Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بی نظمی پریود
سلام وقت بخیرخانم دکتر، آیاخودارضایی مکرر وطولانی مدت باعث اختلال درپریودوتاثیربرباروری می شود؟
- جلوگیری
سلام می خواستم بدونم بهترین روش جلوگیری چی هستش
- مصرف لتروزول وکلومیفن
سلام دکتر بهم گفته لتروزول و کلومیفن روزی دوتا بخورم میخام بدونم باید همزمان چارتا قرص رو بخورم یا با فاصله و اینکه چه ساعتی از روز باشه
- سزارین
۲۰روز سزارین شدم ولی جای بخیه هاالان یک هفته از داخل خیلی میسوزه و تیر میکشه البته فقط ابتدای بخیه ها به حدی سرفه وخنده میکنم احساس سوزش شدید دارم
- واژینال
سلام خانم دکتر روزتون بخیر.من این سوال وقبلا هم از شما پرسیدم موقع بارداری...یک توده کوچک اندازه نخود یالوبیا داخل واژن سمت راست یک بند انگشت داخل دارم که هم درد وهم خارش دارد..گفتید شایدجای بخیه یا بدلیل بارداری برآمده شده الان یک سال از بارداری میگذره بچم یک سالشه..۶ماه بعد زایمان رفتم دکتر معاینه کرد گفت کیست کوچکه مهم نیست وداروی عفونت داد...الان که چند ماه گذشته خوب نشده درد دارم واندازه همون لوبیاس خانم دکتر چکار کنم استرسم زیاده ممنونم.این چه توده ای است؟
- نزدیکی
سلام
ببخشید 48 سال دارم و در حدود دو سال است که اصلا ازنزدیکی لذت نمیبرم. چکارکنم؟ - سونوگرافی تیروئید
سلام ، یک سونوگرافی انجام دادم با متن زیر : هر دو لوپ و ایسم دارای اندازه بیشتر از نرمال و اکوژنیسیته پارانشیمال غیر یکنواخت است . در بخش میانی لوب راست یک ندول اکوژن به قطر 4mm و در بخش میانی خارجی آن یک ندول هیپواکو با ابعاد 5-6.5mm دیده شد.(TIRADS=4) . در بخش تحتانی لوب چپ یک ندول solid-cystic با ابعاد تقریبی 26-21mm مشاهده گردید(TIRADS=2). این به چه معناست ؟ سرطانه ؟!!
- مایع ازاد خفیف ذرات کوژن نشانه چیست
- اقدام به بارداری
من٢٨سالم و شش ماه ازدواج کردم و پنج ماه اقدام کردم موفق نشدم از زمانی که ازدواج کردم پریود نامنظم شده دوماه با استفاده از قرص فاستون ده منظم شدم و سیکلم ٢٨روزه شده زمان تخمک گذاری چه زمانی؟ ازمایشات قبل از بارداری انجام دادم همه خوب بوده شوهرم انجام داده خوب بوده
- بوی بد واژن
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من یه دختر مجرد هستم که تاحالا رابطه جنسی نداشتم به علاوه اینکه معمولا اگر عفونتی هم داشته باشم به پزشک مراجعه میکنم و درمان میشم ترشحاتم هم بدون خارش و سوزش هستن ولی ناحیه تناسلیم اکثرا بوی بدی میده حتی اگر عفونت نداشته باشم بنظرتون باید واسه این مشکلم چیکار کنم؟ پیشاپیش بابت پاسخگوییتون متشکرم
- قرص های سبز رنگ بلاژست رو حتما باید خورد
قرص بلاژست
- مصرف دارو
باسلام و احترام دختر مجرد هستم.چند ماهی است که برای کیست و فیبرم قرص مارولین استفاده می کنم. در هر دوره از روز پنجم بسته جدید رو شروع می کنم. این دوره فراموش کردم و امروز روز هفتم پریود هستم. می تونم قرص رو از امشب استفاده کنم؟ مشکلی پیش نمیاد؟
- استفاده ازقرص استرادیول
سلام من قبلا کاشت انجام دادم والان ۳ تا فقط جنین دارم وتا پایان تمدید ۱ماه بیشتر فرصت ندارم والان که روز دوم قاعدگی هست شوهرم نمیتونه مرخصی بگیره لطفا بگید که استرایول چند میلی باید مصرف کنم وتا چند روز ؟
- سلام گفتید گل مغربی روزی یک عدد بخورم. خواستم بدونم از چه روزی باید بخورم؟ روز اول پریودی یا چند روز قبلش؟
- بارداری
باسلام.من حدود یک ماه ونیم است که موقع نزدیکی جلوگیری ندارم.به دلیل تزریق آمپول ضدبارداری که یک بار تزریق داشتم اون هم ماه نهم سال قبل پریود نمی شدم.الانم حدود یک هفته میشه درد زیر شکم دارم ویکی دوبار هم لکه بینی خیلی کم به رنگ قهوه ای داشتم .الان میخام ببینم همون پریودی هست یا نه .ایا ممکن هست باردار باشم.ممنون از راهنمایتون .
