Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری با بتای پایین
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، من ۲۰ روز پیش انتقال جنین انجام دادم اولین آزمایشم بعد از دو هفته بتا شد ۲ ؛بعد از ۴۸ ساعت دوباره آز دادم بتا شد ۲،۷ ؛ به من گفتن داروهاتو قطع کن ؛هنوز حتی لکه بینی هم ندارم ،فقط یه دریایی شبیه پریودی دارم اونم خفیف، به نظرتون نیازه دوباره آزمایش بدم یا ز طریق سونو میشه فهمید که باردارم یا نه؟ آخه زیر شکمم هم سفت شده
- تعویق انداختن قاعدگی
من ۱۹ سالمه قاعدگی بشدت نامنظم دارم از اولم همینطور بودم در سن ۱۳ سالگی پریود شدم مثلا اینطور ک یهو سه ماه پریود نمیشم بعدش سه ماه منظم میشم و...... الان بهمن ماه پریود شدم ومطمئن این ماه هم میشم ولی بخاطر سفری ک تو این ماه میخام برم دوس ندارم پریود بشم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم مجرد هستم
- لکه.بینی.بعد.از.12روزبعد.از.پریود
من.پریود.شدم.سه.روزخوب.شدم.و.حمام.کرردم.وبعد.دوباره.افتادم.به.لکه.بینی.بعدخوب.شدم.دوباره.بعد.از12روز.لکه.خون.دیدم.علتش.چیست
- درد شدید بارداری
بعضی وقتاپهلومدرددمیگیره طوری که کمرم بیحس میشه اوایل بارداری ام این موضوع طبیعی؟
- کیت تخمک گذاری
سلام خانم دکتر خسته نباشید،نحوه ی صحیح استفاده از کیت تخمک گذاری رو و اینکه بعدش چه زمانی باید نزدیکی داشته باشم برای باردارشدن رو میفرمایید؟متشکرم
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من ۳۱ سالمه و سال گذشته عمل افتادگی مثانه و رحم و کیست دمورید انجام دادم وبعد از گذشت ۸ ماه دستگاه ایودی گذاشتم و الان شش ماه از گذاشتن دستگاه می گذره هر وقت پرید میشم ۱۵تا ۱۸ روز خونریزی و لکه بینی دارم میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم آیا به عملی که انجام دادم مربوط هست یا نه
- مصرف دمنوش در شیردهی
سلام خاتم دکتر خسته نباشید من کبد چرب گرید یک دارم.پنج ماهه زایمان کردم و شیرمیدم.میتونم دمنوش چای سبز و عرق کاسنی و یا هر دمنوش دیگه ای بخورم؟
- روزه گرفتن و پریودی
سلام خسته نباشید من برای تنطیم قاعدگی با دستور پزشک نزدیک به دوسه ماه متفورمین همراه با یه دوره اتیسترون خوردم و الان نزدیک ده روزه که متفورمین تموم شده الان دارم روزه میگیرم میخواستم ببینم آیا روزه گرفتن باعث میشه که پریود من عقب بیوفته چون دفعه آخر ۲۲ روزه پریود شدم ولی الان در سیکل ۲۸ روزه هستم و پریود نشدم میخواستم ببینم روزه گرفتن تاثیری در عقب افتادن پریود داره؟ اینم بگم قبل از اینکه پریودم بهم بخوره و بخوام دکتر برم و متفورمین بخورم همیشه چند ساله که ۳۰ روزه پریود میشدم.
