Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- استفاده از پمادمیکوزین
سلام خانم دکترمن نوزده هفته ودوروز باردارم وترشحات سبز رنگ دارم واز پماد های دیگه استفاده کردم تاثیر نداشت دکتر ماما برام پماد میکوزین نوشته ولی توی توضیحات منع کرده دربارداری استفاده بشه من یک شب استفاده کردم والان می ترسم مجدد استفاده کنم
- میگم جرا جای عمل درد میکنه
- زایمان طبیعی
سلام خسته نباشید۷روزه زایمان طبیعی کردم،،الان لابیای بیرونی که سمت بخیه ها هست ورم کرده ودرد داره و تیرمیکشه ممکنه عفونت باشه؟؟بخیه ها درد ندارن
- آی یوآی
سلام وقتتون بخیر.من۳۱تیرماهiuiشدم۱۴مردادلکه بینی پیداکردم بیشترشدوروزسوم خونریزی شد فقط ازپریودهای قبلی حجم خونریزی کمترولی قطره خون کاملامشخص.امروزبی بی چکم منفی شد.چون سنم بالاست میخوام این ماه همiuiکنم فقط میخوام بدونم احتمال اینکه بااین خونریزی حامله باشم هست منظورم اینکه خونریزی من که الان۴روزشده ورنگش قرمز، لکه بینی لانه گزینی نباشه چون امروزبایدلتروزول مصرف کنم میترسم حامله باشم.دومین سوالم اینکه توی سونوسه فولیکول غالب۱۶.۲۳.۲۴داشتم چراباردارنشدم
- بارداری
سلام خانم دکترعزیز وقتتون بخیر درد پریدی وافت فشاروقند روزیازدهم انتقال جنین فریزسه روزه دلیلش چیست
- هتروژن ۱۲ میلیمتر
سلام
من۵ ماه عقب انداختم بعد از اون این ماه ۱۰ روز خونریزی داشتم که هی قطع میشد و باز میومد و فقط وقتی دستشویی میرفتم یک لخته سیاه هم میومد ولی خیلی نوارمصرف نشد ینی کلا هرچی بود موقع دستشویی لخته سیاه میوند و خونریزی خیلی کم بود وقتی دیدم ک هی قط میشه باز میاد و به تقریبا ۱۰ روز کشید سونو دادم همه چی نرمال بود بجز هتروژن ۱۲ میلیمتر گفتن کورتاژ بشم نمونه برداری کنن امکانش هست اشتباهی شده باشه؟
- فیبروم
سلام خانم دکتر خوبین ببخشید من یکسال باردارشدم قبل بارداری فیبرم داشتم بعدبارداری فیبرم رشدم میکنه ممنونم
- بارداری
سلام من ۳۱ ساله هستم هفته هفت به پزشک متخصص برای مراقبت بارداری مراجعه کردم که علی رغم نبودن مشکل برام آ اس آ و شیاف پروژسترون تجویز کردن و اول گفتن برای همه تجویز میکنیم.من قبول نکردم مصرف کنم که گفتن به خاطر سنتون باید استفاده کنید آیا شما هم با این نظرشون موافقید؟ یعنی باید استفاده کنم؟
- قرص سی لاکس در زایمان سزارین
سلام زایمانم سزارین انجام شده والان دو روز گذشته ولی مدفوع ندارم می تونم از قرص سی لاکس استفاده کنم؟
- طولانی شدن پریود
من امسال سال چهارمم هستش که پریود میشم و تا سه سال اول پریودم نامنظم بود اوایل اضافه وزن داشتم ولی وقتی وزن کم کردم هم باز هم نامنظم بود و چون از سه سال گذشت و هنوز نامنظم بود رفتم دکتر آزمایش برای تیرویید دادم مشکلی نداشتم سونوگرافی هم دادم بازم مشکلی نداشتم به خاطر همین قرص ال دی بهم تجویز کرد اونو که خوردم پریودم منظم شد یعنی قبلا قبل از ۲۱ روز میومد بعد از اون فاصله پریودهام ۲۱ روز به بالا بود مثلا یه بار ۲۳ روز میومد یه بار ۲۵ روز یه بار ۲۴ روز ..... کلا ۱۰ ماه بود که پریودم