Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط
سلام من شش هفته باردارم ،ساک حاملگی تشکیل نشده و میخوام سقط کنم با قرص ،،ایا برای سقط باید حتما ساک تشکیل بشه
- ایا پارگی دیواره ی داخلی بالای واژن از داخل باعث اسیب تاندوم میشود؟
- میوم
سلام دکتر من 5 سال پیش جراحی فیبروم داشتم پیش شما. هر 6 ماه هم چکاپ میکردم.این سری که رفتم سونوگرافی گف رحمم بزرگ تر از حالت طبیعیه 106 در 36 میلیمتر.کلسیفیکاسیون در ناحیه قدامی چپ بادی بصورت اینترامورال به اندازه ی 4/5 میلیمتر هم دیده شده.میخواستم بدونم بزرگ شدن رحمم مشکلش جدیه؟ بعد فیبروم ب این اندازه قابل درمان هس؟
- جراحی مثانه
سلام خانم دکتر جراحی افتادگی مثانه هم انجام میدن؟
- اقدام
سلام .آیا در زمان اقدام میشه با ماشین مسافرت رفت؟
- درد لبهای وازن
سلام وقت بخیر بنده دوتاسزارین و دوتا سقط داشتم متاسفانه زایمان آخریم درد واژن داشتم بچه ام که به دنیا اومد درد خوب شد بد ۵ماه دوباره ظاهر شد پاپسمیر وسونو واژینال انجادام خوب بودن البته درد بالای مجرای ادرایم هست وقتی کارسنگین یا بد بلند میشم موقع زایمانم چبندگی داشتم
- کیست نوباتین
سلام خسته نباشید.توی سونوی رحمم چندتا کیست نوباتین با حداکثرسایز 9میلی متر نشون داده.میخاستم بدونم این کیستا چی هستن؟وایا مانع بارداری میشن وایا درمان خاصی لازم دارن؟ممنون
- اقدام ب بارداری و داشتن سابقه بارداری ناموفق
باسلام خدمت خانم دکتر من ۳۷ سالمه و بچه ندارم،دوتا سقط باکورتاژ بدلیل نداشتن ضربان داشتم،آزمایشات ژنتیک وتخمدان واسپرم وعکس رنگی از رحم هم داشتم اما دلیش مشخص نشد،الان چند ماهه درتلاشم برای باردای اما اتفاق نمی افته،یک دوره از قرص لتروزول وآمپول بارداری استفاده کردم دوتا فولیکول داشتم اما باردار نشدم، یکبارهم قبل زمان پریدم تست خانگیم مثبت شد اما باز پرید شدم، راهنمایم میکنید کجا مراجعه کنم و چ کاری باید انجام بدم؟ ممنون میشم،
- اچ ای وی
سلام ممکنه تو پیشاب مردان اچ ای وی وجود داشته باشد؟خوردن آلت تناسلی مرد از طریق دهان ایدز منتقل میشه؟فقط رابطه دهانی داشتم چندین بار و خیلی میترسم ایدز گرفته باشم تست میتونم بدم یا درصد ابتلام کمه؟
- اکوژن در کیسه صفرا یعنی چه
من زن ۴۰ ساله هستم که چند ماهی هست شکمم پف زیاد کرده و بعضی اوقات بسیار هم درد میکند رفتم سونوگرافی تو جوابش نوشته اکوژن ۱۳ میلی متری در کیسه صفرا دیده شد من اکنون خیلی نگرانم این اکوژن ۱۳ میلیمتری کیسه صفرا نگران کننده هست؟
- توده هایپواکو
سلام وقت بخیر من رفتم سونگرافی نوشته توده هایپواکوباحدودمشخص به ابعاد19×16×20میلمتردرقسمت فوقانی داخلی برست چپ رویت شدکه در بعضی قسمت ها دارای حاشیه میکروندولرمشکوک میباشد (B4a)داکت های متسع درهردوناحیه رتروارئولاردیده شد توده سالیدبانمای suspiciousدرحال حاظروبهم خوردگی بافت در پستان وچپ وراست مشهود نبود
- تبریک
پزشک، سزاوار تکریم و قدر است که بسی گرانقدر است
با افتخار ، ارزش علمی و انسانی اش را پاس می داریم
«روز پزشک» مبارک . . . سپاس از شما که همیشه در کنارمان هستید - تفسیر جواب پاتولوژی
سلام . هیسترکتوهی رحم انجام دادم و کل رحم را برداشتن .جواب پاتولوژی اومده که نگرانم Endometrical polyp non-polypoid endometrium: secretory phase endometrium
- سلام من تنبلی تخمدان و میوم ۵ میلی متری دارم درمان میشه؟ درمانش چیه؟
- قرص ضدبارداری
سلام خسته نباشید. من دو روز قرص ضدبارداری اچ دی مصرف میکنم حالم خیلی بده.. میخوام قطعش کنم.. ایا صبر کنم پریود بشم. یا مصرف ال دی و روشروع کنم.. متشکرم
- سونوگرافی
سونای واژینال
- توده مجاری ادراری
پدرم رفتند ازمایش همه چی خوب بوده فقط زده توده اکوژن ۳۰ میلی متری دیده شده در مثانه و براش سیستوسکوپی نوشتند.خیلی نگرانشونم یعنی سرطان دارند؟ خون درادرار داشتند انا هیچ درد یاسوزش یا تکرر ادرارنه .یکمم لاغرترشدند خیلی حالم بده.ممکنه بد خیم باشه؟ خیلی خوبن از هرلحاظ الان
- کلاسهای بارداری
باسلام . من هفته 30 بارداری هستم . میخوام در کلاسهای بارداری شرکت کنم . ولی دکترم چیزی دراین باره نگفته . به نظر شما برای شرکت در کلاسها دیر شده ؟
- پولیپ
سلام پولیپ رحم داشتم و ضخامت رحم کورتاژ کردم الان دو ماه پروژسترون مصرف میکنم دوازدهم قاعدگی شروع میکنم تا دوهفته مصرف میکنم .الان روز هشتم قاعدگی هستم با خونریزی که هر روز بیشتر میشه صبر کنم تا ۱۲ قاعدگی یه قرصم امشب بخورم؟
- تاریخ زایمان
سلام. وقت بخیر من در ماه نهم بارداری هستم. و دکتر گفته سه روز دیگ نه ماه بارداری تو تکمیل میشود.. ولی نمدونم چرا تاریخ زایمان را 13 روز بعد این که نه ماه من کامل میشه زده؟مگ نباید وقتی نه ماه کامل میشه زایمان صورت بگیره.. میگن بچه اگر بیشتر بمونه براش مشکل ایجادمیشه.. نکنه برای بچه من مشکلی ایجاد بشه یا اینکه شاید مشکلی داشته باشه که تاریخ را اینجوری زدند؟