- دیر شدن پریود
سلام وقت بخیر چند روز قبل این سوال رو از شما پرسیدم میخواستم بپرسم الان ده روزه میگذره پریود نشدم چندین بار بی بی چک زدم در روزهای مختلف با برندهای مختلف منفی بودن همه.می تونم به جواب بی بی چک اطمینان کنم؟ ممکنه از عوارض قطع قرص باشه(چون ماه بعد از قطع قرص پریود شدم)ولی این ماه نه..حالا باید منتظر بمونم پریود بشم یا اقدام خاصی کنم؟۳۹ سالمه و یک بار زایمان داشتم تخمک گذاری هم دیرتر شده این دوماه بعد از قطع قرص.همیشه بلافاصله بعد از اتمام پریود بود این دوماه روزهای ۲۱ تا ۲۵ متغیر بود سوالم این بود: دوماهه که نزدیکی نداشتم .ماه قبل پریود شدم ولی این ماه ۴روز از موعدم گذشته پریود نشدم.قبل از این دوماه هم به مدت ۶ ماه قرص مارولین به همراه کاندوم برای پیشگیری استفاده میکردم.علت پریود نشدنم چیه.؟ روز ۲۰ سیکل ترشحات تخمک گذاری داشتم.نزدیکی هم نداشتم با اینکه مطمئن بودم ولی باز هم .بی بی چک هم چندبار گذاشتم منفی بود .علت چیه؟،" ممنون میشم در صورت امکان به سوالات من پاسخ بدید
- زگیل تناسلی
با سلام خدمت شما .32سالمه تست DNA typing HPVمن مثبت شده و نوع 73رادارم.این باین معناست که داخل خون من ویروس هست یا داخل رحمم??چون دکتر موقع تست hpv,پاپ اسمير حرفی نزدند که زگیل دارم یا نه ومن هم تاحالا بدنم زگیل نزده.باتشکر
- دردمعقددر پریودی
سلام خسته نباشید یکسال هست موقعی ک پریود عستم معقدم بشدت درد میکیره و همچنین زیر دلم که حتی نمیتونم راه برم یا بنشینم و ۲۱سالمه ۴تا زایمان طبیعی داشتم اخریمم دوقاو بوده ک طبیعی زایمان کردم
- بارداری
سلام خانم دکترخسته نباشیدمن توهفته ۱۲بارداری رفتم ان تی گفت احتمالن پسره بعدتوانومالی ۱۸هفته بهم گفتن دختره احتمالن تو۲۳هفته رفتم پیش دکترم واون گفت که جنین حالت بریچه وپسره وهفته ۲۵رفتم یه جای دیگه سونوواون گفت بریچه ودختر حالا من موندم واقعن جنسیت جنینم چیه ؟میخاستم بدونم بریچ بودن تاثیری توی تشخیص جنسیت داره ؟
- من ۲۳سالمه خواهش میکنم راهنماییم کنید
سلام پریود که میشوم موقع مدفوع کردن مقعدم خیلی درد میکند زیر شکمم هم خیلی درد میکند دکتر هم نرفتم نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنون
- پریود نمیشم
من حدود 5ماه هست که پریود نشدم سونو انجام دادم یه کیست دونیم سانتی و تنبلی تخمدان دارم دکتر بهم قرص ال دی داد ولی بعد از خوردن دوره کامل هم پریود نشدم دوباره مراجعه کردم دوفامد داد بازم تاثیری نداشت آزمایش هورمونی هم انجام دادم مشکلی نداشتم چیکار کنم
- توده اکوژن و هتروژن در لوب چپ و راست کبد
با سلام در لوب چب کبد توده اکوژن و هتروژن به ابعاد ۵۰*۴۰*۴۴و در لب راست ۳۱*۲۵*۱۸رویت شده معنی این چیست دکتر؟
- واکسن کزاز در بارداری
سلام هفته ۱۹بارداری بودم همه چی سونوگرافی و ازمایش نرمال بود واکسن کزاز رو زدم فردای ان روز بچم سقط شد .چرا یکی نمیخواو قبول کنه این واکسن لعنتی سقط میکنه
- سونوگرافی بارداری
سلام من سونو انجام دادم توی سونو مشخص شد یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۱۸در۸ م م در میومتر قدامی تحتانی در محل اسکار سزارین رویت شد.
باید چه دارویی استفاده کنم تا کیست از بین بره و چطوری؟بعداز رفع کیست اقدام به بارداری کنم یا باوجود کیست باردار بشم خطری برای من و جنین به وجود نمی آید؟ - قرص
سلام 9ماه تمامه زایمان طبیعی کردمه شیر خودم را مرتب میدم پریودهام هنوز شروع نشدنه کاندوم پاره شد فرداش قرص اورژانسی مصرف کردم الان 27روز گذشته لکه یا خونریزی نداشتمه فقط دردهای پریودی دارم 15روز بعد از قرص بی بی چک زدم منفی بود دلیل دردها چیه وچرا پریود نشدمه ممنون
- قرص اورژانسی
سلام و ادب. خانم دکتر من قبلاً یک سوالی از محضر شما پرسیدم ک من رابطه محافظت نشده داشتم با شوهرم و بعدش قرص اورژانسی خوردم ولی دو عدد بود ولی من یک دونه خوردم ایا این کار احتمال بارداری من را بیشتر میکنه چون یکدانه خوردم.. شما عرض کردید بهتر بوده دوتا را مصرف میکردید ولی اگه دوز آن 1.5 بوده احتمال بارداری کم است ولی قرصی ک من مصرف کردم قرص اووسیز 0.75 بود.. یعنی با این کار احتمال بارداری من بیشتر شده.. خیلی نگرانم
- سلام دکتر ۳ماه باردارم خواستم ببینم میتونم عرق نعنا بخورم …سوال بدیم این که زیاد قلنج میکنم میتونید کمکم کنید
سلام دکتر ۳ماه باردارم خواستم ببینم میتونم عرق نعنا بخورم ...سوال بدیم این که زیاد قلنج میکنم میتونید کمکم کنید


