Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توده سیستیک
توده سیستیک حاوی جز اکوژن داخلی به ابعاد۴۴*۶۳میلیمتر در آدنکس راست وبه ابعاد۳۸*۴۴میلیمتر در آدنکس چپ مشاهده شد که جهت رد تراتوم سی تی اسکن اسپیرال بدون وبا کنتر است تزریقی توصیه می شود این یعنی چی؟؟؟؟
- درد گوش
با سلام بنده ۷ماه باردارم و الان چندروزه که گوش درد دارم دکتر رفتم گفته شد التهاب دارم الان خیلی درد میکنه چکار کنم.
- بارداری
سلام من ۲۵/۸آخرین پریودیم بوده الان جواب آزمایش خونم مثبت شده،ولی سونوگرافی که رفتم هیچی دیده نشد لکه بینی و خونریزی هم یه ذره دارم،به نظرتون زود رفتم سونو یا نه واقعا باردارنیستم
- سلام خسته نباشید چند ماهه که پریودی بهم ریخته ودر هرماه دوبار پریود می شودم وقبل کیست داشتم اما سنگرافی رفتم کیستم رفع شده بود ولی در هر ماه دوبار وپاکی زیادی نداشتم وحالا دو هفته می شه که رفتم دکتر وآمپول وقرس برام داد خوردم ودارم مصرف می کنم وبسته قرص الدی تمام شد وبعد ۳شب پریود شدم وروز سومم یک تکه پرت تو خالی لوله شکلی از من افتاد اون موقع درد نداشتم اما روز بعدش تخم سمت چپم درد می کنه
- سلام. ایا میشه هم از پماد واژینال استفاده کردم.. هم اقدام ب بارداری بود؟؟؟
باسلام من کم کاری تیروئید دارم و ۳.۴ سالی هست قرص لووکسین مصرف میکنم الان مدتی هست متوجه شدم پرولاکتین بالا دارم که ۵۲ هستش علائمی جز جلو افتادن پریود ندارم که اون هم چون قصد اقدام دارم دکتر برام دوفاستون تجویز کرد. وبرای پرولاکتین یک ماه دوپاگولین ۲ عدد قرص هفته ای نصف مصرف کردم میخواستم بدونم پرولاکتین باعث سقط هم میشه
- سقط جنین
سلام من ۶ هفته حامله بودم که خونریزی کردم سقط شد ۶ روز هم خونریزی کردن مثل پریود و الان قطع شدم رفتم سونوگرافی گفتن بقایای مونده ۱۶ میل هست آیا با قرص رفع میشه یا باید کورتاژ بشه
- قرص پردنیزولون
سلام من بیماری ماستیت پستان دارم و دکتر برام قرص پردنیزولون تجویز کرده. ایا این قرص میتونه در تنظیم عادت ماهانه تاثیر بزاره؟ چون من چندماهی هست که ماهی دوبار پریود میشم.
- تخمدان پلی کستیک
سلام خانم دکتر وققتون بخیر... من یک ماه لکه بینی داشتم بعد از سونوگرافی فهمیدم تنبلی تخمدان دارم بعد از اتمام مصرف قرص پروژسترون روز بعد پریود شدم حالا روز چهاردهم هستم اما گاهی ترشحم شفاف هسش گاهی قهوه ای روشن..جسارتن چیکار کنم؟
- سلام هفته 8 بارداری هستم صبح ک بیدار شدم از واژن مایع ابکی امد یه دفعه ای بخاطر چیه مشکلی هست
- ناباروری
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز؛ پریودهای من ده روز طول می کشه و فاصله دو پریودم دو هفته است یعنی دارای سیکل ۲۴ روزه ام. یازده ماهه که ازدواج کردم و دو ماهه که اقدام به بارداری کردیم اما متاسفانه باردار نشدم ؛ همیشه سر ۱۴ روز پریود میشم بار اولی هم که برای بارداری اقدام کردم سر موقع پریود شدم اما دفعه دوم سه روز دیر تر یعنی روز هفدهم پریود شدم که برخلاف همیشه هم درد دل و کمر داشتم هم خون ریزیم به صورت تیکه ای بود, نگرانی من از این بابت که با توجه به کوتاه بودن سیکل پریودهام شاید مشکل بچه دار نشدن از من باشه آخه تاچهارده سال پیش پریودهام منظم بود اما به دلیل مصرف قرص جلوگیری زمان مسافرت و ماه رمضان پریودم به هم ریخت توی این چهارده سال چند باری به متخصص مراجعه کردم و تجویز همه باتوجه به نداشتن کیست و تیروئید و بالا بودن پرولاکتین قرص بروموکریپتین برای پایین امدن پرولاکتین و قرص جلوگیری و پروژسترون برای تنظیم پریودم بود که وقتی مصرف می کردم شرایطم بدتر می شد یعنی سه هفته پریود بودم و یک هفته پاک بار اخر نزد دکتر غدد رفتم که ایشون تشخیص دادن مصرف قرص جلوگیری باعث بالا رفتن پرولاکتین میشه البته ایشون هم داروهای قبلی رو تجویز کردن و شرایطم به هم ریخت من هم دیگه هیچ دکتری نرفتم الان که ۱۵ ماهه قرص جلوگیری نخوردم تازه چند ماهیه که پریودم ثابت شده خانم دکتر عزیز با توجه به اطلاعاتی که خدمتتون عرض کردم ایا من مشکل دارم و باردار نمیشم؟ علت عقب افتادن پریودم و داشتن درد و لخته بودن خون ریزیم چیه؟ ابا تشکر از شما
- اسید فولیک
سلام دکتر من سه ماه به صورت تقریبا مرتب فولیک اسید مصرف کردم ولی یک ماه نیم دو ماه نخوردم البته چند روزه دوباره شروع به مصرف کردم و در حال اقدام هستم میخواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد بخاطره این یکی دو ماه نخوردنم؟
- سیپروترون کامپاند
سلام من ۲۳ مسافرت در پیش دارم و۲۲پریوددمیشم،میتونم از الان قرص سیپروترون کامپاند و به مدت ۲۱ روز استفاده کنم تا تو مسافرت پریود نشم؟
- در مورد فیبرم
سلام من پارسال شهریور فیبروم عمل کردم خیلی کوچیک بود ولی جای بدی بود دائم خونریزی داشتم ۳تا آمپول ماهی یک مرتبه دور ناف زدم بعد از اون دیگه پرید نشدم چند وقت یه بار زیر شکمم درد شدید میگیره ولی خونریزی ندارم . سونوگرافی کردم گفتن سالمی بخاطر اون آمپولها یائسه موقت شدی میشه راهنمایی بفرمایید بخاطر دردم و پرید نشدنم چیکار کنم؟
- چرا پریود نشدم؟
سلام من قبل از بارداری پریودهای منظم داشتم بعداززایمان پریوهادم بهم خورده ازمایش و سونو رفتم سالم بودم دکتر بهم یه دوره دوفاستون و استرومارین داد بعدش پریود شدم اما چهاربعد دوباره نشدم اگه دوباره این قرصهارو بخورم ضرر داره؟بارداریم با ای وی اف بوده
- کیست اندومترویوز
من ۳۵ سالمه و یک کیست اندومتریوز ۷سانت و نیم دارم قرص دینوژست هر شب میخورم بعد ۳ماه شد۶سانت ونیم الان سوالم اینه من کلاس شنا میرم پا زدن وشنا برای این نوع کیست خطرناک نیست گاهی درد شکم و پهلو دارم وآیا بنطر شما خوردن این قرص اصلا تاثیری داره
- سلام سلام سلام خسته نباشی سلام خسته نباشید سلام من رفتم سونو دادم و بعد به من و بعد به من گفتن همین مشکلی که میگن سمت چپ قلب جنین یه چیزای سفیدی معلوم میشه یلی ترسیدم نمیدونم باید چیکار کنم دو تا سق داشتم الان خیلی میترسم نمیدونم باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنی امروزم رفتم بهداشت ضربان قلبشو دیر شنیدم خیلی نگرانم میشه یه کاری بکنید رفتم دکتر میگه باید آزمایش بدی آزمایش ژنتیک با اکوی قلب همه چیزش نرماله سمت راست قلب جنینه نه سمت چپش
- تاخیر پریود
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم دکتر بهم قرص استروژن از اولین روز پریود تا ۱۰ روز داد بعدم از چهاردهم پریود شبی دو عدد قرص دوفاستون تا ۱۰ شب مصرف میکردم بعد از روز دوم پریود تا ۵ شب قرص لتروزول هم میخوردم روز چهاردهم هم دو تا امپول hcg میزدم بعد از دو شب قطع کردن قرص دوفاستون من پریود میشدم تا سه ماه دقیقا به همین روال پریود شدم ولی این ماه ۶ روز که عقب انداختم ایا احتمالش هست که باردار باشم؟ ممنون میشم زود جواب سوالم و بدین
- قرص اورژانسی
امپول پپتیل زدم بعد دو روز نیاز به قرص اورژانسی داشتم ایا ضرری دارد؟
- سلام من سونوگرافی انجام دادم نوشته شده مایع درکاویته در آن متر مشهود است سن 48پریود نمیشم ممنونم پاسخ
- عفونت
یلام درماه دوم بهردهری هستم.دکتر زنان برای عفونت ادراری...قرص های سفالکسین و الان هم سفکسیم ۴۰۰ تا۵ روز نوشته...اینا مشکلی برای بچه نداره؟safe هست؟


