Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- امپول دیفرلین و افزایش قند خون
سلام روزتون بخیر من حدود یک ماه پیش جراحی لاپاراسکوپی میومکتومی شدم و یک فیبروم 8 سانتی رو جراحی کردم. برای من امپول دیفرلین فرانسوی تزرق شد در روز سوم پریودم که حدودا 21 روز پیش بود. الان به صورت اتفاقی ازمایش خون دادم و بهم گفتن قند خونت خیلییییییییییی بالاس. من هیچوقت سابقه قند نداشتم و حتی ماه پیش که برای جراحی ازمایش دادم قند خونم 90 بود. گفتن دوباره ازمایش رو تکرار کنم. میخواستم ببینم میتونه از عوارض بیهوشی و یا امپول دیفرلین باشه؟ ایا امکان داره بعد از یک ماه کسی دیابت بگیره به صورت ناگهانی؟
- در مورد فیبرم
سلام من پارسال شهریور فیبروم عمل کردم خیلی کوچیک بود ولی جای بدی بود دائم خونریزی داشتم ۳تا آمپول ماهی یک مرتبه دور ناف زدم بعد از اون دیگه پرید نشدم چند وقت یه بار زیر شکمم درد شدید میگیره ولی خونریزی ندارم . سونوگرافی کردم گفتن سالمی بخاطر اون آمپولها یائسه موقت شدی میشه راهنمایی بفرمایید بخاطر دردم و پرید نشدنم چیکار کنم؟
- رفتم دکتر گفت باید بری سونوگرافی ….. الان تو جواب سونوگرافی اینو نوشته بود یعنی چی
رحم دارای ابعاد 95*52وبزرگتراز نرمال میباشد اکوی می متر هتروژن و حد فاصل آندومتر و می متر ناواضح است که مطرح کننده تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوز یس است ضخامت آندومتر 12mmومنظم میباشد Nicheد محل اسکار سزارین با درگیری 20درصد از ضخامت می متر مشهود است و ضخامت می متر باقیمانده 8میلیمتر میباشد چسبندگی خفیف تخمدان چپ به رحم مشهود است. در مانور Sliding حرکت سرویکس محدود و چسبندگی خفیف کلدوساک دیده شد. ضخیم شدگی یوتروساکرال لیگمان دوطرف با ندول 9میلیمتر در چپ مشاهده میشود. نتیجه : ندول آندومتریوز یوتروساکرال لیگمان چپ با چسبندگی خفیف لگن رحم بزرگ با تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوزیس و Niche
- سلام.بلخشید میشه جواب کولپوسکپیم من رو بین
Received specimen in formalin container consists of multiple fragments of creamy-colored tissue, totally measuring 0.5x0.4x0.2 cm. (Totally submitted in one block) Microscopic: Supported by below diagnosis. Dx: Labeled as endocervical curettage, cytobrush and endocervical biopsy, 6 o'clock position: -Tiny pieces of endocervix and exocervix with non-specific pathologic changes
- سرکلاز شکمی
سلام لطفا درباره عوارض سرکلاژ شکمی بگین من سرکلاژ واژنی کردم فانل میشم از شکمی هم میترسونن لطفا راهنمایی کنید
- سرکلاژ شکمی
من دوبار سرکلاژ واژنی شدم الان دکترم گفته دیگه فایده نداره باید سرکلاژ شکمی بشی، سوالم آینه آیا با سرکلاژ شکمی دیگه زایمان زودرس نمیشم، آیا سرکلاژ شکمی هم باید استراحت کامل داشت؟؟
- جراحی لاپارسکوپی
سلام آیا خانم دکتر فتق اینگوینال را لاپارسکوپی می کنند من قبلا پیش ایشان هیسترکتومی کردم وبسیار راضی هستم
- سوال در مورد فیبرو م و کیست های متعدد
با سلام ایا با وجود فیبروم وکیستهای متعدد میتوان لاپاراسکوپی شد یا نه باید حتمن عمل باز شد در ضمن من شش ساله ازدواج کردم و بچه ندارم
- کیست دروموییدتخمدان
عرض ادب واحترام میخواستم بدونم آیا پس از جراحی کیست درومویید احتمال باز گشت یا عود کردن وجود دارد
- کبد
سلام ۴ضایعه کوچک درپارانشیم کبدم دیده شده منظورشون ازاین ضایعه چیست خطری هم داره
- قرص ال دی و کیست پنج سانت
