Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زایمان
سلام من 45روز زایمان کردم اولش خیلی کم بود32روزه زیادشدقرص مفنامیک مصرف کردم قعط شد 3روز فعالیت کردم بازشروع شدزایمانم هم سزارین بود
- سونوگرافی کبد
باسلام وخسته نباشیدببخشید جناب دکتر من ازشهرتان تماس گرفتم جواب سونو گرافی خانمم به ای صورت است کبد با ابعاد نرمال واکوی پارانشیمال یکنواخت افزایش یافته درحد کبد چرب گرید 1-2 مشاهده گردید. تصویر mass با ابعاد تقریبی 61.5855833mmوبا نمای ایزواکو وهتروژن وحاوی حداقل یک جز اکوژن احتمالا کلسیفیه باحداکثر قطر تقریبی 3.6mm ,وچند کانون واسکولاریته نسبی پراکنده داخلی وبا حدود تقریبا مشخص وهاله هایپو اکو بادرگیری تقریبا ساسر پارانشیم سگمان!! کبدی دررلوب چپ مشاهده شد لطلفا بفرمایید یعنی چی وچکار کنیم ممنون می شم خیلی نگرانم
- سقط جنین سلام من ۳۰ سالم تو شش هفته سقط کردم دکتر بهم مترژن باداکسی سایکلین تجویز کرد ولی هیچ خونریزی نکردم میشه بگین کی دفع میشه الان یه هفته است دارن قرص میخو رم
- سرکلاژ شکمی
سلام سال نو مبارک بنده بعد از، از دست دادن دو فرزند ، سرکلاژ شکمی انجام دادم حدود۳ ماه پیش یک بار اقدام کردم و متاسفانه منجربه بارداری نشد میخواستم بدونم ایا نیاز به عکس رنگی از لوله هام هست؟ و این که ایا یبوست به نخ بخیه های سرکلاژ فشار وارد میکنه؟
- عقب افتادن پریود
دخترم متولد ۸۹ هست. پارسال همین موقع ها اولین سیکل قاعدگیش شروع شد هر ماه خیلی منظم نبود ولی پریود میشد اما الان سه ماهه پریود نمیشه با دکتر خودم مشورت کردم گفت بهش ده شب ، شبی دو عدد قرص دوفامد ۱۰ بده سوالم اینجاست؟ آیا موردی نداره؟ دارو رو بهش بدم؟!
- سلام خدمت خانوم دکتر مهربون
سلام خدمت خانوم دکتر مهربون خسته نباشید من آزمایش غربالگری و سونو واژینال از نظر طول سرویکس رو براتون میفرستم لطفا راهنماییم کنید در بررسی اولتراسونوگرافیک تصویر یک جنین زنده با پرزانتاسیون متغیر در ساک حاملگی داخل رحمی مشاهده گردید سن تقریبی حاملگی بر اساس CRL (57mm و BPD) 15mm) و FL حدود ۱+۱۲ هفته از LMP بوده و EDC تقریبی بر این اساس ۹۴/۸/۳±۱ W میباشد ضربانات قلب ۱۷۵ ضربان در دقیقه و حرکات جنین نرمال هستند NT جنین در حد نرمال و حدود.۱-۰،۹ میلی متر بود و ضخامت IT نیز در حد طبیعی و حدود ۱،۵ میلی متر میباشد در حد قابل بررسی با توجه به سن بارداری استخوان نازال جنین با دیامتر ۲،۲ میلیمتر و نمای نرمال دیده شدند نمای استخوان بندی صورت جنین طبیعی است و در داخل جمجمه نمای Brain برای این سن بارداری نرمال بود اندام های فوقانی و تحتانی نیز طبیعی میباشند معده جنین بطور طبیعی و حاوی مایع مختصر دیده شد و در حد قابل بررسی در این سن بارداری آنومالی بارزی در جنین دیده نشد جفت قدامی قرار گرفته و ضخامت و اکوژنیسیته طبیعی دارد میزان مایع آمنیوتیک در حد طبیعی است در بررسی سونوگرافی ترانس واژینال طول کانال اندوسرویکال حدود ۳۳ میلیمتر بوده و Internal Os بسته می باشد و شواهد سونوگرافیک به نفع Funneling در این ناحیه مشاهده نگردید خانوم دکتر عزیز با توجه به سقط بیست و یک هفته ای که داشتم آیا با این اندازه سرویکس باید سرکلاژ شوم آیا با روند بارداری طول سرویکس کوتاهتر میشه لطفا راهنماییم کنید مرسی
- سلام خسته نبشید ببخشید تقریبا. ماه رمضون قرص ال دی مو تموم شد و بعدازگذشت چندروز. پریودبشم روز ی که تازه متوجه شده شدم بعدازنزدیکی باشوهرم. پریودیم شروع شد. شک کردم که. کمی منی. ریخته داخل سریع دوتا قرص ال دی مصرف کردم بعد. از. اونروز. من تایک هفته لکه بینی داشتم وبصورت کم. بعدازاون ترس ازحامله شدن بعد از دوهفته رفتم دکتر زنان. خانوم دکترگفتن چون ال دی خوردی نظم رحمتو بهم زدی برام ازمایش خون نوشت دادم منفی بود بعدا زاون دوسه بار طی. 2چ روزوخورده ای از ازمایش تست زدم منفی بود خانوم دکتر برام امپور پرژسترون. تجویز کرد دوتا. ولی. العان 6 روزه زدم هنوز خبری ازپریودیم نیست خیلی میترسم لطفا کمکم کنید
سلا م
- بارداری بافیبروم
سلام من فیبروم خارج رحمی ۸ سانتی دارم،بارداری برام خطرناکه؟
- پستان..
