Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ضخامت آندومتر
سلام وقت بخیر میخواستم که لطفا بفرمایید که ضخامت مناسب آندومتر برای انتقال جنین فریز شده چقدر باید باشه من یه دکتر بعد از چهار که برام انتقال جنین انجام داد و هر بار گفت که آندومتر 9 و خیلی عالی الان میگه که دلیل اینکه بارداری صورت نمیگیره به خاطر همین ضخامت آندومتر چه راه حل دیگه ای غیر از قرض استرادیول برای بالا بردن ضخامت آندومتر هست
- توده اکوژن
سلام من ۵۵ روزه زایمان کردم ولی هنوز خونریزی دارم سونو انحام دادم تو سونو نوشته کانون اکوژن در پروگزیمال کاویته اندومتر به ابعاد ۲/۷و۳/۸mmرویت شد ایا این خطرناکه احتنا جراحی داره؟
- آغاز لقاح
آیا اگر روز بعد از نزدیکی مشکوک به انجام لقاح از شیاف ماریانا استفاده کنیم برای حامله شدن خطری ایجاد میشود ؟ ماریانا برای بهداشت و از بین بردن عفونت واژن
- کیست تخمدان
سلام ببخشید من خانمی 37هستم تنبلی تخمدان شدید دارم تا الان باردار نشدم ایا امکان داره باردارشم
- درد بعد از پریود
سلام وقتتون بخیر من ۲۹سال دارم ۵بار آی وی اف کردم نتیجه نگرفتم یک سقط و کورتاژ هم داشت و مشکل از همسرم بوده بعد از قطع داروها پریود شدم در حد لکه بینی ۳روز الان دو روزه دل درد دارم میخواستم بدونم عوارض قرصهاست میخوام بدونم این همه پروژسترون و استرادیول چه بلایی ممکن سر آدم بیاره
- بعد پریود
سلام میخواستم بدونم ترشحات رنگی بعد پریود چه دلیلی داره متشکرم
- پارگی پرده بکارت؟
سلام خانم دکتر من ۳۹ ساله مجرد هستم میشه با مالش و خارش پرده بکارت پاره شه بدون اینکه چیزی داخل بشه؟
- دوقلو
سلام خسته نباشید،قرصی وجود داره که شانس دوقلوزایی رو بالا ببره ؟طریقه ی مصرفش چطوره ،واز چندماه قبل از اقدام به باراری باید مصرف بشه؟
- باسلام وادب
تصویرکیست به قطر7میلی متردرمیومترقدامی سگمان تحتانی رحم درمحل اسکا رسزارین چگونه هست،، ممنون ازراهنماییتون
- قرص استرادیول
سلام خسته نباشیدمن پارسال سابقه هیپرپلازی کمپلکس اتی پی داشتم باسه مصرف مجسترول رفع شد. خرداد میکرو شدم نگرفت، الان دو تا جنین فریز دارم قرص میگه اینسری باید استردیول بهت بدم روزی ۶ میلیگرم از روز سه پریود گفت بایدم تعهد بدین اگه مشکل تون عود کرد به پای خودتون. دکترم فلوشیپ نازایی هستن بنظرتون آیا میشه با جون مریض بازی کرد؟ آیا اگر امکان دارد با این دارو سرطان اندومتر بگیرم چرا باید ریسک میکرو روبه جان بخرم وقتی دکتر درباره دارویی که میده تعهد امضا اثر انگشت میگه یعنی چه؟ بنطرتون استرادیول برای من خطرناکه؟ واقعا موندم چی کارکنم بدون قرصم میگن سیکل کنسل میشه جنین فریز احتمال موفقیتش بیشتره چنین ریسکی کنم تو رو خدا شما با تجربه تون راهنماییم کنید چه کنم
- قرص ال دی
سلام من قرص ال دی مصرف میکردم و سه روزبودقطع کردم بعد شب سوم باهمسرم نزدیکی داشتم که محافظت نشده بود وهمون ساعت دوتاقرص ال دی مصرف کردم بعدفرداپریودشدم بعدش نمیدونم حامله شدم یانه ازروزچهارم پریودی دوباره مصرف کردم لطفا راهنمایی ام کنید
- پارگی کیست تخمدان
سلام وقت بخير من كيست تخمدان سمت چپم با ابعاد ٣٧*٤٤ پاره شده ونوشته كيست داراي ذرات اكوژن اينترنال هست و درد سمت چپ شكمم به پاي چپم انتقال داده شده و سرگيجه و تهوع هم دارم همين زمان عادت ماهانه هم شدم و الان روز ششم هست كه خونريزي متوقف شده اما درد شديد دارم دكتر فقط قرص سفكسيم به من دادن هر روز بخورم آيا اين كيست خطرناك هست يا نه ؟ داروي ديگه اي جهت تسكين اگر لازمه يا نياز به جراحي هست ؟ ممنون ميشم منو راهنمايي كنيد .
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم برای بارداری دکتر قرص کلوفین داده ومدروکسی پروژسترون داده آیا این دارو ها درسته برای بارداری
- سلام من کیست هموراژیک به اندازه پنج سانت دارم چه دارویی باید مصرف کنم ممنون میشم جواب بدین
- خونریزی در زمان یائسگی
بعد از دو سال یائسگی خونریزی دارم تست سرطان رحم دادم خدارو شکر مسئله نداشتم دکتر سونوگرافی داخل رحم داده و بعد کورتاژ تشخیصی حالا چیکار کنم
- نازایی ثانویه
سلام.به نظرشماکسی که تنبلی تخمدان داره تحت نظردکترسریع ترین راه باردارشدن چیه؟؟؟چه داروهایی زودترجواب میده
- علائم بارداری
باسلام واحترام خدمت سرکارمحترم خانم دکتر آیا درد شکم و کمر همزمان علائم اولیه بارداری هستند امروز روز ۲۱چرخه قاعدگیم هست آیا امکان علائم بارداری در این زمان چرخه م وجود دارد
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید من فروردین پارسال یک 5هفته باردار بودم و سقط کردم ایا برای اقدام باید ازمایش خاصی بدم؟
- پرده بکارت
سلام من یک سال میشه نامزاد کردم چنددفعه رابطه از جلو داشتم اولین دفعه وقتی کردتا اخر داخل کرد دردی نداشتم ولی بعد از هفت ساعتی سه قطره خون اومد میگن زده شده یه یه دکتر دیگه هم گفتم گفت زده شده الان باید چیکارکنم آیا ترمیم میشه چقدر هزینه اش میشه توروخدا کمکم کنید اگه خانواده ام بفهمن منو میکشن
- ناهید
با سلام، بنده سالهاست مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستم به طوری که فقط با قرص های ضد بارداری عادت ماهانه میشوم . بارزترین مشکلی که دارم و منو آزار میده موهای زائد هست. در آخرین آزمایشم که عادت ماهانه هم نبودم: میزان هورمون (5.8: FSH)/ (LH: 7.8) / (17OHPROGESTRON: 2) / (TESTOSTERONE: 0.9) / ( FREE TESTOSTERONE: 2.4)/ (PROLACTIN: 7.8) / (DHEA: 1.7) گزارش شده. ممنون میشم با توجه به آزمایشم راهنماییم کنید که آیا میزان هورمون های ذکر شده در بازه نرمال هستند یا خیر. چون واقعا این بیماری مشکلات زیادی رو برام به وجود آورده.


