Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونو
باسلام در سونو واژینال نوشته که اندومتر ضخیم لوبوله نامنظم دارای توده های اکوژن درونی با نمای پولیپویید ضخامت اندومتر رحم هم ۱۹mm این مشکل نیاز به بررسی داره یا مشکلی نیست؟
- سوال درمورد سقط
سلام من قرص سایتوتک استفاده کنم برای سقط جنین هفته هفتم آیا مشکل داشته باشم دکتر میفهمد که خودم سقط انجام دادم با قرص یان ؟
- اینو فولیک
سلام، من پلی کیستیکم، ۱۵ روز عقب انداختم قصد بارداری دارم ،ازمایش بتا دادم منفی بود،یکسال اخیر پریودم مرتب بوده تا حالا با توجه به سابقه ممکنه کیست داشته باشم ایا میتونم از پودر اینو فولیک استفاده کنم؟
- بیماری زنان
سلام من ۱۹ سالمه و سه ماهه عقد کردم من امروز روز دوم پریودیم بود امشب رفتم سرویس همراه لخته های خون یک چیز سفید رنگی ازم افتاد عین یک کاغذ بود گرد ک دورش یک خط مشکی نازک بود تقریبا بزرگ بود تا زده بود خودم بازش کردم میشه راهنماییم کنید اون چی بود واقعا میترسم
- آی وی اف
سلام دکترم برا ای وف اف گف امپول پرپیتول باید ساعت ۵تزریق شه من ۴و۴۶دیقه تزریق کردم ابرایدز داره
- قرص مدروکسی پروژسترون و اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر، من پریود تقریبا نامنظم دارم و در حال اقدام برای بارداری هستم، دکتر برام مدروفم 5 از روز 15 قاعدگی به مدت 10 شب نوشتن، چون از باردار نبودنم مطمئن نیستم، (چون پریود این دفعه ام مقداری فرق داشت، هم مقداری کمتر بود هم زود تر تموم شد) استفاده از این قرص ایرادی داره؟ راستی من از حرف های دکتر اینطور برداشت کردم که اقدام به بارداری در حین مصرف قرص ایرادی نداره، درست متوجه شدم، ایرادی نداره در حین مصرف، اقدام کنیم؟
- سرکلاژ بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید من هفته چهارده بارداری هستم یکم اردیبهشت سرکلاژ شدم میخواستم بدونم باید استراحت مطلق باشم استراحت مطلق یعنی در چه حد من کمی ترشح دارم اوایل خون آبه بود الان کم کم به زردی میزنه شیاف پروژسترون و قرص ایزوپرین استفاده میکنم سونو هم انجام شده خوب بوده چند وقت یکبار میتونم حمام برم ممنون میشم راهنمایی کنید
- دو ماسک در بارداری ضرر دارد؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید من در تمام مدت بارداری به خاطر ترس از کرونا وقتی میرفتم بیرون دو تا ماسک زدم بعضی اوقات حالم بد میشد نفسم کم میومد یک ماسک رو برمیداشتم امکانش هست به خاطر ماسک زدن جنین دچار مشکل بشه و اکسیژن بهش نرسه؟
- دفع بقایای سقط
من پریروز سقط با قرص داشتم اما بقایا دارم ۲۰cc نمیخوام کورتاژ بشم ؟دارو گیاهی میشه
- منقصدبارداریداشتمولیالانپریودشدمسهروزهفقطلکهقهوهایدارمولیخونندارمچرا
- برامدگی اطراف کلیتوریس
سلام خسته نباشید من سال پیش یه برآمدگی شبیه جوش اطراف واژن و نزدیک کلیتوریس ایجاد شد و مدتی بعد مثل جوش چرکی ترکید و عفونت و خون خارج شد به دکتر مراجعه کردم که چندتا پماد موضعی بهم دادن امسال هم چندبار این غده دوباره ایجاد شد اما یه مدت بود یه مدت هم نبود تا اینکه امروز خود به خود مثل تبخال شده بود و چرک و خون ازش خارج شد الان که شرایط مراجعه کردن به پزشک نیست میشه راهنمایی کنید این دقیقا چی هست و برای درمان و پیشگیری دوبارش چیکار کنم راستی من ۱۷ سالم هست و تا الان رابطه جنسی هم نداشتم
- اقدام به باردااااری
سلام خانم دکتر من روز۱۴پریودیم ۲تا آمپول hcgزدم که ۳ساعت قبل از آمپول نزدیکی کردم و۳۰ساعت بعداز امپول نزدیکی داشتم بعداز اون دیگه اصلا نزدیکی نداشتم امکان داره من بارداربشم آیا اقدامم کم نبوده؟؟ ممنون میشم لطف کنید زود جوابمو بدید خیلی اضطراب دارم
- دارو هورمونی
با سلام من دو ماه قرص ال دی خوردم .در پاها گاهادرد داشتم الان در پریود سوم باید قرص استرادیول بخورم برای انتقال جنین میخوام بدونم درد پای که در قرص ال دی داشتم الان ادامه قرص استرادیول رو انجام بدم یا حتما باید به پزشک مراجعه کنم؟ بیماری خاصی هم ندارم و بار اول هم نبوده ال دی استفاده کردم نمیدونم چرا درد پا داشتم
- فیبروساب سروزال
سلام یک فیبروم ساب سرزوال به دیامتر۱۸میلیمتردر قدام فوندوس دیده شده ایا نیاز به عمل دارم . برای بچه دار شدن مشکل ایجاد میشه . دارویی برای درمانش هست .
- ایا عمل سفید کردن با لیزر باید بعد لیزر کامل موهای زاید تناسلی باشه یا بعد سفید کردن میشه ازاون لیزر رفع موهای زاید استفاده کرد؟
- ژینوفیلوس در دوران قاعدگی
سلام
آیا مصرف ژینوفیلوس در دوران قاعدگی منع دارد؟
با تشکر
- درمان فوکوس کلسیفیه
با سلام و احترام بنده سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی یک فوکوس کلسیفیه در دیواره خلفی فوندوس مشهود است ، مایه به دیامتر 5 میلی در کانال سرویکس مشهود است. میشه راهنمایی بفرمایید
- قرص ناباروری
با سلام، من pco هستم سابقه هیپرپلازی آندومتر کمپلکس آتی پی داشتم و هر ماه با مدروکسی پروژسترون پریود میشم دو بار هم میکروم منفی شد تا حالا متفورمین مصرف نکردم. آیا میتونم بجای پروژسترون برای منظم شدن سیکلم متفورمین بخورم طریقه مصرفش چگونه است؟
- کیست تخمدان
در سونوی رحم کیست مولتی لکولار با قطر ۶۰در ۳۲ دارای سپتاهای ضخیم و اسکولاریته و استرند داخلی یعنی چه؟ ایا با قرص ضد بارداری رفع میشه میشه توضیح بدید
- سلام خانم دکتر ببخشید من ۶سال پیش عمل فتق ناف انجام دادم افتادگی شکم هم دارم الان میتونم مجددا باردارشوم باتشکر


