هیچ چیزی رو وارد واژن نمیکردم به هیچ عنوان سوال من از شما اینه که فشار محکم و شدید پاها بهم بدون وارد کردن چیزی به واژن ،به پرده بکارت آسیب میزنه یا نه ؟؟؟ ممنون خانم دکتر لطفا به من جواب بدین سپاس ازشما ، خدا به شما سلامتی بده .
- ورودی واژن
سلام خسته نباشين ميخواستم بدونم ورودي واژن كودكان بايد باز باشه يا نه ؟دخترم شش سالشه جلو واژنش بازه خيليييي نگرانم لطفا از نگراني درم بياريد
- پیشگیری از بارداری
باسلام ببخشید من ۱۸ سالمه و در روز ۱۷ام قاعدگی با همسرم رابطه پر خطر داشتم که ۳۰ ساعت بعد اولین قرص اورژانسی لونژیل ۷۵ درصد و بعد ۱۲ ساعت دومین قرص رو خوردم ایا احتمال بارداری هست؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید
- عوارض دارویی
سلام خانم دکتر من بخاطر بالا بودن هورمون 17هیدرکسی پروژسترون و پرولاکتین به متخصص زنان مراجعه کردم بدنم موهای زائدی در زیر چانه و وسط سینه ها و.. داره. دکتر برام انواع اقسام قرص هارو نوشت: اسپیرنولاکتون، فیناستراید، آگونگل، گابرکولین و سیپروترون کامپاند . سوالم اینه که مصرف دارویی مثل فیناستراید ضروریه آخه شنیدم خیلی خیلی عوارض داره و بنظرتون با مصرف اینهمه قرص اصلا جواب میگیرم یا نه و فایدش به ضررش می ارزه یا نه آخه خیلی نگرانم چون مجردم و نگرانم روی بقیه هورمون هام و باروریم در آینده تاثیر بزاره .
- سینال اف وزمان تزریق
بهترین زمان تزریق سینال اف کی هستش خیلی سینال تزریق کردم ولی جواب نداد این دوره دکتر برام شش عدد نوشت باید روزی دوتا تزریق کنم


