Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پیگیری سوال قبل (هماتوم بارداری)
شیاف پروژسترون ۱۰ عدد دارم .تا زمان غربالگری اول باید استفاده کنم یا همین ده روز کافیه؟
- مترونیدازول ۲۵۰
سلام یک ماه قبل بارداری میتوان از مترونیدازول ۲۵۰ استفاده کرد؟
- معاینه ی فیل از تزریغ واکسن گارداسیل
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من برای تزریغ پاکسن گارداسیل همراه مادرم میخوام مزاحمتون شم ولی متوجه شدم که قبلش باید معایینه شم تست بگیرید ازم..من در گذشته یک رابطه داشتم و نمیخواستم در این معایینه چیزی از آسیب دیدن هایمن مادرم متوجه شن..میخواستم بپرسم که در این معااینه برای تزریغ واکسن چیزی در این مورد بیان میشه؟؟
- بسیار مهم
سلام اگر قرص سقط بخورم ولی باردار نباشم ایا مشکلی برای من پیش میاد؟
- سلام من قرص راکوتان مصرف میکنم و ناخواسته باردار شدم و قرص سایتوتک یکی زیر زبان و یکی داخل واژن استفاده کردم اما فقط چند ساعت خونریزی خیلی کم داشتم و دل درد و کمر درد ولی آغاز دیروز دیگه هیچ درد و خونریزی نیست
- بیماری مادرزادی
سلام میخواستم بپرسم اگه بچه اول ناهنجاری قلبی مادرزادی داشته باشه که با آنژیو مشکلش رفع شده ممکنه بچه دوم هم این مشکل رو داشته باشه ؟برای جلوگیری از آن چه کار باید کرد آیا لازم آزمایش ژنتیک بدیم
- آیا امکان بارداری وجود دارد؟
سلام ، من مبتلا به تخمدان پلیکیستیک و کم کاری تیروئید هستم یک روز قبل از زمان پریودم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم فقط با دستش واژن منو مالش میداد ولی من میترسم دستش با پیشاب خودش آغشته شده باشه و بعد وازن منو مالش داده باشه الان۸ روز از تاریخ پریودم گذشته نمیدونم بارداریه یا از پلیکیستیکه من باکره هستم تو رو خدا جواب بدین خیلی نگرانم
- کانون های ریز اکوژن در دهانه رحم یعنی چی؟
- کم خونی شدید
سلام .من میخوام پریودم قطع بشه الان ال دی مصرف میکنم اما همش لکه دارم اما هرروز لکه هام بیشتر میشه.کم خونی شدید دارم و بااینکه خونریزی خیلی کمی دارم اما بشدت بدنم بیحاله و جلویی چشمام سیاهی میره میخوام خونریزیم قطع بشه ترنسید تاثیرداره؟
- مصرف قرص سیبل
من این ماه قرص سیبل رو شروع کردم برای جلوگیری از بارداری ار روز سوم قاعدگی اگر رابطه محافظت نشده داشته باشم امکان باداری هست؟ البته سالهاست که رابطه محافظت نشده نداشتم . ممنونم از پاسخگویی
- متخصص زنان وزایمان
سلام من یک ماه پیش عمل کیست تخمدان انجام دادم ولی هنوز درد دارم و همش سر درد دارم از بعد عمل سه روزه پیشم پریود شدم خیلی شدیده این درد تا کی ادامه داره
- واریو پپتیل
- روز دوم پریود سونو انجام دادم اکوی میومتر هتروژن میوماتوز دیده شده یعنی چی نگرانم
سونو انجام دادم روز دوم پریود و در سونو اکوی میومتر هتروژن میوماتوز دیده شده یعنی چی
- سقط
درد زمان سقط چ کار باید بکنیم من میخوام بچه ام رو سقط کنم چکار بایدد کنم
- امپول لوپرومر
سلام خدا قوت برای قبل انتقال جنین امپول لوپرومر تجویز کردن که ضخامت رحمم بالا بره یه دوز زدم دوز بعد رو گفتن ۲۸روز بعد تزریق کن و ۱۴روزبعد از تزریق امپول دوم به مرکز مراجعه کن آیا اون موقع که برم منو وارد سیکل انتقال میکنن؟؟
- بارداری بدون برنامه
خانم دکتر سلام
تصمیم باداری نداشتم ولی تست میگه بارداری بدون برنامه بود. خیلی استرس دارم چون هم یادم نیست قرص مصرف کردم اسید فولیک که نخوردم یعنی نزدیکی بدون برنامه خطرناک نیست ازجلوگیری هم استفاده کردم ولی ... - عدد بتا در آی وی اف
سلام روز نهم انتقال جنین بتام رو 9 بود روز 14 123 ای میتونه یه بارداری موفق به دنبال داشته باشد؟؟
- .
سلام وقت بخیر لتروزول رو چه زمانی ازسیکلم مصرف کنم برای باردارشدنم...سیکلم ۲۸روزس آیا روزاولم رو از لکه بینی شروع کنم چون من یک روز تمام قبل از پریودی لکه بینی اول میاد روز بعد خونریزی
- عفونت قارچی مداوم
سلام.۳۸ ساله هستم.چندماه پیش تشخیص hpv تیپ ۶۸ داشتم.کرایو کردم.کولپوسکوپی اوکی بود فقط عفونت مختصر.واکسن گارداسیل قبل عید زدم.هفته بعد عفونت قارچی به شکل سوزش خارش التهاب خشکی و دونه های سفید داشتم.مترونیدهزول فلوکتونازول و کپسول واژینال پروبیوتیک استفاده کردم.به محض اتمام دارو برای سومین بار تو یکماه و نیم اخیر عود کرده.الان آسم شدید دارم و بستری هستم و امکان مراجعه حضوری ندارم.چه راهکاری پیشنهاد میفرمایید.سپاسگزارم
- تزریق واریوپپتیل
سلام. من به تجویز پزشک زنانم روز اول پریود اولین دوز واریوپپتیل ۳/۷۵ را تزریق کردم و الان بعد از ۱۲ روز مجدد پریود شدم. این طبیعی هست؟ آیا میتونم دوز بعدی رو که ۱۶ اسفند هست تزریق کنم؟