سلام دکتر جان من ۱۹ سالمه و مجردم الان ۱۵ تا از خوردن قرص ال دی میگذره درست سر ۱۵ قرص ال دی ساعت ها یکساعت جلو رفتن و من هم فراموش کردم نمیدونم باید ساعت یازده شب قدیم بخورمش یا دوازده یازده جدید امشب ساعت یازده بیست دقیقه قدیم خوردمش مشکلی نیست ؟ چیکار کنم ؟
- سرکلاژ
سلام و عرض ادب ببخشین خانم دکتر شما تا بحال مریضی داشتین که بعد از زایمان زودرس پی درپی به سرکلاژ شکمی جواب داده باشد و براش موثر بوده باشه؟جای امیدواری به سرکلاژ شکمی چقدر هست؟
- علتی که پریود نمیشم
سلام. و وقت بخیر، من مشکل sleداشتم ولی خاموش بود حدود ۱۰ سال بود تحت کنترل بودم، بعد کیست آندومتریوز تو تخمدانم داشتم دکتر برام قرص ویزان ویزان تجویز کردن که شش ماه مصرف کنم ولی در ماه سوم متوجه شدیم که لوپوسم فعال شده و مجبور شدیم که قرص ویزان رو قطع کنیم ولی الان دوماهه من قرص رو قطع کردم ولی پریود نمیشم، تست بارداری هم دادم منفی بود، اللن قرص پریدروزولون ۵۰ و سل سپت مصرف میکنم، آیا احتمالش هست این قرص ها باعث بشن که من بعداز دوماه از قطع قرص پریود نشم؟
- ضخامت نرمال ان تی
با سلام من سونو غربالکری اول ان تی ضخامت ان تی 12هفته و4روز 2.40بوده ایا نرمال هست یا احتیاج به امینیوستتز هست
- کیست درموئید
سلام خسته نباشیدمجردم و۱۹ساله ام من چندروزی هست که دل دردوکمردرددارم سونوانجام دادم درسونوم تصویرفولیکول های متعددبه قطر۲تا۷میلیمتردرقسمت محیطی تخمدانهادیده میشودکه مطرح کننده pcodاست.یک ضایعه کیستیک باجداراکوژن وضخیم به ابعاد۲۱×۲۶میلیمتردرتخمدان راست دیده میشودکه میتواندمطرح کننده کیست درموئیدیا....باشد.رحمم ۲شاخه است..راه درمان چیست؟باوجودضمینه ارثی سرطان ممکن کیست بدخیم باشه؟
- پریود 16 روزه پس از لاپاراسکوپی
حیدرقلی هستم ،مدیرعامل شرکت جهان طب مارلیک، 14 شهریور اورژانسی لاپاراسکوپی شدم ،چون باید به انگلیس میومدم، به جز endometrial در دو تخمدان ،چسبندگی تخمدان چپ به رحم داشتم، شرح عمل رو دارم دلی نمیدونم چطور خدمتتون ارسال کنم، به من بعد از عمل فقط دو تا مولتی ویتامین دادید به همراه وروژست که به طور مرتب استفاده میکنم، درد در قسمت چپ دارم و چون اینجا هستم نگرانم آیا مشکلی برای من به وجود اومده؟ به بنده گفتید 6 ماه بعد از جراحی باید اینجا سونو بگیرم من نیاز دارم که با شما تلفنی صحبت کنم شماره واتسپ رو پیام میدم ولی فعلا پاسخی ندیدم خانم دکتر بنده اینجا امیدم به شماست چون میدونید اینجا وضعیت پزشکاشون چطور هست ممنون میشم به بنده زود پاسخ بدید با تشکر
- میوب ساب
سلام من حدود ۴ ماهه که پریود نشدم تست بارداری منفی بوده سونو رحم گرفتم ی میوم ساب سروز۸در ۵ در دیواره قدامی رحم دیده شد باید چیکار کنم؟؟
- سرکلاژشکمی
سلام من یه سقط در ۲۱هفته بعدامینوسنتز یه حاملگی پوچ تا۸هفته زایمان زود رس در۲۶هفته باوجنود سرکلاژ داشتم از شروع ماه۴ دهانه رحم من شروع میکنه به باز شدن با وجود استراحت الان دنبال راه حل هستم سرکلاژ شکمی جواب میده؟ من خودم مشکل کرومزوم۹هم دارم که میگن سقط مکرر میاره ایا سرکلاژشکمی جواب میده؟ شما لاپراسکوپی عمل میکنین؟ تو خدا کمکم کنین
- کیست تخمدان
سلام من دوماه پیش سونورفتم گفتن تخمدان راست ابعادش۱۹*۴۳میلی متروبه حجم۱۳بزرگترازحدطبیعی هستش واینکه تخمدان راست یک کیست یونی لکولارباابعاد۲۸*۳۳وجود داره دل دردخیلی دارم میخواستم بپرسم آیانیازبه عمل دارم
- کیست اندومترویوز
من ۳۵ سالمه و یک کیست اندومتریوز ۷سانت و نیم دارم قرص دینوژست هر شب میخورم بعد ۳ماه شد۶سانت ونیم الان سوالم اینه من کلاس شنا میرم پا زدن وشنا برای این نوع کیست خطرناک نیست گاهی درد شکم و پهلو دارم وآیا بنطر شما خوردن این قرص اصلا تاثیری داره