- مشکل هورمونی
سلام 27 سالمه و مجردم.سوال من ممکنه کمی عجیب باشه.چند سالی هست که اختلال هورمونی دارم ریزش موی بسیار زیاد که الان یک شیشم موهام مونده و جلوی موهام خالی شده موهای زائد که هر چند وقت یکبار بیشتر هم میشه پریود نامنظم کلفت شدن صدا جوش صورت و قارچ و تیرگی پوست کل بدن ،داغ شدن بدن و تعریق بیش از حد.براساس آزمایش متوجه شدم مشکل هورمونی دارم اما به دلیل مشکلات نتونستم برای درمان اقدام کنم. اما من زیادی هم لاغرم با اینکه یک دوره غذای زیادی میخوردم اما وزنم تغییری نکرد 3ماه قبل تیروییدم کم کار شد که زود متوجه شدم و بادارو درمان شدم با اینکه کمی وزن اضافه کردم اما صورتم لاغرتر هم شد.سوال من اینه که آیا مشکل هورمونی شدیه میتونه باعث بشه صفات پدرم در من ظاهر بشه چون موهام مثل اوم فر شده که قبلا صاف بود صورتم مثل اون لاغر شده و همه میگن شبیه پدرت شدی که در کل شبیه مادرم بودم باور کنید عکس شناسنامم با قیافه الانم خیلی فرق داره و اغراق نمیکنم و عین واقعیتو گفتم.و دیگران هم اینو میگن.لطفا جواب بدین ممنون.
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
با سلام خانم دکتر من هنگام نزدیکی به شدت درد و سوزش دارم واسه همین اصلا تمایل به این کار ندارم مخصوصا که تا چند ماه پیش هم دوران شیردهی رو میگذروندم دیگه اصلا تمایل نداشتم چه راهکاری پیشنهاد میدید سپاس از شما
- سندرم رامین تانسکی
سلام من ۱۸سالمه و اصلا پریود نشدم چند ماه رفتم دکتر متوجه شدم که سندرم رامین تانسکی دارم آیا دیگه هیچ وقت پریود نمیشم و دارویی برای درمان وجود ندارد
- آسپرین
من دیابت وسابقه سقط بخاطرایست قلبی جنین دارم.حالا۱۰هفته کامل باردارم وهماتوم خلفی دارم،تادیروز باوجودهماتوم و بدون لکه بینی آسپرین ۸۰مصرف میکردم،امادیروز بابزرگ ترشدن هماتوم(۱۲*۲۴)دکترگفتن دیگه اسپرین مصرف نکنم.امامیترسم مجدد باعث ایست قلبی بشه...ممنون میشم راهنماییم کنید.
- لکه بینی***
سلام وقت بخیر ماه هست بخاطر جلوگیری از بارداری قرص مارولین مصرف میکنم.این ماه قرص را قطع کردم(یعنی بعد از اتمام قرص پریود شدم ولی بعد از هفت روز مجدد قرص را شروع نکردم)پریود شدم. بعد از پریود در روز نهم سیکل هنوز لکه بینی صورتی دارم آیا طبیعیه؟