منظم شده بود و سر همون هفت روز هم تموم میشد ولی ایندفعه که پریود شدم روز ۱۵ لکه بینی شروع چند روز لکه بود البته خیلی کم ولی روز ۱۷ لکه بیشتر شد و مجبور بودم از نوار بهداشتی اشتفاده کنم الان فکر کنم ۱۲ روزه که هنوز خونریزیم قطع نشده و البته اینم بگم بعد اینکه پریودم منظم شد دو سه روز اول خونریزی به نسبت روزای بعد بیشتر بود و کم کم تا روز هفتم کم تر میشد اما ایندفعه خونریزیم اونجوری نبود میتونم برای اینکه خونریزیم تموم بشه از قرص مفنامیک اسید استفاده کنم ؟ و اینکه اگه دفعه بعد هم اینجوری نامنظم اومد میتونم از قرص ال دی استفاده کنم یا نه باید به دکتر مراجعه کنم
- سلام وعرض ادب من خانم ۵۲ ساله دارای کیستمولتی لوکوله به ابعاد۲۲×۳۹در تخمدان چپ هستمازحجرات فراوان باقطر ۲۰ میلی هس آیاخطرناکه وباید عمل کنم وتخمدانها ورحم دربیاین؟؟ممنونم
- کیست بارتولن
با سلام.کیست من پکید و مقداری خون و چرک خارج شد ولی بقیش مونده چکار باید بکنم؟آنتی بیوتیکم استفاده کردم،تو آب گرمم میشینم ولی دیگه باز نیست
- قرص آهن
سلام خانم دكتر من به جاي قرص آهن eazy iron كه حالت تهوع منو زيادتر ميكنه ميتونم از قرص fefol استفاده كنم؟
- قلب جنین
سلام خسته نباشید،طونوز انومالی در ۲۳ هفتا انجام دادم ،پزشک فرمود در بطن راست نسج اکوژن دیده شد و اکوی قلب الزامی است و برسی هیپولازی ریه برسی شود من خیلی نگران شدم معنی اینا چیه
- سلام تزریق آمپول واریبیتیل برای تعویق بلوغ عوارض مدارد در بزرگ سالی؟
- آندومتر
ضخامت آندمترمن 13بوده توی روزدوم پریودی،آیامشکلی عست؟
- رابطه محافظت نشده
سلام وقت بخیر من چندروز پیش یه رابطه محافظت نشده داشتم و قرص ارژانسی خوردم و دیشب هم دوباره یه رابطه محافظت نشده 😔 چی کارکنم چی بخورم که باردار نشم؟
- بارتولن
سلام دختری ۲۷ ساله و مجردم.حدود دو سالی میشه ک قسمت زیرین درست نزدیک لابیا ماژور نه خود لابیا یک توده ایجاد شده بود ک به مرور بزرگ و روش ملتهب شد و موقع راه رفتن و جابه جایی دردناک و ترکید و چرک ازش خارج شد و بودار بود وبه مرور کاملا خوب شد ولی به فاصله ی یک ماه دوباره همون توده تو همون جا بزرگ و بعد خودش ترکید الان بازم به فاصله یکی دو ماه دوباره عود میکنه. یه جا خوندم ک ممکنه بارتولن باشه بنظرتون درسته؟و راه درمانش چیه ممکنه خودش خوب بشه میشه با روش های ساده درمانش کرد و اگه باید جراحی بشه میشه بگین هزینه اش چقدر میشه. ممنون
- پلی کیست تخمدان
سلام دخترم ۱۸ سالشه پلی کیست داره الان تقریبا یک هفته است که پریود نشده ... چند روز باید قرص سیبل مصرف کند که پریود باشد و نحوه ی خوردن قرص را لطف می کنید ؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من سونو واژینال شدم نوشته پولیپ۱۸در ۹میلیمتر در فندوس و بادی کاویته رحم رؤیت شد. ضخامت آندومتر در محل پولیپ ۱۵/۳ میلیمتر است.مایع آزاد دیده نشد.ضایعه پاتولوژیک در آدنکس ها دیده نشد.حالا من نیاز به جراحی دارم.من هم ۴۲سالمه اقدام به بارداری کردم الان بعد ۴۳روز خونریزی خیلی کم دارم