سلام خسته نباشید من چند وقته روی هاله ی سینه ام برآمدگی های ریز مثل جوش میبینم البته وقتی پوست سینه ام کشیده میشه دیده میشن وقتی فشارشون دادم چرک میاد بیرون (خیلی خیلی کم یک جورایی اندازه سر سوزن ) این موضوع خطرناکه ؟ و علتش چیه
- سقط جنین
سلام متن سونوگرافی بنده بعد از سقط نوشته که تصویرناحیه هایپوهترواکو به ابعاد۸×۱۶mm درناحیه فوندوس وباواسکولاریته کمتر از میومتر مجاور مشهود هست که موجب محوشدگی لایه بازال خلف اندومترشده هست خیلی نگرانم کرده میشه لطفا یه توضیح بدید
- ت انسید
سلام ببخشید خوردن ت انسید وتزریق دیف لین باهم مشکل. ارد
- پریودی نامنظم
سلام خسته نباشید من سه ماه بود که پریود نشده بودم باردار هم نبودم چون رفتم سنوگرافی الان بعد سه ماه پریود شدم اما فقط لکه بینی دارم اصلا خونریزی نمیکنم لکه همراه ترشح علت چیه چیکار کنم خونریزی کنم ممنون میشم پاسخ بدین
- سلام قرص الپرازولام روی جواب بتاتاثیردارد؟
آیا قرص الپرازولام روی جواب بتا تاثیردارد؟
- کیست وخونریزی ادامه دار
برای قطع خونریزی چه باید کرد؟؟؟
- زایمان زود رس
سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر...ایا فعالیت بیش از حد و استراحت نکردن و از پله پایین بالا رفتن رابطه داشتن و پیاده روی زیاد باعث زایمان زودرس میشه یا کلا ربطی نداره کسایی که نارسایی دارن اینطوری میشن
- نازایی
با سلام من بیست سالمه یک ساله ازدواج کردم هفت ماه پیش به دکتر جهت اقدام به بارداری مراجعه کردم ومنو سونو گرافی نوشت که تنبلی تخمدان داشتم وبا مصرف دارو تخمدان هام فعال شدن ولی با وجود فولیکول های خوب الان چهار ماه هست اقدام کردم ولی باردار نشدم شوهرم آزمایش اسپرم داد دکتر گفت مشکل خاصی نداره ومنو این ماه عکس رنگی نوشته به نظر شما برم عکس رنگی یا زوده.
- سفیدکردن واژن
سلام خانم دکترخسته نباشید. واسه سفیدکردن واژن چه روشی پیشنهادمی کنیدبجزلیزر؟؟ یه سفیدکننده خوب معرفی کنیدمرسی
- عوارض آمپول دکاپپتیل
سلام.۴۷سالمه.آمپول دکاپپتیل واسه کانسر برست، واسه ام تجویز شده.یا دوز تزریق کردم.خواستم بدونم دوره درمان چند ماهه؟بعد از اتمام دوره عوارض هم از بین میره یا عوارضش برگشت ناپذیره.؟ممنون
- مدارک عمل
سلام خانوم دکتر من کرج زندگی میکنم ولی خونه مامانم گیلان میخواستم توسط شما سرکلاژ شکمی بشم معمولا تا عمل بشم کارم چقدر طول میکشه؟ و چ مدارکی باید براتون بیارم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- سوزش ادراری
سلام وقت بخیر دختری ۲۱ ساله هستم یک هفته ای هستش موقع ادرار سوزش دارم انتهای ادرارم و نبض میزنه علتش چی میتونه باشه؟


