Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من خانمی ۳۷ ساله هستم وقتی پریود میشم پاک میشم پادرد مخصوصن روی رونای پام درد میاد کمردرد آزمایش دادم ویتامین دی زینگم پایین بود دارو میخورم سونو هم دادم مشکلی نداشتم ولی موندم چرا پادرد میشم سر گیجه چشام خسته بدنم ضعف میگیره گرمیگیره بدنم دلم میخواد بخوابم همش
- کیست بزرگ در بارداری
سلام من نه هفته باردارم و یه کیست ۱۵ در ۸ سانت دارم که فاقد solid component و احتمالا یا جسم زرده یا اندرومتریوما میخواستم بدونم با کیست به این بزرگی باید چیکار کنم که به بارداریم اسیب نرسونه
- بقایای سقط
سلام من سقط داشتم الان ۱۸ روز میگذرد خون ریزی زیاد داشتم از ۱۶ روز قرص ال دی شروع کردم اما هنوز خونریزی دارم چکار کنم با قرص سقط کردم
- سلام دوماه از سزارینم میگذره در قسمت سمت چپ احساس سوزش و قرمزی دارم و ی نقطه کوچیک متورم شده و رنگ بنفش داره باید چیکار کنم؟
سلام دوماه از سزارینم میگذره در قسمت سمت چپ احساس سوزش و قرمزی دارم و ی نقطه کوچیک متورم شده و رنگ بنفش داره باید چیکار کنم؟
- مصرف کرم در بارداری
سلام خانم دکتر . من در هفته ۱۶ بارداری هستم . میتوانم کرم مرطوب کننده ایروکس کودکان برای صورتم و کرم ترک پا جی برای پاشنه پا استفاده کنم ؟ ضرر ندارند؟
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقت بخیر دکتر من قاعدگی نامنظم داشتم و حدود۵سال سیپروترون مصرف میکردم وقاعدگی منظم داشتم اما حدود یک و ماه و نیم پیش دکترمو عوض کردم و دکتر گفتند دیگه سیروترون نخورم و بجاش مدروکسی پروژسترون و متفورمین برام نوشتند و گفتند تنبلی تخمدان دارم ۴دی که پریود بودم گفتنداز ۱۴ام قاعدگی شبی دوتابخورم منم از ۱۷ام دی خوردم و قرصام ۶بهمن تموم شد اما هنوز پریود نشدم من ماه پیش با نامزدم از طریق فقط تماس از پشت ارتباط داشتم بدون دخول مقعدی یا واژنی فقط تماس بود میخواستم بدونم این علت تاخیری از عوارض داروهاست یا ممکنه احتمال حاملکی باشه ممنون میشم کمک کنید
- زخم بزرگ در دهانه رحم
سلام خانم دکتر .زخم در دهانه رحم دارم ایا امکان بهبودی با دارو وجوددارد یا حتما باید فریز بشه واین که زخم میتونه باعث درد پهلو وتیر کشیدن درددر پهلو بشه .
- سونوگرافی
سلام.من ۳۲ سالمه و ۳،۴ روز پیش سقط با قرص داشتم و بتام روی ۱۳۰۰ بود و سن بچه ۴هفته بود و ساک بارداریهم به سختی داخل رحم مشخص شد.امروز با وجود خون ریزی سونو داخل انجام دادم و گزارشش این بود تصویر یک ناحیه اکوژن هتروژن به ابعاد ۱۸*۱۷ mm در ادنکس راست مشهود است که در بررسی با کالرداپلر دارای فلوی عروقی در اطراف میباشد.EP لوله فالوپ سمت راست مطرح میباشد. ازمایشمو گفت تکراررکنید که انجام دادم وبتا رسیده به ۴۷ می خواستم بدونم احتمالا سونوگرافر اشتباه کرده،یا مثله دیگه هست که با بارداری خارج رحم اشتباه گرفته شده؟
- عادت ماهانه
سلام خسته نباشید برای اول بار هست پریودم عقب افتاده حدود ۲۵ روز هست هیچ کمر درد و دلدرد هم ندارم
- سرکلاژ
سلام من یک هفتس سرکلاژواژینال انجام دادم دردوخونریزی ولکه بینی نداشتم اما دیروز سنوواژینال شدم امروز یهو خونریزی کردم ممکنه خطرناک باشه؟
- سقط مکرر
سلام خسته نباشید من تنبلی دارم تو این یک سال باخوردن متفورمین دوبار باردار شدم هر دو بار سقط شد از همون اول لکه بینی داشتم خودم و شوهرم تمام ازمایش های ژنتیک و انجام دادیم مشکلی نبود من فقط خونم لخته بود که دکتر گفت درصدش کمه به خاطر این نبوده عکس رنگی انجام دادم یکی از لوله ها نوشته مختصر چسبندگی گفتن باید لاپاروسکوپی کنی ولی دکترم معاینه ام کرد گفت عفونت داری شاید چسبندگی هم به خاطر عفونت دارو داد و گفت اقدام کن از اون موقع چهار ماه میگذره هنوز باردار نشدم نظر شما چیه باید لاپاروسکوپی کنم
- فیبروم رحمی
- سلام میشه لطفا جواب هیستروسکوپی رو تفسیر کنید ممنون میشم
Diagnosis: I)Endometrial curettage : Placental site nodule Proliferative phase endometrium II)Endocervical curettage : Placental site nodule Proliferative phase endometrium
- بارداری با وجود مصرف قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر، من ۳ مهر رابطه محافظت نشده داشتم و دو روز بعد یک عدد لوونژسترول یک و نیم استفاده کردم و تاریخ ۱۰ مهر و ۵ آبان پریود شدم. پس از اون تا به الان پریود نشدم اما چند روز است که درد سینه و نفخ و تهوع و معده درد و درد خفیف زیر شکمی دارم، بیبی چک استفاده کردم منفی بود… آیا احتمال بارداری یا بارداری خارج از رحمی وجود داره؟ بیشتر نگران بارداری خارجی از رحمی هستم
- بارداری
سلام من ۵ هفتمه یهو امروز تب کردم شدید نبود الان کمتر شده صورتم گرمه دست و پام ولرم الوچه خوردم ممکنه از الوچه نارسم باشه یا مشکل دیگه ای باشه
- بارداری پر خطر
سلام خسته نباشین من شش ماهه باردارم و دچار پارگی ناف هستم که پارگی 3 سانتی متر است آیا میتونم زایمان سزارین داشته باشم و هم زمان پارگی ناف رو هم ترمیم کنم زایمان قبل من طبیعی بوده
- پوایپ رحم
باسلام ایا پولیپ رحم وتخمدان پلی کیستیک باقرص رفع شدنی نیست
- باداری و تعیین جنسیت جنین
من مادرم دختر بدنیا آورده فقط. .اولین بچم دختره ..و مطمئنم بچه ی دومم دختر میشه ..علائمم و سرد مزاجیم مشخصه که دختره بچه ی دومم...هنوز باردار نشدم ولی چیکار کنم باردار شدم پسر بشه ..ترو خدا راهنماییم کنید
- قاعدگی نامنظم
سلام وقت بخیر ببخشید من از آمپول یک ماهه ضد بارداری استفاده میکنم بعد نزدیکی داشتیم بدون جلوگیری همون شب من پری شدم متوجه هم نبودم ونزدیک داست صبح متوجه شده مریضیم فقط اندازه یه پد اومد و الان نمیاد یعنی چی احتمال بارداری هست راستی بچه شیر خوارم دارم
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من باوجود سرکلاژ سقط داشتم که دهانه رحم دوسانت بازشده بود قرار سرکلاژ شکمی انجام بدم ایا امکان بازشدن زودرس دهانه رحم باوجود سرکلاژ شکمی وجود داره یانه؟و تو سرکلاژ شکمی فقط انقباض وپارگی کیسه اب موجب شکست بارداری میشه؟


